הגרלת דירה בהנחה: זו רשימת היישובים וזה הסיכוי לזכות

הגרלת דירה בהנחה: זו רשימת היישובים וזה הסיכוי לזכות

מקריית שמונה עד אילת – זו רשימת היישובים ומספר הדירות הזמינות בהגרלת דירה בהנחה סבב 6. כמה נרשמו להגרלה ואיפה יוגרלו רוב דירות? היכנסו לפרטים

דירה בהנחה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

6818 דירות יוגרלו בין 105,000 נרשמים שמנסים את מזלם בסבב השישי של הגרלת דירה בהנחה. ההגרלה כוללת דירות בכ-70 פרויקטים ב-16 יישובים בכל הארץ. יותר מרבע מהדירות מוגרלות בקריית גת. יישובים נוספים: אלעד, רחובות, אשקלון, מודיעין וקריית שמונה.

במהלך הימים הקרובים ימשך הליך ביצוע ההגרלות ל-6,816 דירות ב-72 הפרויקטים, הפרוסים ב-16 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם: רחובות, אלעד, ירושלים, קריית עקרון, פתח תקווה ועוד.


ההרשמה להגרלה החלה בסוף דצמבר 2023 וניתן היה להנפיק אישור זכאות להרשמה עד ליום שני 22.1.2024. תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים במהלך חודש מרץ 2024. בוצעו למעלה ממיליון וחצי הרשמות (מספר הרשמות גבוה מאחר וכל זכאי היה רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו).

בימים אלו ניתן כבר להנפיק אישורי זכאות לקראת ההגרלה הבאה.

רשימת היישובים הכלולים בהגרלת דירה בהנחה סבב 6

הרשימה הסופית כוללת דירות ביישובים ובערים בצפון, במרכז ובדרום. במשרד השיכון מקווים שההגרלה תעורר את שוק הנדל"ן  – שהחל להתקרר עוד לפני המלחמה, בעקבות רצף העלאות ריבית בנק ישראל שהקשו על הרוכשים לקבל משכנתא. מלבד ההגרלה, גם הורדת ריבית בנק ישראל לאחרונה אחרי רצף ההעלאות, תתרום להתעוררות בשוק הנדל"ן.

רשימת יישובים הגרלת דירה בהנחה

בכל יישוב, חלק מהיחידות שניתן להגריל עליהן הנחה יועדו לבני המקום.

המידע הכי חם – בערוץ פואנטה בטלגרם. אל תפסידו את ההגרלה הבאה. לחצו כאן >

מי זכאי להירשם להגרלת דירה בהנחה?

קהל היעד של הגרלת דירה בהנחה הוא מחוסרי דירות וזוגות צעירים. כל תא משפחתי שאין בבעלותו דירה ב-3 השנים האחרונות יכול להירשם. התוכנית מיועדת לזוגות נשואים או ידועים בציבור ללא דירה; רווקים ורווקות, גרושים וגרושות מעל גיל 35 ללא דירה בבעלותם; זוגות גאים.

לאחרונה הוחלט שגם זוגות מאורסים יוכלו להירשם להגרלת "דירה בהנחה". זוגות העומדים להינשא יקבלו זכאות מותנית לחצי שנה, בתנאי שיציגו אסמכתא מהרבנות או לחלופין חתימה על מסמך מול עורך דין שבו הם מצהירים כי הם עומדים להינשא.

על זוגות אלו תהיה החובה לעדכן את משרד הבינוי והשיכון לאחר שינוי הסטטוס ל'נשואים' במשרד הפנים, וזאת עד שלושה חודשים מיום הנישואים. ללא ביצוע העדכון, זכאותם תפוג.

הזכאים להירשם הינם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף. בכל הגרלה באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים.

כלל הנרשמים להגרלות אמורים לקבל הודעות טקסט וכן הודעה במייל לגבי סטטוס הזכאות. עבור כל הגרלה אליה נרשם זכאי, תישלח הודעה נפרדת. במקביל יעודכנו תוצאות ההרשמות להגרלות באזור האישי באתר, שם גם יצוין מיקום הנרשם בתור הממתינים.

במשרד השיכון מתחייבים כי ההגרלה מתבצעת במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה.

איזו הנחה מעניקה הגרלת מחיר למשתכן?

כזכור, במסגרת תוכנית דירה בהנחה מוגרלות 30,000 יחידות דיור שעליהן מקבלים הזכאים בהנחות משמעותיות. הזכאים הפוטנציאליים הם זוגות צעירים ומחוסרי דיור. מלאי הדירות יוצע עד סוף השנה במסגרת תוכניות שונות לדיור בר השגה.

עבור מי שלא בקיא במספרים, תוכנית "דירה בהנחה" מעניקה בעת קניית דירה חדשה הנחה של עד 300,000 שקל ממחיר השוק או עד 20% ממחיר הדירה.

זכאים להירשם הם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף.

איך משתתפים בהגרלת דירה בהנחה?

חברות ההרשמה הן אלונים, מלגם ועמידר.

ניתן להנפיק את אישורי הזכאות באופן מקוון או ברישום דיגיטלי, באמצעות מוקד החברות או ע"י שליחת מייל לאתרי החברות ללא צורך בהגעה פיזית לסניפים.

  • עלות הנפקת אישור הזכאות לתכניות של 'דירה בהנחה': 240 ₪.
  • הליך ההנפקה אורך עד 10 ימי עבודה, והאישור תקף לשנה.

בקשה תיחשב כ"בקשה שהתקבלה" אם הועברה באתר המקוון, השארת הודעה טלפונית במוקדים, או שליחת הודעה במייל לאחת מכתובות המייל שלהלן –

  • אלונים: alonim-mishtaken@mgar.co.il טלפון: *2850
  • מילגם: dira@milgam.co.il טלפון: *6078
  • עמידר: Dira1@amidar.co.il טלפון: *6266

הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים, והאישור תקף לשנה. לקראת תום התוקף של אישור הזכאות, ניתן להאריכו ללא תשלום באמצעות האזור האישי באתר ולאחר חתימה על טופס הצהרה.

הגרלת דירה בהנחה – פרטים נוספים

בדרך כלל באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו, וההרשמה פתוחה לציבור במשך שמונה ימים בלבד – אז חשוב להיות עם אצבע על הדופק.

כאשר הושקה התוכנית, היא כללה 30,000 דירות בהנחות שתוכננו להיות מוגרלות במהלך השנה במסגרת תכניות שונות לדיור בר השגה: כ־3,000 דירות שנותרו מ"מחיר למשתכן", כ־13 אלף מ"דיור במחיר מופחת" והיתר במסגרת "מחיר מטרה".

לדברי שר הבינוי והשיכון לשעבר, זאב אלקין, ההחלטה להחזיר את ההגרלות נועדה להגדיל באופן את הסיכוי של זוגות צעירים לרכוש דירה. בסיום כהונתו אמר אלקין כי בשנים 22-23, כ-75,000 זוגות צעירים מתוך סך של כ- 120,000 שמשתתפים בהגרלות יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה״.

נזכיר בשנת 2022 חל עלייה של כ-20% במחירי הדירות בישראל בשנת 2022. בסיום שנת 2023 נוכל לבחון מה מצב הנדל"ן לאחר גל עליות הריבית והמלחמה.

תזכורת לגבי ההגרלות הקודמות

בשנת 2023 התקיימה רק הגרלה אחת של "דירה בהנחה". היא כללה 7,037 יחידות דיור ב-17 יישובים ברחבי הארץ (ולא כ-9000 כפי שנמסר בתחילה). למעשה, מתחילת הההגרלות התקיימו הגרלות בלבד, והגרלה זו היא השישית.

בהגרלה האחרונה נמסר כי נרשמו כ-97,000 משקי בית ובוצעו למעלה ממיליון וחצי הרשמות להגרלות. מספר ההרשמות גבוה, אך יש לזכור שכל זכאי רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו.

החל מהיום, יחלו גורמי המקצוע במשרד לבצע בדיקות טכניות, לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות. התוצאות יימסרו לזוכים במהלך חודש מאי.

כמה זכו בהגרלת "דירה בהנחה" סבב 4? אלה המספרים

ההגרלה הרביעית של דירה בהנחה נפתחה ב-28/12 למשך שמונה ימים. ניתן היה להנפיק אישור זכאות להרשמה עד ליום ראשון 1.1.2023, כאשר אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה. 6,471 איש זכו בהגרלה הרביעית של דירה בהנחה, מתוך כ-90,000 נרשמים. למרות ההבטחה שיוגרלו 7000 דירות, ההגרלה כללה 6500 דירות בלבד. במשרד הבינוי והשיכון נערכו 57 הגרלות בפרויקטים ב-13 יישובים ברחבי הארץ.

כאמור, הסיכוי לזכות היה לא גדול, שכן להגרלות נרשמו כ-90,000 משקי בית ובוצעו כמיליון הרשמות שונות (כל זכאי רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו).

הגרלה זאת הצטרפה להגרלות קודמות של דירות בהנחה שהתקיימו בשנה וחצי האחרונות, ועם פרסום תוצאותיה, סך כל הזוגות הצעירים שיזכו לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה עמד על כ-28,000 זכאים.

רשימת היישובים שנכללו בהגרלת דירה בהנחה 4

ההגרלה הרביעית כללה כאמור כ-6,500 יחידות דיור ב-13 יישובים ברחבי הארץ:

  • ירושלים
  • אשדוד
  • חיפה
  • יהוד-מונסון
  • רמלה
  • קדימה צורן
  • אופקים
  • שדרות
  • נהריה
  • נוף הגליל
  • אלקנה
  • קרני שומרון עמנואל

כמה ישראלים כבר זכו בהנחה על דירה ואיפה?

בהגרלה הראשונה, שהתקיימה באפריל 2022, הוגרלו 10,000 דירות בהנחה, ונרשמו אליה מספר שיא של משקי בית: 119,207 בקשות. בפועל בוצעו מעל למיליון הרשמות, זאת משום שכל זכאי רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו.

רשימת היישובים בהגרלה הראשונה של דירה בהנחה

ההגרלה הראשונה של דירה בהנחה הייתה הגדולה ביותר, וכללה יותר מ-10,000 יחידות דיור לפי הפריסה הבאה.

ביולי יצאה לדרך ההגרלה השנייה, שכללה רשימה של 25 יישובים במרכז ובפריפריה. בין היישובים: ירושלים, נתניה, רמת גן, חיפה, אשדוד, אילת, דימונה, ערד, דיר חנא, טורעאן, עראבה, טורעאן ועוד. כדי לעודד מגורים בפריפריה, הרוכשים באזורים אלה יקבלו מענק בנוסף על ההנחה.

בהגרלת דירה בהנחה סבב 3, זכו 3317 משתתפים ביחידות דיור ב-35 פרויקטים ב-11 יישובים ברחבי הארץ. בין היישובים: ירושלים, באר שבע, לוד, נוף הגליל, אופקים, טבריה, עמנואל, עפולה ועוד. ההגרלה נפתחה ביום ראשון, 23/10 והסתיימה ב-3.12. האפשרות להנפיק אישור זכאות הייתה פתוחה עד ליום 25/10.

רשימת היישובים שנכללו בהגרלת דירות מחיר למשתכן מס' 3

עיר מספר יח"ד לזכאים
אופקים 285
באר שבע 850
גבע בנימין 29
טבריה 211
ירושלים 35
כפר קאסם 100
לוד 788
נוף הגליל 609
סח'נין 47
עפולה 162
עמנואל 201
סה"כ יח"ד לזכאים: 3317

מה היו סיכויי הזכייה? להגרלה זו נרשמו 57,000 משקי בית ובוצעו כ-480,000 הרשמות (כל זכאי היה רשאי להירשם לעד שלושה יישובים ולכל ההגרלות ביישובים אלו).

הזוכים הצטרפו לכ-17,000 משקי בית שכבר זכו באפשרות לרכוש דירה בהנחה קודם לכן.

כשני שלישים מהזוכים: מתגוררים בדירה

בעבר פרסם משרד השיכון סקר מגורים בדירות מחיר למשתכן. הסקר, שבוצע בהנחיית שר השיכון אלקין לקראת פתיחת ההגרלות המחודשת, נשלח ל-26,893 משקי בית שהם כשליש מכלל הזוכים בתוכניות מחיר למשתכן. בסקר נדגמו זוכים שקיבלו מפתח לדירה בה זכו, עד לסיום שנת 2021.

מדובר בסקר מגורים ראשון מסוגו שהציג את תמונת המצב העדכנית ביותר אודות התוכניות הממשלתיות לדיור בהישג יד.

נדגמו 49 יישובים שהם כ-55% מתוך 89 יישובים בפרויקטי מחיר למשתכן. למעלה ממחצית מהמשיבים הם זוגות עם שניים או שלושה ילדים. למעלה ממחצית מהמשיבים הם בני 40-30.

ממצאים עיקריים:

  • כשני שלישים מרוכשי הדירות גרים בדירות שרכשו במסלול מחיר למשתכן
  • שיעור ההשכרה בפריפריה אינו שונה באופן מהותי בהשוואה למרכז
  • הדירות אינן להשקעה – כ-70% מבעלי הדירות אינם מעוניינים למכור אותן
  • שיעור המעוניינים למכור את הדירות אינו משתנה בחלוקה על פי אשכולות פריפריאליים – אין הבדל בין הפריפריה והמרכז שבו נבדקו תוצאות מדיניות "מחיר למשתכן".

דרושה יציבות!

מחירי הדיור הגבוהים הם אתגר שכל ממשלה בישראל מנסה לפצח. הגרלת "דירה בהנחה" היא הדרך שבה בחר שר השיכון היוצא זאב אלקין (תקווה חדשה), והוא חלק מתוכנית "מחיר מטרה". אם הרעיון מצלצל לכם מוכר, זה לא במקרה. בתחילת כהונתו אמר אלקין: ״אחרי הפסקה ארוכה בהגרלות אנחנו חוזרים למדיניות של השר לשעבר משה כחלון ומחזירים הגרלות לדירות בהנחות גדולות לזוגות צעירים מחוסרי דיור".

כעת נצטרך לראות אם שר השיכון הנוכחי ימשיך בקו הזה או יגבש תוכנית משלו. אגב, מועצת מקרקעי ישראל החליטה לפני מספר חודשים להגדיל את אחוז הדירות בהנחה בכל פרויקט מ-60% ל-80%, צעד שיוביל לתוספת של אלפי דירות מוזלות, ואמור להיות מורגש השנה (2023).

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות