חברי מכבי? עדכון חשוב לגבי הביטוח הסיעודי שלכם

עדכון חשוב לחברי מכבי שירותי בריאות

ממש ברגע האחרון, קופת חולים מכבי הגיעה להסדר עם חברת ביטוח, כך שחברי הקופה יהיו מכוסים. זו המשמעות

טיפולים אלטרנטיביים לנכי צה"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משבר הביטוח הסיעודי לא נפתר, אך בדקה ה-90 לפחות מבוטחי מכבי שירותי בריאות מקבלים בשורה לגבי המשכיות הביטוח שלהם: חברת ״מנורה מבטחים״ תתפעל את הביטוח הסיעודי של מכבי החל מ-1.1.2024. זאת, לאחר שמכבי שירותי בריאות חתמה על הסכם עקרונות עם חברת "מנורה מבטחים" על תפעול הביטוח הסיעודי. אם נדמה לכם שזה לא נוגע לכם, כדאי לזכור כי כל אדם עלול להיות סיעודי – וכיום אין אפשרות לרכוש ביטוח סיעודי בחברות הביטוח, כך שביטוח סיעודי זמין כיום רק דרך קופת החולים. במכבי מבוטחים כיום קרוב ל 2.7 מיליון ישראלים, מתוכם יש ל- 1.6 מיליון ביטוח סיעודי (כ-60% מהמבוטחים).

על פי ההסכם, כל חברי "מכבי סיעודי" שהיו מבוטחים בביטוח הסיעודי של חברת "הפניקס" יעברו באופן אוטומטי לביטוח החדש בחברת "מנורה מבטחים" החל מיום 1.1.2024 תוך שמירה מוחלטת על רצף זכויות וללא בחינה של מצב רפואי (ללא צורך בחיתום). ההסכם בכפוף לאישור הממונה על רשות שוק ההון.


חברים, יש לנו עוד המון כתבות מעניינות. עקבו אחרינו בטלגרם, זה הכי קל. לחצו כאן 🙂


תזכורת: גמלת הביטוח הסיעודי תצנח בתחילת 2024

כפי שפרסמנו כאן, רשות שוק ההון עדכנה לאחרונה – בעיצומה של המלחמה על הרעה מקוממת בתנאי המבוטחים. ההודעה שלה לא זכתה לסיקור בתקשורת, למרות שמדובר בפגיעה קשה ברוב רובם של אזרחי ישראל. לפי ההנחיה החדשה, כל מי שיש לו ביטוח סיעודי דרך קופת חולים ויזדקק לגמלת ביטוח סיעודי החל מ-1.1.24, יקבל גמלה הרבה יותר נמוכה מזו שהובטחה לו כאשר הצטרף לביטוח.

מדובר במצטבר בצניחה של 1100 ש"ח בגמלה למבוטח סיעודי השוהה בביתו – לאחר שהרשות בתחילה הורידה את הסכום מ-6100 ש"ח ל-5500 ש"ח ולאחר מכן הודיעה על הפחתה של עוד 10%.

זה קורה כאשר הענף נמצא במשבר חסר תקדים, וחברות הביטוח שביטחו את קופות החולים טוענות שלא יהיה ביכולתן לעמוד בגמלאות שהמבוטחים היו אמורים לקבל. את כל הפרטים על השערורייה הזאת מומלץ לקרוא בהרחבה בכתבה שפרסמנו כאן על הקיצוץ בגמלת הביטוח הסיעודי.

המעבר של חברי קופת חולים מכבי מחברת הפניקס לחברת מנורה לא ישפר את המצב מבחינתם. התיקון הרגולטורי שנעשה ע"י הממונה על רשות שוק ההון, חל על כל ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים של כלל קופות החולים. אין קשר בין מעבר חברת הביטוח לשינויים שחלו בביטוח הסיעודי בעקבות התיקון הרגולטורי שחל על כלל קופות החולים.

יודגש כי התיקון לא יחול על מבוטח המקבל כיום גמלת סיעוד או המצוי במצב סיעודי וזכאי לקבלתה לפי תנאי הפוליסה, לפני 1.1.2024. מכתב מפורט ישלח לחברי "מכבי סיעודי".


בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן 🙂


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות