שואב אבק מומלץ: דייסון או שיאומי? רובוטי או אלחוטי? מדריך קנייה והמלצות

שואב אבק מומלץ: דייסון או שיאומי? רובוטי או נטען? רגיל או שואב שוטף? מדריך קנייה

מחפשים שואב אבק מומלץ? זה מסובך. היכנסו למדריך הקנייה של פואנטה וקבלו טיפים לבחירה בין שואב אלחוטי, שואב רובוטי, שואב שוטף ועוד

דייסון V11 שואב אבק מומלץ
שואב אבק מומלץ - דייסון V11 עם סוללה נשלפת. צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רכישה של שואב אבק מומלץ היא כיום פשוטה יותר ומסובכת יותר מאי פעם. פשוטה – כי יש הרבה שואבים טובים. מסובכת – כי קשה לבחור כשיש כזה מגוון. לכן כדאי שתתחילו בלהגדיר איזה סוג של שואב אתם רוצים: שואב אלחוטי או שואב רובוטי, ובכל אחד מהמקרים, אם אתם רוצים שואב שוטף. המותג המוביל (וזה שהכי הרבה ישראלים מחפשים) הוא שואב דייסון, לאחרונה הושק גם דייסון שוטף, כך שהחיפוש אחר המותג הזה צפוי לגדול עוד. אבל כיום יש לו מתחרים, ולעתים המחיר שלהם נמוך יותר או שיש להם תכונות שאין לו. בין המתחרים הבולטים: שארק, שיאומי, דרימי, טינקו, רובורוק ועוד.

כמו תמיד, אתר פואנטה עוזר לכם לקנות נכון, גם מבחינה תקציבית וגם מבחינת השימוש. אז קבלו מדריך קנייה לשואבי אבק, והצצה לדגמים בולטים.

10 שאלות שתשאלו את עצמכם כדי לבחור שואב אבק מומלץ

תוכלו למצוא שואב אבק נטען ב-750 שקל, שואב אלחוטי ב-3,500 שקל ושואב שוטף ב-5,000 ש"ח. אז איך תבחרו? הנה כמה שאלות שכדאי שתענו עליהן כדי להחליט איזה שואב אבק מומלץ עבורכם:

1. מה אתם צריכים לשאוב?

אתם מעוניינים בשואב עבור רצפה, פרקט, ספות, רכב…? שואב אלחוטי יעשה את כל אלה. שואב שוטף לא, וכך גם שואב רובוטי.

2. האם אתם רוצים שואב שהוא גם שוטף?

בואו נהיה מדויקים. שואב שוטף הוא בדרך כלל "שואב מנגב". הוא לא מתיז כמויות מים גדולות ומשפשף את הרצפה עד היעלמות כל כתם וכתם. תהליך השטיפה מזכיר יותר מעבר עם סמרטוט לח על הרצפה. הוא כן יסייע לכם בתחזוקה שוטפת. יש דגמים של שיאומי שמציעים כבר שטיפה יותר רצינית, כולל שואב שוטף במים חמים.

3. האם אתם רוצים שואב אלחוטי או שואב רובוטי?

יש הרבה יתרונות לשואב רובוטי. הוא חוסך זמן, הוא מאפשר לכם לתכנת אותו כך שיעבוד כאשר אתם לא בבית. הוא מאפשר לבחור איזה חדר לנקות. אבל… אין לו מגוון מברשות.

קחו בחשבון שאי אפשר, למשל, לשאוב איתו את הספות או את הרכב. כיום יש כבר שואבים רובוטיים מתקדמים שיש להם עמדת ריקון של הפסולת.

4. מה התקציב שלכם?

לא כל השואבים היקרים מצדיקים את ההוצאה הגבוהה… כדאי לקרוא סקירות ושמוע על שואבי אבק מומלצים מחברים לפני שאתם מחליטים.

5. כמה סוללות אתם מקבלים?

כיום יש לא מעט שואבי אבק אלחוטיים שמגיעים עם שתי סוללות, מה שמבטיח לכם שלא תיתקעו בזמן השאיבה. דוגמה לשואב כזה הוא TINECO שסקרנו כאן בפואנטה, ויש עוד. השיקול הזה משמעותי במיוחד אם יש לכם בית גדול.

6. איך מנקים את השואב?

כדאי מאוד שתבדקו מראש איך מנקים את השואב ואיך מרוקנים את המיכל. אם מדובר בתהליך מסובך או מעיק, הדבר יגרום לכם להירתע מלהשתמש בשואב אבק – וזה נכון גם לגבי שואב רובוטי וגם לגבי שואב אלחוטי. זכרו, אתם צריכים שואב שעובד אצלכם ולא שואב שאתם עובדים אצלו. כאמור, יש כיום דגמים של שואב אלחוטי ושל שואב שוטף עם עמדת ריקון וניקוי. זה מפחית את תדירות הפעמים שאתם צריכים לנקות את השואב בעצמכם.

7. כמה שוקל השואב?

נקודה חשובה שתשפיע על כמות השימוש בשואב שלכם היא המשקל שלו. זה נכון בעיקר לגבי שואב אלחוטי. שימו לב, שואב כבד מדי ימנע מכם להשתמש בו – במיוחד אם אתם רוצים לשאוב במקומות גבוהים.

8. האם יש חיווי על מצב הסוללה ועל זמן השאיבה שנותר?

יותר ויותר שואבי אבק מגיעים עם צג שבו המשתמש מקבל מידע בזמן אמת על מצב הסוללה ועל זמן השאיבה שעוד נותר. המידע הזה חשוב, משום שהוא מונע את המצב המעצבן שבו הסוללה נגמרת בדיוק כשאתם באמצע השאיבה.

9. אילו מברשות מקבלים ואיך מחליפים ביניהן?

כשמדובר בשואב אלחוטי, יש מגוון מברשות שהופכות אותו לרב שימושי – החל ממברשת למסילות ועד מברשת לשאיבת הרכב. כשמדובר בשואב רובוטי שוטף – כדאי לבדוק כיצד מתבצעת השטיפה, האם החלק השוטף הוא חלק שיש להוסיף בנפרד ואיך מחליפים.

10. עוצמת השאיבה

כמובן ששואב טוב נמדד קודם כל בעוצמת השאיבה שלו. חשוב להשוות בין נתוני המנוע ועוצמת היניקה. בנוסף, אם אתם מבצעים רכישה בחנות – בקשו להפעיל את השואבים כדי להתרשם.

מחפשים שואבי אבק מומלצים? קבלו הצעות

הנה כמה מהאפשרויות העומדות בפני מי שמחפש שואב מומלץ בתקציבים שונים:

שואב דייסון שוטף – Dyson V15s Detect Submarine

סוג: שואב אלחוטי, שואב שוטף

שואב דייסון שוטף V15s

המון אנשים בכל העולם חיכו בציפייה לדייסון שוטף, ולאחרונה באיחור אופנתי הוא הושק. בעצם לא מדובר בשואב דייסון חדש, אלא בדגם שמצטרף לסדרת דייסון V15. שואב שוטף דייסון Dyson V15s Detect Submarine מגיע עם כל היתרונות של V15 אבסולוט, כמו תאורת לייזר ומנוע חזק, אבל הוא גם שוטף את הרצפה.

השטיפה מתבצעת באמצעות מברשת נוספת, ייחודית, ובדייסון כמו בדייסון, תהליך השטיפה נעשה ביסודיות. ללא ספק, זהו שואב אבק מומלץ למי שיש לו תקציב עבורו.

אגב, אם אתם מעוניינים לקנות רק את המברשת השוטפת כדי להוסיף אותה לדייסון V15 שכבר יש לכם, תגלו שאי אפשר.

א.ל.מ4699 ש"ח

 


‏רובורוק – Roborock S8 Pro Ultra או S7 Pro Ultra

סוג: שואב רובוטי, שואב שוטף

שואב רובורוק S7 ULTRA PRO

המותג רובורוק הוא אחד המצליחים בתחום השואבים הרובוטיים. לאחרונה יצא דגם S8 Pro Ultra מבית Roborock, שמחליף את דגם S7 Pro Ultra המעולה. שני הדגמים מעולים. אם אתם מחפשים שואב שוטף שלא תצטרכו להתאמץ כדי לרוקן בכל פעם, יש כאן פתרון מצוין. לשואב רובורוק יש טכנולוגיית ניקוי אוטומטי, כך שבתחנת העגינה הוא לא רק שוטף את עצמו, אלא מרוקן את המים וממלא אותם.

כאן חשוב לדעת שרכישה של השואבים הללו מחייבת אתכם לרכוש גם שקיות ריקון תואמות מדי פעם. זו הוצאה נלווית קבועה.

בדגם S7 Pro Ultra יש עוצמת יניקה של 5100Pa, ובדגם רובורוק S8 PRO ULTRA יש עוצמת שאיבה מטורפת של 6000Pa. יש בו עוד כמה שיפורים, כמו מברשת מסיליקון שמחליפה את המברשת הקודמת, והשיער לא מסתבך בה. אבל תכל'ס שניהם ממש מצוינים.

KSP3999 ש"ח לרובורוק S7 PRO ULTRA
באג5490 לרובורוק S8 PRO ULTRA

שואב שוטף שיאומי Truclean W10 PRO: שואב מעולה, המחיר צנח

שואב שיאומי

שיאומי Truclean W10 PRO הוא שואב שוטף מצוין.

אמנם שיאומי הוא מותג סיני שבדרך כלל מציע מוצרים יחסית זולים, אבל הפעם מדובר במוצר פרימיום. זה שואב שוטף שמשלב יחדיו את כל תכונות השאיבה הקיימות: שאיבה, שטיפה וניגוב – שיטה משולשת להסרת לכלוך רטוב ויבש בפעולה אחת, בעל עוצמת ניקוי משולשת, זווית מתכווננת של 90°, גליל מברשת גדולה ללא תחזוקה ומסך LED דיגיטלי ברוחב 4.85".

לאסט פרייס1989 ש"ח
KSP1989 ש"ח

 

שואב סמסונג JET 90

שואב סמסונג JET 90

אחד השואבים הכי טובים שנסקרו באתר פואנטה לאחרונה הוא שואב סמסונג אלחוטי. מדובר בדגם JET 90, שמציע עוצמת שאיבה מעולה ותפעול נוח. כך למשל, בניגוד לשואב דייסון, בשואב סמסונג JET 90 אין צורך ללחוץ על המתג לאורך זמן השאיבה. כמובן, יש לשואב גם חסרונות – בעיקר העובדה שאין חיווי לגבי זמן העבודה שנותר. את הסקירה המלאה של שואב סמסונג JET 90 אפשר לקרוא כאן באתר.

KSP2636 ש"ח

 

שואב אבק אלחוטי נטען Dreame דרימי V12

שואב אבק מומלץ במחיר טוב

המותג Dreame (דרימי) מציע מגוון דגמים – באיכות טובה ובמחירים נגישים. Dreame V12 הוא שואב הדגל של החברה בקטגוריית השואבים האלחוטיים. יש לו עוצמת יניקה גדולה של 27,000PA ואפשרות לשאוב גם ב-90 מעלות באמצעות מחבר ייעודי שמגיע בערכה.

את כל המידע ניתן לראות בצג OLED צבעוני. הוא מספק שעה וחצי של עבודה במצב רגיל, ומאפשר 3 עוצמות שאיבה. המיכל שלו סטנדרטי – נפח מיכל האבק: 0.5 ליטר. בניגוד לרוב שואבי דייסון, כאן יש גם כפתור נעילה להדק ההפעלה, כך שלא צריך להחזיק במתג כל זמן השאיבה.

KSP1399 ש"ח במקום 1479 ש"ח

שואב אבק מומלץ לחובבי ניקיון עם תקציב: דייסון V15

דייסון V15

 

סדרת דייסון V15 DETECT היא הסדרה החדשה ביותר של DYSON בישראל, והיא כוללת כמה דגמים: אנימל, טורק ודייסון V15 Absolute. כמו בסדרות הקודמות, הדגמים שונים זה מזה בכמה דברים – ובהתאם גם המחיר שלהם עולה.

אם יש לכם תקציב גבוה – בהחלט שווה להשקיע בדייסון V15 אבסולוט. זהו הדגם היקר ביותר של DYSON כיום, והוא שואב מצוין. הוא מגיע עם מנוע חזק שמאפשר לו עוצמת שאיבה גבוהה מאוד. לשואב יש צג צבעוני שמאפשר לא רק לראות כמה זמן סוללה נשאר, אלא גם כמה חלקיקי אבק נשאבו (תכונה לא חיונית במיוחד). בנוסף, יש לו תאורת לייזר ירוקה שמאפשרת לראות גם חלקיקי אבק שלא האמנתם שנשארו (תכונה חביבה אך לא הכרחית). יש לו גם סוללה נשלפת, כך שאם יש לכם בית גדול, תוכלו לרכוש עוד סוללה ותמיד להיות עם סוללה טעונה בסטנד ביי.

כמו בשואבי דייסון האחרים, השואב מגיע עם מגוון מברשות – אשר חלקן שודרגו ביחס לדגמים הקודמים. השואב הזה גם מגיע עם תחנת עגינה נוחה שלא מחייבת את הצרכן לקדוח בקיר, וזה נוח מאוד.

עבור מי שמחפש שואב לרכב, דייסון V15 עושה עבודה נהדרת בין היתר בזכות המברשת המשופרת ועוצמת השאיבה החזקה.

לדייסון V15 אבסולוט יש גם כמה חסרונות, כמו העובדה שחייבים ללחוץ על המתג כל זמן השאיבה. תוכלו לקרוא על כך ועל שאר היתרונות והחסרונות בסקירה "דייסון V15 אבסולוט – האם הוא שווה את הכסף?" שפרסמנו כאן בפואנטה.

לאסט פרייס3049 ש"ח
KSPמ-2625 ש"ח

 

שואב רובוטי Roborock S7 – שואב אבק מומלץ שמקרצף גם לכלוך יבש

שואב אבק מומלץ ROBOROCK 7

 

אם אתם מעדיפים שואב אבק מומלץ שהוא שואב רובוטי שגם שוטף, אחת האפשרויות היותר טובות היא Roborock S7. השואב הזה לא רק ישאב את האבק, אלא גם יקרצף את הרצפות. החברה מבטיחה ששואב רובורוק 7 מקרצף רצפות עד 3,000 פעמים בדקה ומעלימה לכלוך מיובש. אז אמנם אף אחד לא יכול באמת לספור את הקרצופים, אבל השואב-שוטף הזה עושה עבודה טובה. אחד היתרונות שלו הוא שאין צורך להחליף מברשות – השואב מזהה שטיחים באמצעות חיישן ומרים אוטומטית את המגב.

ROBOROCK 7 מגיע עם עם מיכל מים אלקטרוני של 300 מ"ל. באמצעות האפליקציה ניתן לצפות במסלול הניקוי, לקבל התראות תחזוקה (בעברית), למפות את הבית ולהגדיר אזורים שהשואב לא מגיע אליהם. אפשר גם להתאים את כוח היניקה הרצוי.

באג1799 ש"ח

שואב אבק מומלץ ולא יקר: השואב הרובוטי Xiaomi Mi Mop 2 Pro

שואב שיאומי

 

עבור מי שמחפש שואב שוטף רובוטי, גם שיאומי מציעה דגם מוצלח שזוכה לפופולריות רבה. מדובר בדגם
Xiaomi Mi Vacuum Mop 2 Pro – שאפשר גם בדרך כלל להשיג במבצע כזה או אחר (היכנסו לכתבה דילים של שיאומי על שואב, סמארטפון, Mi Watch ועוד).

השואב הזה כאמור יאפשר לכם גם לשטוף את הבית. הוא מצויד ב-12 חיישנים, מערכת ניווט מונחית לייזר LDS ו-2 מיכלים: האחד עבור אבק והשני עבור מים+אבק. הוא מאפשר 3 מצבי שאיבה / שטיפה ניתנות לבחירת המשתמש: שאיבה ושטיפה, שאיבה בלבד, שטיפה בלבד, ו-3 דרגות של זרימת מים.

מוזמנים לקרוא כאן את סקירת השואב השוטף של שיאומי.

לאסט פרייס1099 ש"ח במקום 1438 ש"ח

שואב נטען: שואב-שוטף שיאומי G11

שואב שוטף שיאומי G10
שואב שוטף שיאומי G10. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אם אתם מחפשים שואבי אבק מומלצים שהם גם שוטפים, קודם כל כדאי שתקחו בחשבון שהשטיפה שמציעים שואבי אבק אינה שטיפה של ממש, אלא בעיקר ניגוב.

מי שמחפש שואב-שוטף שהוא שואב אלחוטי, יכול לבחור כמה דגמים. אחד הבולטים שבהם הוא שיאומי Xiaomi Mi Vacuum Cleaner G11, שהמחיר שלו אטרקטיבי מאוד.

מדובר בשואב נטען שניתן להצמיד אליו מברשת שטיפה. הוא קל מאוד לשימוש ולתפעול, וגם קל משקל. הוא ממשיך את הדור הקודם והמוצלח של החברה שסקרנו כאן בפואנטה (היכנסו לסקירה שואב שוטף שיאומי).

KSP1289 במקום 1655 ש"ח

 


דייסון V11

דייסון V11 אקסטרה

 

סדרת דייסון V11 כוללת כמה דגמים, שלושתם מצוינים. למעשה, גם לאחר שכבר הושק דייסון V15, הצרכנים קונים בהמוניהם את V11 – ולא במקרה. מדובר בשואב נטען מצוין, עם עוצמת שאיבה גבוהה וצג שמאפשר למשתמש לדעת בכל רגע נתון כמה זמן שאיבה נותר לו. הוא מגיע עם מגוון מברשות שמאפשרות לשאוב את האבק כמעט מכל מקום – רצפה, פרקט, שטיח, ספות, רכב, תקרה, פינות, מסילות ועוד…

אחד היתרונות של Dyson V11 הוא היכולת לזהות את המשטח ולהתאים את עוצמת השאיבה, ובכך לחסוך סוללה.

מאחר שכעת היבואנית הרשמית מעוניינת לקדם בעיקר את הדגם החדש V15, קשה יותר למצוא את דגמי דייסון V11 .

האזינו לפודקאסט טריפל: הפודקאסט שיעזור לכם לבחור נכון

 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

גילוי נאות

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות