מענקים למילואימניקים עצמאים: כל הפרטים על הזכאות והגשת הבקשה

מענקים למילואימניקים עצמאים: כל הפרטים על הזכאות והגשת הבקשה

בדיוק בשיא משבר חוק ההשתמטות, המדינה נזכרת לפרסם תוכנית מענקים למילואימניקים עצמאים. היכנסו לכתבה ובדקו מי זכאי ואיך מגישים בקשה

מענק שחרור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם או יקירכם עצמאים ששירתו במילואים במלחמת 7 באוקטובר, חשוב שתכירו את המענקים למילואימניקים עצמאים. זה אמנם מובן מאליו, אבל נדרשה כמעט חצי שנה של מלחמה עד שממשלת ישראל תואיל בטובה לדאוג למילואימניקים עצמאים שנפגעו כלכלית מהמלחמה.



מדובר באנשים שמסכנים את חייהם וגם את העסק שבנו – כדי להציל את מדינת ישראל אחרי מחדל 7 באוקטובר, אבל רבים מהם מוצאים את עצמם בקריסה כלכלית כשהם שבים הביתה ולעסק.

נזכיר כי חוק ההשתמטות שנמצא כעת במוקד השיח אמור להביא למצב שמשרתי המילואים ישרתו עוד זמן ממושך – ומן הראוי שלפחות יידעו שהמדינה לא זונחת אותם. פרסום המענקים בדיוק בבוקר שבו המדינה צריכה להשיב לבג"צ הוא כמובן לא מקרי ונועד להמתיק את הגלולה.

מענקים למילואימניקים עצמאים – כל הפרטים

מי זכאי?

עצמאים ששירתו למעלה מ-30 יום בצו 8 והעסק שבבעלותם חווה ירידת מחזורים בעקבות שירות המילואים. המענקים יינתנו בגין שירות מילואים פעיל, שחל בתקופה המתחילה בינואר 2024 ועד חצי שנה מתום מועד סיום הצו הראשון של משרת המילואים.

מתי ניתן להגיש בקשה?

בקשות למענקים יוגשו אחת לחודשיים, החל מהחודשים ינואר-פברואר 2024 ואילך.

מה לגבי עוסק פטור ממס?

עוסקים פטורים יהיו זכאים לפיצוי בסכום קבוע עבור כל תקופה בת חודשיים, בהתאם לגובה המחזור השנתי ולשיעור ירידת המחזורים, שעליו הצהיר העוסק הפטור. עוסקים מורשים יהיו זכאים לפיצויים בגין מלוא סכום הירידה במחזור העסקאות בין התקופה בת החודשיים לתקופה המקבילה ב-2023, כשהוא מוכפל במקדם הוצאה נחסכת.

מה לגבי עסקים חדשים?

חישוב מותאם יתבצע עבור עסקים חדשים שנפתחו לאחר 1 בינואר 2023 ועד 30 בספטמבר 2023.

איך מגישים את הבקשה?

הבקשות יוגשו באופן מקוון באתר האינטרנט של רשות המסים או באמצעות הקישור שיפורסם באתר המילואים של צה״ל. הבקשות יוגשו החל מיום פתיחת המערכת ובקשה עבור תקופת זכאות מסוימת תוגש בתוך 3 חודשים מסיום תקופת הזכאות.

תוך כמה זמן תראו את הכסף?

המענקים ישולמו בהקדם ולא יאוחר מתום 14 ימים מיום קביעת הזכאות. תגמולי ביטוח לאומי שניתנו בגין תקופת הזכאות לא ינוכו מסכום המענקים. בבקשות שלגביהן תידרש בחינה מעמיקה של רשות המסים וקרן הסיוע, סכום המענק ייקבע בתוך 3 חודשים ממועד הגשת הבקשה.

מה קורה אם הבקשה סורבה?

משרת מילואים אשר בקשתו סורבה או לא אושרה במלואה, רשאי להגיש השגה לקרן הסיוע של צה"ל באתר המילואים. על ההשגה להיות מנומקת, עם כלל המסמכים והנתונים אשר עשויים לתמוך או לאשר את טענותיו.

איפה אפשר לקבל עוד מידע?

מידע בדבר הזכאות לקבלת המענקים ואופן הגשת הבקשות יפורסם באתר רשות המסים ובאתר המילואים של צה״ל. בנוסף, תפעיל קרן הסיוע למשרתי המילואים מרכז מידע ושירות טלפוני במוקד המילואים במספר 1111 (שלוחה 4), בו ניתן יהיה לקבל מענה לשאלות בדבר הזכאות, אופן הגשת הבקשות ופרטים לגבי בקשה ספציפית.
לקבלת מידע נוסף, לשאלות ולבירורים ניתן לפנות למוקד רשות המסים במספר: 4954.

נגישות