אזהרת מסע מעודכנת: הודו על הכוונת, וגם באירופה לא בטוח

אזהרת מסע מעודכנת: לפני שאתם מזמינים טיסות לפסח – כדאי להתעדכן

חשבתם שמסוכן בארץ? שימו לב לאזהרת מסע מעודכנת לקראת החגים. לאחרונה עלתה רמת הסיכון באנגליה, בצרפת ובעוד 80 מדינות. עדכווני המטה לביטחון לאומי

אזהרת מסע מעודכנת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לקראת פסח מוציא המטה לביטחון לאומי (המל"ל) אזהרה מעודכנת. אמנם גם לשהות עכשיו בישראל זה לא ממש בטוח, אבל אם חשבתם להתאוורר קצת מהמתח ולטוס אל מעבר לים – כדאי שתעיפו מבט ברשימת אזהרות המסע וגם תקראו את השורות הבאות:



באתר המל"ל מפורסמת רשימה מעודכנת של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל בכלל מדינות העולם והמלצות להתנהלות בהתאם. כמו כן, ישנו מענה טלפוני לשאלות האזרחים (24/7 במשך כל ימות השנה) במספר 02-6667444.

רמת אזהרת מסע גבוהה יותר, משקפת סיכון גובר למימוש של פעולות טרור במדינה. מדינות שראוי לציין במיוחד כי יש להימנע מהגעה אליהן בעיתוי הנוכחי הן: תורכיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן.

ומה לגבי אירופה? הולנד מוגדרת כמדינה ברמת איום מזדמן, וכך גם בריטניה ויוון.

מה זה אומר? שמומלץ לשוהים במדינה לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

לדנמרק אין אזהרת מסע כלל וכך גם להונגריה. ומה מחוץ לאירופה? באפריקה יש כמה יעדים בסיכון גבוה, וגם הודו מוגדרת בסיכון גבוה. יפן או וייטנאם, לעומת זאת, ללא אזהרת מסע.

בכל מקרה, לפי המל"ל הציבור נדרש לבחון בכובד ראש את יעד הנסיעה, מידת הנחיצות בהגעה למדינות ברמת אזהרה בינונית ומעלה (רמות 3 ו-4) ובכל מקרה לנקוט בצעדי זהירות המתבקשים בכל נסיעה, להלן:

  1. להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראלים, יהודיים ומערביים.
  2. לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו').
  3. להימנע מהחצנת סממנים ישראלים.
  4. להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים.
  5. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת.

יצוין כי אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר (קונקשן), למעט לטיסות מעבר במדינות אויב (סוריה, לבנון, עיראק, איראן, תימן) ומדינות ברמת איום גבוהה (לוב, אלג'יריה, פקיסטן, אפגניסטן וסומליה). כמו כן, בעת תכנון הנסיעה לחו"ל מומלץ לוודא כי מסלול הטיסה הנבחר אינו עובר מעל מדינות אויב.

 תזכורת לפיגועים ותקיפות מהעת האחרונה

אמנם תמיד הייתה סכנה כזו או אחרת ליהודים ולישראלים בחו"ל, אך כעת היא מוחשית יותר ויש גם מפגעים שמצליחים לממש את זממם. כך למשל, ב-3 במרץ היה פיגוע דקירה של יהודי בשווייץ.


היי חברים, רוצים להישאר מעודכנים? עקבו אחרינו בטלגרם, זה הכי נוח. לחצו כאן 🙂


בחודשים האחרונים יהודי נרצח בלוס אנג'לס, עובד שגרירות ישראלית נדקר בסין, יהודייה נדקרה בצרפת, עיתונאי ישראלי הותקף בברלין, אירעו מספר אירועי ירי על נכסים יהודיים בקנדה ואירעו עוד מאות מקרי אלימות נוספים.

יצוין כי קהילות יהודיות מהוות יעד מרכזי גם מבחינת ימין קיצוני, כאשר מוסדות דת וקהילה מהווים יעד מועדף בימי חג ומועד. בשנים האחרונות בוצעו פיגועים נגד מוסדות דת יהודיים ברחבי אירופה ואמריקה, מתוך מניעים אידיאולוגיים אנטישמיים.

איסור כניסת ישראלים למדינות אויב

יודגש, כי עפ"י החוק הישראלי, חל איסור מוחלט על נסיעת ישראלים למדינות אויב (לבנון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן), גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול. בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה ביותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו.

החל מדצמבר – עלתה רמת הסיכון במדינות רבות באירופה

בתחילת דצמבר פרסם המטה לביטחון לאומי אזהרת מסע מעודכנת לגבי 80 מדינות, כולל מדינות באירופה. בין המדינות: בריטניה, גרמניה, איטליה, צרפת, יוון, פורטוגל ועוד. זה לא אומר שרמת הסכנה שם גבוהה כמו בטורקיה, למשל, אבל זה אומר שמרמה 1 הועלתה דרגת הסיכון ל-2.

גם סין הועלתה מרמת סיכון 1 ל-2. בנוסף, מדינות בדרום אמריקה (כולל ברזיל וארגנטינה) וכן אוסטרליה ורוסיה, הועלו לאזהרת מסע ברמה 2. המשמעות של דרגה 2 היא המלצה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים.

מספר מדינות באפריקה (כולל דרום אפריקה ואריתריאה); ומדינות במרכז אסיה (כולל אוזבקיסטן, קזחסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן) הועלו לאזהרת מסע ברמה 3, שמשמעותה המלצה לשקול נסיעות שאינן חיוניות.

תכל'ס, נשארו מעט מדינות שאזהרת המסע אליהן היא בדרגה הנמוכה ביותר, ביניהן ארה"ב, פולין,

מדוע הוחמרה אזהרת המסע למדינות אירופה?

בהודעה שמפרסם המטה לביטחון לאומי, נמסר שרמת האזהרה החדשה הותאמה לאיום הנוכחי, ולכן עודכנה רמת הסיכון בעשרות מדינות בעולם.

"מאז תחילת המלחמה, מזוהים מאמצים מוגברים מצד איראן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג׳האד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם", אומרים במטה.

"זאת, לצד עלייה מתמשכת ומשמעותית בהסתה, ניסיונות פגיעה וגילויי אנטישמיות נרחבים במדינות רבות. לפיכך, המל״ל שב ומדגיש את המלצתו לשקול את חיוניות הנסיעות בעת הזו. לציבור היוצא לחו״ל, מומלץ לבחור בצורה מושכלת את יעדיו, תוך נקיטת אמצעי הזהירות המומלצים, בכל יעד באשר הוא".

אזהרת מסע מעודכנת – המלצות לטסים לחו"ל

כעיקרון, כבר לפני כמה שבועות הכריז המל"ל שהוא ממליץ לישראלים להימנע מנסיעות לא חיוניות. כעת הוא מחדד את ההמלצה לדחות נסיעות למדינות עם אזהרות מסע, בדגש למדינות ערב והמזרח התיכון, צפון הקווקז, מדינות עוטף איראן ומספר מדינות מוסלמיות באסיה.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו כאן 

עבור מי שכן עומד לצאת מהארץ, הוא מפרסם רשימת המלצות להתנהגות זהירה. כמובן, גם בלי המטה לביטחון לאומי, כל ישראלי שטס היום יודע מן הסתם שמומלץ לו לא לצעוק בעברית, לא ללבוש בגדים עם כיתובים בעברית ועוד. בכל זאת, מומלץ לקרוא את המלצות המל"ל.

  • לבדוק את מצב המחאות וגילויי האלימות כלפי ישראל ביעד הנבחר, גם במדינות ללא אזהרת מסע.
  • להתרחק מהפגנות ומחאות.
  • לשמור על ערנות בעת השהייה ביעד, ולהקפיד לשים לב למתרחש מסביב.
  • להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודיים, ומהתקהלויות גדולות של גורמים ישראלים ויהודים.
  • לברר מבעוד מועד את מספרי הטלפון של שירותי החירום ביעד הנבחר ושל הנציגות הישראלית המקומית ככל שהיא קיימת ביעד.

>> טלפון לבירורים בנושא אזהרות מסע: 02-6667444, במשך 24/7 בכל שעות היממה
>> לרשימת המדינות שרמת אזהרת המסע אליהן עלתה היכנסו לאתר המטה לביטחון לאומי

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות