שווה להשוות: 4 תחומים שבהם ניתן לחסוך דרך אינטרנט - פואנטה

שווה להשוות: 4 תחומים שבהם ניתן לחסוך דרך אינטרנט

נפח העסקאות והרכישות של צרכנים ברשת האינטרנט גדל מיום ליום. לפי התחזיות בעוד כעשור, 80% מהקניות תתבצענה אונליין. אחד היתרונות הבולטים של קניות ברשת הוא היכולת לבצע השוואת מחירים מיידית ועדכנית, אז איזה אתרים יעזרו לנו לעשות זאת?

(תוכן מקודם)

מאת: זאב נחמנזון

נתחיל במשחק, או בתורת המשחקים. דמיינו לרגע את הסיטואציה הבאה, אתם עומדים בפיצוצייה ומעוניינים לרכוש בקבוק משקה שעולה 25 ש"ח. לפתע ניגש אליכם אדם ואומר שבפיצוצייה שנמצאת 5 דקות הליכה ממקומכם מוכרים את אותו בקבוק משקה ב-5 ש"ח בלבד. ההיגיון הפשוט אומר שתלכו קצת ותקנו שם את המשקה.

עכשיו דמיינו את אותה סיטואציה, אך במקום בפיצוצייה אתם עומדים בחנות למוצרי חשמל, בדרככם לרכוש טלוויזיה שעולה 5,720 ש"ח, כשמישהו פונה אליכם ומספר כי בחנות מוצרי החשמל הקרובה מוכרים את אותו המסך ב-5,700 ₪ בלבד. האם תלכו לשם?

עניין של השוואה

20 השקלים שמפרידים בין מסטיק למסטיק ובין מסך למסך הם אותם 20 שקלים. אך דרך ההסתכלות שלנו עליהם שונה. בעבר, השוואת מחירים הייתה עניין מסובך יותר, שדרש הרבה שיחות טלפון, עיון בעיתונים שונים ואפילו כיתות רגליים מחנות לחנות. היום, כשכל עסק וחנות רשומים איפה שהוא ברשת – ההשוואה הזו קלה הרבה יותר, והיא גם משתלמה בהרבה, פתאום, כל שקל מקבל ערך חדש.

תפוחים לתפוחים, ביטוחים לביטוחים

מחקרים רבים מראים כי עיקר הרכישות המקוונות בארץ הוא של מוצרים שרכישתם באופן לא מקוון מסורבל ודורש משאבי זמן רבים. אל המאפיין הצרכני הזה התחברו אתרי השוואות באינטרנט, המתמקדים במוצרים האלו. השוואת מחירים לביטוח רכב אונליין למשל, היא כבר עניין אלמנטרי בישראל. שוק הרכב השתלט לא רק על כבישי הארץ אלא על הרשת כולה. כיום אין חברת רכב, מוסך או חברת ביטוח שאינם מתהדרים באתר יעיל ומושקע, קיים ריכוז כוח ומשאבים בחיזוק מתמיד של המבנה הדיגיטלי בארגונים אלו.

מעבר לאינספור הצעות שיווקיות לרכב ומוצרים משלימים לו שמציפות אותנו בכל גלישה, ישנם אתרים ייעודיים רבים להשוואת רכבים מבחינת מחיר, ביצועים, יתרונות וחסרונות, אתרי השוואת מחירי ביטוח רכב כדוגמת U-compare, ואפילו אתרי השוואת חלפים.

עניין של תקשורת

שוק התקשורת הישראלי הוא שוק רווי המורכב מהמון חלקיקים קטנים – מכשירים סלולריים, חברות תקשורת ותשתית, טלוויזיה, אתרי מדיה ועוד רבים. רוב החלקיקים האלו משתלבים זה בזה וחברות שמוכרות שירותים סלולריים ימכרו על פי רוב גם סמארטפונים ושירותי טלוויזיה בתשלום.

לכל חברה יש מוצרים שונים בעלי מפרט שונה ולכן פער המחירים יכול להגיע לעשרות רבות של אחוזים. בתחום הכה דינמי הזה מתבקש לבצע השוואת מחירים, וחשוב לרדת לפרטים הקטנים ביותר, כי המחיר הנמוך ביותר לא בהכרח יאפשר לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר. אתר השוואת מחירים לתחום זה לדוגמה הוא אתר "משתלם לי" חפשו אותו בגוגל.

מחירי מוצרי החשמל בירידה

אחד הענפים שנכנס ראשון לרשת האינטרנט בהצלחה הוא מוצרי חשמל. אתר ZAP, למשל, הוא אתר ותיק מאד המשווה בין כמות אדירה של מוצרים, כשמוצרי החשמל נתח משמעותי מהם. בעולם החשמל הביתי יש כמות בלתי נגמרת של שחקנים ומותגים, וכמעט בכל יום מצטרף שחקן חדש. מוצרי החשמל מציגים גם פערים טכנולוגיים משמעותיים שמשפיעים באופן ישיר על מחיריהם.

הכלי החשוב ביותר בהשוואת מחירי מוצרי חשמל הוא הסינון. היכולת להתמקד במותגים מסוימים, תכונות ומאפיינים ספציפיים או לחלופין תקציב מוגדר, כך תינתן לכם תמונה מדויקת יותר ומותאמים לצרכים ולדרישות שלכם.

שים לי שני אונליין בשקית

למרות שגם הקנייה של מוצרי המזון והניקיון שלנו עוברת אט אט לאינטרנט, רובנו עדיין עורכים את הקניות שלנו בסופר. כאשר מדובר בקנייה גדולה של מספר מוצרים רב, במיוחד כשהיא עבור משפחה עם ילדים – כדאי מאד לערוך השוואה מקדימה בין החנויות, ולבנות את סל הקניות המשתלם ביותר עבורכם. השוואת מחירים כזו ניתן לעשות באתרים כמו MySupermarket, המציעים לכם השוואה מדויקת ככל הניתן על סמך עובדים שלהם המסתובבים ברשתות ומעדכנים את המחירים באופן אובייקטיבי.

קחו את הרשת אתכם

אם יש משהו שלוקח את כל עניין השוואות המחירים צעד אחד קדימה – זה הסמארטפון. עם חבילת גלישה וגרסה סלולרית או אפליקציה לכל אתר – אתם יכולים לבצע השוואת מחירים כמעט בכל רגע ובכל מקום ולחסוך הרבה כסף. אז תשוו יותר ותיהנו מהעודף.

תגובות: 0

נגישות