סובלים מכאבי גב? אלו התרגילים שיקלו עליכם

סובלים מכאבי גב? אלו התרגילים שיקלו עליכם

אנשים רבים סובלים מכאבי גב. הסיבות מגוונות, וכך גם הפתרונות או דרכי ההתמודדות. מה אתם יכולים לעשות כדי להקל על עצמכם?

(תוכן מקודם)

כאבי גב הם בין הכאבים הנפוצים ביותר שיש לאדם. רוב האנשים יחוו כאבי גב לפחות פעם אחת אם לא יותר במהלך חייהם. לכאבי גב יש סיבות רבות ומגוונות, זאת משום שהגב הוא אחד האזורים המושפעים ביותר מהאופן שבו אנו מתנהלים ביום ובלילה. אם גם אתם סובלים מכאבי גב, במאמר זה תוכלו לגלות ממה הם נגרמים ובאילו אמצעים תוכלו להקל על הכאבים ואפילו להעלים אותם לחלוטין.

מה הסיבות שבגללן סובלים מכאבי גב?

רגע לפני שנספר לכם איך להתמודד עם הכאבים או להקל עליהם, נרחיב מעט לגבי הסיבות שבגינן הם נגרמים. בגב שלנו יש מערכת עצבים המורכבת מכלי דם, רצועות, שרירים ועצמות. כל אחד מהם עלול להינזק ובעקבות כך יופיעו כאבים בדרגות עוצמה שונות.

מי שמקפיד על בריאות וכושר על בסיס קבוע, יודע שלא פעם כאבי גב נגרמים משרירים תפוסים לאחר האימון או בעקבות העמסה של משקלים כבדים יתר על המידה. לפעמים עשוי להופיע כאב בעקבות תנועה לא נכונה, מכה מעצם אחר או בעקבות נפילה על הגב.

יש מקרים שבהם הכאבים נגרמים ממנח שגוי של עמוד השדרה, הקורה בעקבות יציבה לא נכונה.

אפשרות נוספת היא פריצת דיסק. הכאב מורגש כאשר פורץ החוצה החומר הקיים בדיסקים של עמוד השדרה ומייצר לחץ באזור. במקרה של פריצת דיסק בגב התחתון, ייתכן כי יופיעו כאבים המקרינים על הרגל בגלל העצבים המקושרים מחוט השדרה.

תרגילים שניתן לבצע להקלה בכאבי הגב

החדשות הטובות הן שאם המצב שלכם אינו מצריך טיפול תרופתי או אפילו כירורגי, תוכלו לבצע תרגילים מסוימים שיסייעו לכם בהקלה על כאבים ואפילו ימנעו אותם לחלוטין.

תרגיל מצוין שיכול לעזור לכם לשחרר כאבים בגב התחתון הוא תרגיל החתול. פרסו מזרן יוגה או שמיכה על הרצפה כדי למנוע כאבים בברכיים. כעת עברו לעמידת שש. ודאו שכפות הידיים שלכם נמצאות בדיוק מתחת לכתפיים ושהברכיים שלכם ברוחב האגן. התחילו לקמר את גבכם כשאתם מכניסים את הראש פנימה ומכניסים את הטבור פנימה כלפי הגב ככל הניתן, תוך כדי נשימה עמוקה פנימה. לאחר מכן קערו את גבכם בעדינות, כאשר הראש עולה כלפי מעלה והישבן בולט החוצה ונשפו את האוויר החוצה. חזרו על הפעולות הללו לאט ובעדינות מספר פעמים.

עוד תרגיל שיקל עליכם את כאבי הגב עד מאוד הוא לשכב על מזרן או שמיכה כאשר הגב שלכם מופנה כלפי הרצפה. כעת כופפו ברך אחת לכיוון הראש, כשהידיים שלכם אוחזות בה מאחורי הברך. את הרגל השנייה יישרו לכיוון התקרה ומתחו בעדינות. חשוב להקפיד על נשימה רגועה ותנועות איטיות בעת התרגיל, כדי להרפות את הגב באופן המיטבי ביותר.

מי שרוצה לקחת את התרגילים אל השלב הבא יכול לעשות פיזיותרפיה, שבה מטפל מוסמך יסייע לכם לבנות מערך תרגילים שיחזק את הגב שלכם. כך תוכלו לתרגל את התרגילים הללו שוב ושוב ולמנוע את כאבי הגב.

אביזרים להקלה בכאבי גב

חוץ מתרגילים תוכלו להקל על כאבי הגב בעזרת אביזרים שונים דוגמת חגורת גב שמפעילה לחץ מבוקר על הגב כדי לשמר את היציבה. יתרונה של החגורה הוא שהלחץ שהיא יוצרת מפחית את הכאב ואף יכול לסייע לטפל בדלקות באזור זה.

עוד אביזר מצוין שיוכל לסייע לכם רבות הוא מדרסים. גם הם יכולים למנוע ולהפחית כאבי גב, בפרט כאשר מדובר בכאבים הנגרמים בעקבות יציבה לקויה. המדרסים מאפשרים לתקן מנח לקוי של כפות הרגליים כדי שלא יופעל לחץ חריג על הגב שבעקבותיו יחל כאב.

1
נגישות