באש ובמים בנטפליקס: הסדרה הקומית של חנן סביון וגיא עמיר תיראה לכם מוכרת

באש ובמים בנטפליקס: הסדרה של חנן סביון וגיא עמיר תיראה לכם מוכרת

באש ובמים בנטפליקס זו סדרה ישראלית כל כך אופיינית לחנן סביון וגיא עמיר, עד כי כמעט בטוח שתאהבו אותה, השאלה היא מה יחשבו צופים בעולם

ביקורת באש ובמים בנטפליקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם ראיתם את הסרט מכתוב, הסדרה ״באש ובמים" בנטפליקס תזכיר לכם אותו. ואם אהבתם את מכתוב, סיכוי טוב שתאהבו גם את הסדרה הזאת. חנן סביון וגיא עמיר מביאים בסדרה הזאת לצופים ברחבי העולם את מה שאנחנו הישראלים כבר התרגלנו לקבל מהם –  שני גיבורים שהם גם חברים טובים, שותפים לעסק, שמתמודדים עם אתגרים בכל מעגלי החיים – פרנסה, זוגיות, בריאות, דימוי עצמי ואפילו מערכת היחסים ביניהם.



השניים, פיני וניסו, מנהלים בר במשך עשר שנים – אך לפתע עתידו של הבר כבר לא כל כך בטוח. הם מסתבכים קצת עם החוק ומתחככים קצת עם האישה, אבל אם כל אלה לא מספיקים, הם מתמודדים לא רק עם החיים, אלא גם עם המוות. כל זה – באותה חינניות שאנחנו מכירים אצל עמיר וסביון גם משיתופי הפעולה הקודמים שלהם, כמו "מחילה".

באש ובמים בנטפליקס

הפרק הראשון מבין שמונת הפרקים של הסדרה "באש ובמים" בנטפליקס נפתח כאשר פיני וניסו נמלטים ברכב גנוב. ניסו מעורפל הכרה והרכב מתהפך ומתפוצץ.

איך הגענו עד הלום? מרגע זה, אנחנו מתחילים להבין מה קרה לאורך עשרת הימים שקדמו לרגע הזה.

פיני וניסו, חברי הילדות הירושלמים, הם מסוג הישראלים שכולנו מכירים. אם אתם ירושלמים כיום או הייתם בעברכם, מיד תתחברו לסמטאות השוק – שם צולמו סצנות רבות. השניים מנהלים ביחד את הבר שלהם בשוק מחנה יהודה, ששמו "פיניונס" (השם הירושלמי ל"צנוברים"). אבל מעבר לפול-טיים ג'וב שלהם בבר הם די עובדים משרה מלאה בלהיות אוהדים של בית"ר ירושלים.

אוהבים סקירות כאלה? עקבו אחרינו בטלגרם ולא תפספסו כלום 🙂 לחצו כאן >

לקראת המשחק של בית"ר מול היריבה מקרקוב, הם עושים קצת שטויות במטרה לפגוע בריכוז של השחקנים היריבים. ההתגרות בגורל נמשכת גם כשהם באים לצפות במשחק של בית"ר בטדי, משחק שמסתיים בניצחון ומאפשר לקבוצה לעלות לשלב בא.

נסיעת האוהדים לחו"ל היא הזדמנות לייצא את אותה חוצפה וגסות ישראלית שיש לנו כאן בשפע, גם אל מעבר לים. החל מהבלגן במטוס ועד הניסיון לעקוף בתור במלון – שורה של סיטואציות שאנחנו כישראלים מתביישים בהן כשאנחנו בחו״ל מוצגות כאן לכאורה בצורה משעשעת, וכאן כבר עולה השאלה עד כמה יתחברו הצופים בעולם לסגנון הזה. את הוולגריות הישראלית אנחנו מכירים, אבל חבל שזה מה שיראו מאות מיליוני צופים בעולם, ולא ברור אם הם יחבבו אותה.

שלושת החברים של פיני וניסו – האוהדים השרופים שלא מפסידים שום משחק – אמורים לספק את האתנחתא הקומית. לפעמים זה מצליח, לפעמים פחות. יש משהו שטחי בלהציג את האוהדים כאנשים פשוטים כל כך, על גבול הטיפשות.

בכלל, הסדרה חוטאת בדעות קדומות שכבר לא מתאימות לעידן הנוכחי. זה בא לידי ביטוי, למשל בהתעקשות להנכיח את הפער העדתי. פיני התוניסאי נשוי לעלמה האשכנזייה המושבניקית, הוריה מתנשאים מעליו והוא שונא את האוכל שלה…

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה שלכם?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת!

שים לב! יש לשלוח רק לאחר בחירת חברה!


כאמור, הסדרה "באש ובמים" בנטפליקס היא סוג של המשך טבעי לסרטיהם של עמיר וסביון. קל ליהנות ממנה ואפילו למחול על כך שמבחינת העלילה והדמויות, לא הכול מושלם. מצד שני, היא פחות מבריקה מ״מכתוב״ ויש בה כמה סצנות – במיוחד בחלק השני המתרחש בפולין – מופרכות ואובר-דרמטיות.

הדיאלוגים בסדרה הם שיא הישראליות, הבגדים בסדרה הם שיא הישראליות וההתנהגות חסרת העכבות בסדרה היא שיא הישראליות. אנחנו כישראלים מתחברים לכל אלה, מעניין אם כך יחשבו גם צופים במדינות אחרות.

בשורה התחתונה, זו לא סדרת חובה, אבל היא מעבירה את הזמן בכיף. הצילומים היפים, הנגיעות הקטנות בהווי הישראלי והירושלמי, אפילו החולצה המרוטה עם הכיתוב מהצבא – לכל אלה יש הרבה משקל בחוויית הצפייה.

בניגוד להרבה סדרות של נטפליקס, את הסדרה הזאת לא זנחתי אחרי פרק אחד או שניים.

האם הסדרה הזאת תיכנס להמלצות צפייה בנטפליקס של צופים ברחבי העולם? לא בטוח. האם הצופים הישראלים יאהבו אותה? בטוח שכן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות