כרטיס אחר או החזר כספי? מידע לצרכנים על ביטול מופע בגלל המלחמה

כרטיס אחר או החזר כספי? מידע לצרכנים על ביטול מופע בגלל המלחמה

מי אמור לספוג את ההפסד הכספי בגין ביטול מופע בגלל המלחמה? האם קבלת כרטיס למועד אחר הוא פיצוי הולם? ומה אם המועד החדש אינו נוח לכם? מדריך לצרכן

ביטול מופע בגלל המלחמה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאז פרצה המלחמה ב-7.10.23, בוטלו הופעות, הצגות ואירועים בכל הארץ. מה קורה במקרה כזה לצרכן? מי אמור להחזיר לו כסף? האם הוא אמור לספוג את הנזק? האם העסק אמור לספוג את הנזק? למרות שבמדינת ישראל בכל כמה שנים יש סיטואציה של מצב חירום, בכל פעם מחדש השאלות האלה צצות ועולות ואף אחד לא טרח מעולם לחוקק חוק או תקנה שיתנו מענה לתרחיש הספציפי הזה. אז מה עושים? במקרים רבים מבטיחים לצרכנים כי המופע או וההצגה יתקיימו במועד אחר, ולכן לא מחזירים להם כסף אלא מקנים להם את הזכות לממש את הכרטיס במועד החדש. ומה אם אתם לא יכולים להגיע במועד החדש?

המועצה לצרכנות מפרסמת היום את חוות דעתה המקצועית, שלפיה דחיית מופעים למועד עתידי מהווה שינוי מהותי של העסקה ולא ניתן לחייב צרכן לצפות בהופעה במועד שלא מתאים לו. לכן, יש להציע אפשרות לקבלת הכסף חזרה. >> יש לנו עוד עדכונים חשובים כאלה בטלגרם – לחצו והצטרפו >

המועצה לצרכנות: החזר כספי על מופע שבוטל

במועצה לצרכנות התקבלו פניות צרכנים שהמופע שהיה אמור להתקיים, בוטל או נדחה למועד מאוחר יותר. המועד כרגע לא ידוע. צרכנים שביקשו לקבל החזר כספי מסורבים בטענה שהמועד לביטול העסקה חלף.

לעמדת המועצה לצרכנות, דחיית המופע למועד עתידי מהווה שינוי מהותי של העסקה ולא ניתן לכפות שינוי כאמור על הלקוח, אלא להציע לו לכל הפחות אפשרות לקבל את כספו בחזרה.

>> לכל העדכונים בסטורי – עקבו אחרינו באינסטגרם >

המלחמה אמנם הפתיעה את כולם ומדובר בסיטואציה שמחייבת את כל הצדדים זה בזה, אבל בסופו של דבר, לא סביר שצרכנים יפסידו את כספם בסיטואציה של שעת חירום. במועצה מסבירים שאפילו בעת שגרה, כאשר מופע מתבטל ע"י האמן או ע"י חברת ההפקה (למשל בשל בעיה בריאותית), הצרכנים מקבלים החזר כספי, קל וחומר בשעת חירום.

"מובן כי ביטול כל המופעים פוגע בכיסן של חברות ההפקה המשווקות את המופע וכרטיסים, אולם מאחר והצרכן לא קיבל את התמורה, לא ניתן לכפות עליו עסקה אחרת, למשל מופע במועד אחר", אומרים במועצה.

לעמדת המועצה לצרכנות, במקרה שהמופע בוטל על ידי המארגנים, מדובר בהפרת חוזה ולצרכן מגיע החזר כספי מלא. יש לפנות לחברה שממנה נרכשו הכרטיסים וכן לחברת האשראי (בתנאי שחשבונכם טרם חויב) בדרישה לעצור תשלומים עתידיים בשל העדר תמורה.

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. לחצו כאן >

"בשעת חירום זו, אנו קוראים להתחשבות בנסיבות הייחודיות ולנהוג בהבנה כלפי הצרכנים המבקשים לקבל את כספם בעקבות ביטול המופע ולאפשר להם לבחור בין החזר כספי או שובר זיכוי למועד שקט יותר. לא ניתן לדרוש מהצרכנים לשלם את מחיר המלחמה", נמסר מהמועצה.

מה עושים אם העסק מסרב להחזיר את הכסף על ביטול מופע?

הפתרון הרצוי לנסות להגיע להסכמות. עם זאת,במועצה לצרכנות מציינים שאם לא מושגת הסכמה, אפשר להגיש תביעה: "במידה שעסק מסרב להחזיר לצרכן את כספו והצדדים לא מגיעים להסכמות, לבית המשפט הסמכות לקבוע מה סכום ההחזר המגיע לצרכן.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות