תקלה בווייז? תקלה בפנגו? לא בדיוק ואתם לא בביירות. זה ההסבר

תקלה בווייז? תקלה בפנגו? לא בדיוק ואתם לא בביירות. כך תתכננו את הנסיעה

גרים במרכז? זו לא תקלה בווייז או בפנגו, גם לא ב-Gett. נוסעים בתחבורה ציבורית? כך תתכננו נסיעה וכך תשלמו. ויש גם אזהרה ממערך הסייבר הלאומי

תקלה בווייז
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאז תחילת המלחמה, תושבי חיפה והצפון שמשתמשים בווייז רואים על המסך שהם נמצאים בבירות… כעת גם תושבי המרכז – למשל בתל אביב, בראשון לציון או באזור השרון, מצטרפים ל"חגיגה". זו לא תקלה בווייז ואין תקלה בפנגו. גם אפליקציות התחבורה הציבורית משובשות לא במקרה.


מדובר בשיבושים מכוונים שמבוצעים על ידי גורמי הביטחון הישראלי כחלק מהרחבת ההיערכות למלחמה בצפון. זאת, לאחר חיסול הבכיר האיראני בדמשק לפני מספר ימים – חיסול המיוחס לישראל. באיראן חזרו בימים האחרונים על איומים ביחס לישראל – כולל ציוץ בעברית של נשיא איראן שבו הוא מבטיח שישראל תתחרט.

תקלה בווייז? חוזרים להנחיות על נייר כמו פעם

משתמשים מדווחים על תקלה בווייז, אבל כאמור, זו לא תקלה וזה לא רק בווייז. מדובר גם באפליקציות התחבורה הציבורית ובעוד אפליקציות ניווט וחניה מבוססות GPS – החל מפנגו ו-cello (סלופארק), דרך מובאיט ועד גוגל מפות. זה אומר שגם לעשות תיקוף באפליקציות התחבורה הציבורית יכול להיות בעייתי.

הודעת משרד התחבורה

לאור זאת, משרד התחבורה הוציא הודעה: "בשל שיבושי מיקום (gps) בתל אביב, המידע על תחבורה ציבורית בזמן אמת, ביישומונים ובשילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת, אינו זמין ואינו מהימן. ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי https://bus.gov.il/ ולהיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.

במידה ויהיו שיבושים באפשרות התיקוף והתשלום בתחבורה הציבורית יש להקפיד לנסות ולתקף, במידת הצורך יש לפנות לנהגים או לדיילים במקום".

תושבים במרכז מדווחים גם על בעיה בשימוש באפליקציית GETT וגם על בעיה באפליקציית וולט. תקלה אחרת שדווח עליה נוגעת למי שמפעיל מנעול חכם באמצעות אפלקיציה בטלפון הנייד.

כמה זמן זה יימשך? לא ברור.

אזהרת מערך הסייבר הלאומי:

זהירות מוגברת ממתקפות סייבר בגלל יום ירושלים האיראני

ב-5.4 חל יום ירושלים האיראני. אמנם הם לא זקוקים לתירוץ כדי לתקוף אותנו, אבל בכל שנה זו תקופה מועדת להתגברות ניסיונות למתקפות סייבר – והשנה במיוחד.

חברים, אתם בטלגרם? עקבו אחרינו שם ותקבלו גם מידע שלא מופיע באתר. לחצו כאן 🙂 >

התארגנויות ברשת תחת ההאשטאג OpJerusalem#, המתוכנן ל-5 באפריל, ו-#OpIsrael, המתוכנן ל-7 באפריל, קוראות להאקטיביסטים מרחבי העולם לתקוף את ישראל בימים אלו. המערך צופה כי עשויה להיות עלייה בתקיפות בעיקר מסוג השחתות אתרים, תקיפות מניעת שירות והפצת מידע כוזב.

המלצות התגוננות 

  • בדיקת קישורים וקבצים לא מזוהים בהודעות.
  • אין למסור מידע אישי כגון סיסמאות, קוד או פרטי חשבון.
  • במקרה של גלישה לאתר שהושחת, אין ללחוץ על קישורים בו ויש לסגור את הדפדפן.
  • הורדת אפליקציות רק מחנויות מקוונות רשמיות.
  • הקפדה על סיסמאות חזקות ושונות בכל חשבון.
  • הטמעת אימות דו-שלבי בכל החשבונות.
  • ביצוע עדכוני תוכנה לכל המכשירים והאפליקציות.

יום ירושלים האיראני מתקיים מידי שנה ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן ומתאפיין בהפגנות ברחבי איראן, הרשות הפלסטינית וכן בפעילות התקפית אנטי-ישראלית במרחב הסייבר. מדי שנה בתקופה זו מזוהות מתקפות, לרוב פחות מתוחכמות ומהסוג הקל יותר לביצוע באופן רחב, כגון השחתות אתרים, השתלטות על מערכות של בתים חכמים, הפצת מסרונים המכילים הודעות דיוג, פריצה לרשתות חברתיות, חדירה למאגרי נתונים של חברות והדלפות מידע, לצד פרסומים שמתהדרים במתקפות שלא בהכרח התרחשו.

בדרך כלל בתקופה כזו יש ניסיונות גוברים לתקוף

  • ממשקי ניהול אתרים
  • מצלמות ומערכות בקרה החשופות לרשת האינטרנט
  • חיבור מרחוק
  • גישה לנתוני הזדהות בדף הארגון
  • חולשות בדפי אינטרנט
  • חולשות בספריות חיצוניות חינמיות

מערך הסייבר הלאומי קורא לארגונים להטמיע את עדכוני האבטחה הרלוונטיים בהקדם. המלצות מקצועיות לארגונים ניתן למצוא באתר המערך: https://www.gov.il/he/departments/publications/reports/alert_1725

בכל חשד לאירוע סייבר, ניתן לדווח למערך הסייבר הלאומי 24/7 בחיוג מקוצר חינם 119. 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות