תביעות נפוצות עם סיכויים לפיצויים גבוהים

תביעות נפוצות עם סיכויים לפיצויים גבוהים

יש סיטואציות רבות שבהן אנשים מתלבטים אם להגיש תביעה לבית המשפט. מתי כדאי לתבוע ובאילו מקרים יש סיכוי לפיצויים גבוהים?

(תוכן מקודם)

בכל העולם אנשים תובעים זה את זה. יש הרבה סיבות להגיש כתב תביעה כנגד אנשים שונים וגופים שונים. לפעמים מדובר בתביעה בין שני אנשים פרטיים, לעתים בתביעה של אדם נגד ארגון גדול או עסק גדול, לעתים בתביעה של לקוח שלא קיבל שירות מאיש מקצוע או מחברה… יש בלי סוף סיבות, וזה כמובן נכון לא רק כאן בישראל, אלא בכל העולם.

התבוננות ברבות מההתביעות הללו מגלה כי במקרים רבים התביעות הכי רלוונטיות ל"אזרח הקטן" נוגעות לסיטואציות של תאונות דרכים, נזקי גוף, תאונות עבודה, וכמובן רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא סיטואציה מעט שונה, כי יש אנשים רבים שלא מגישים תביעה כזו משום שאינם מבינים שמגיע להם. לכן, כדאי להיעזר ביידע של עורך דין מקצועי שיצייר עבורכם תמונה רחבה יותר מדוע ומתי כדאי לכם לתבוע.

מתי ולמה כדאי לתבוע?

חשוב להבין שכדאי לתבוע רק במידה שאכן אירע נזק. יש מעין "אופנה" בארה"ב לתבוע גם ללא נזק, ולחפש איפה אפשר "לעקוץ". אופנה זו עדיין לא הגיעה לישראל, לפחות לא בממדים רחבים, וטוב שכך. הסיבה היא שתביעות מאולצות לרוב לא יעברו תחת הרדאר של בית המשפט, וגם אם השופט יקבל את התביעה, לרוב יהיה מדובר בבזבוז משאבים של זמן וכסף, הן לתובע, הן לנתבע והן למדינה.

מתי כן לתבוע? ובכן, הכי טוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי ותיק המתמחה בתחום התביעה הספציפית, לספר לו את הסיפור, להציג את הראיות שיש ברשותכם, והוא יכול להניח את המקרה על כף המאזניים ולייעץ לכם האם אכן משתלם לכם להיכנס לתביעה או לא.

נכון, ישנם מקרים בהם הכול ברור לגמרי, מתועד, מצולם, מוקלט, וחד-משמעי, מקרים בהם יש אשם, יש קורבן, והכול ברור כשמש. אך במרבית המקרים, אפילו שלצד התובע הכול "ברור כשמש", הרי שהוא עלול להתבדות ולגלות שלצד המואשם יש דווקא כמה וכמה טיעונים חזקים בעד עצמו, מה גם שהשופט לא ממהר להשתכנע.

כדי למנוע עוגמת נפש כפולה, רצוי אם כך להתייעץ עם עורך דין שיוכל לכוון אתכם לאחת משתי אפשרויות.

האפשרויות של הנפגע בתביעה

אם נפגעתם בתאונת דרכים או בתאונת עבודה (שכוללת, אגב, נסיעות בדרך לעבודה ובחזרה ממנה), ואתם שוקלים לתבוע, האפשרויות שלכם הן:

  • לתבוע – להגיש בצורה מסודרת כתב תביעה ברור ובהיר שמראה בצורה חד משמעית שיש לכם "קייס", כלומר, שמן הראוי שבית המשפט יפנה מזמנו וממשאביו כדי לדון במקרה שלכם. צריך כמובן ראיות כדי לשכנע את האחראים לדבר, ולשם כך אפשר להיעזר בעורך דין מאתר https://dlawyer.co.il/
  • לא לתבוע – יכול להיות שאחרי ששקטו המים ונרגעו הרוחות, תהיה לכם ולעורך דין שלכם פרספקטיבה רחבה עוד יותר, אשר תראה כי תביעה עלולה להיות בזבוז זמן וכסף, וכי עדיף לכם שלא לתבוע.

כאמור, תאונות עבודה הן בין התביעות הנפוצות שיכולות להסתיים בפיצויים גבוהים. פיצויים על תאונת עבודה יכולים להיות מושפעים מגורמים רבים, כמו גיל הנפגע וסוג הנכות של הנפגע . מן הסתם, ככל שהנכות גורמת להגבלה תפקודית קשה יותר, כך הפיצוי בגינה יהיה גבוה יותר. כדי להוכיח את העניין הזה נדרשות חוות דעת, והקביעה הסופית יכולה להיות קריטית מבחינת ההשפעה על איכות חייו של התובע. לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין שמבין בתחום.

1
נגישות