סקירה: מקלדת ארגונומית אלחוטית Wave Keys של לוג'יטק

סקירה: מקלדת ארגונומית אלחוטית Wave Keys של לוג'יטק

סובלים מכאבים בידיים? אולי הגיע הזמן לעבור למקלדת ארגונומית. בדקנו את לוג'יטק Wave Keys – מקלדת אלחוטית לא שגרתית. האם היא מומלצת?

ביקורת מקלדת ארגונומית - ביקורת לוג'יטק אלחוטית מומלצת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בניגוד לחלק מהמוצרים האחרים שנסקרים כאן באתר פואנטה, סקירת מקלדת ארגונומית אלחוטית Wave Keys של לוג'יטק נבעה ממש מצורך אישי. מקלדת היא אביזר שאנחנו לא משקיעים בו יותר מדי מחשבה, אבל עבור מי שעובד שעות מול מחשב, מקלדת נוחה היא לא מותרות. בעידן המודרני רוב פציעות העבודה לא מתרחשות במפעלים, אלא בסביבת עבודה משרדית, כשהכוונה היא לדלקות מפרקים ועוד.



לצערי, אני אישית מכירה את זה מקרוב. לכן, אחרי שנים שאני עצמי סובלת מכאבים כאלה ואחרים, החלטתי לנסות לעבור למקלדת ארגונומית אלחוטית שאמורה ליצור מנח נכון יותר לידיים ולזרועות.

מדובר במקלדת שחיברתי ללפטופ שאיתו אני עובדת עם מסך חיצוני. ההוצאה על פריט כזה עומדת על כמה מאות שקלים – סכום פעוט כשמדובר בפתרון ארוך טווח לבעיה כל כך מעיקה.

האם זו מקלדת מומלצת למי שמחפש מקלדת ארגונומית? לטעמי כן, אבל נדרש זמן הסתגלות – כפי שתקראו בהמשך הביקורת.


מקלדת ארגונומית Wave Keys של לוג'יטק

מקלדת אלחוטית Logitech בעיצוב יוצא דופן

אז מה הרעיון במקלדת ארגונומית? אם לתמצת בכמה מילים – יותר תמיכה בכף היד, פחות לחץ על האצבעות ועל הידיים. לכן, מקלדת ארגונומית Wave Keys של לוג'יטק לא מעוצבת כמו מקלדת רגילה. היא לא ישרה, כפי שגם שמה מרמז (wave = "גל" באנגלית) – לא מבחינת הגובה ולא מבחינת קווי המתאר של המסגרת. מקשי המקלדת ממוקמים בגבהים שונים בצורת גל, כך שהאצבעות זורמות עליהם בצורה טבעית.

בחלקה התחתון יש משענת מרופדת שהידיים נחות עליה, וזאת במקום שנאמץ את השרירים – פעולה שהתרגלנו לעשות כדי להחזיק כל הזמן את כפות הידיים בזווית מעוקלת. החלק המרופד מיוצר מקצף זיכרון ולא ניתן להסרה (אם במקרה הוא מפריע לכם).

ניתן להגביה את המקלדת לזווית של 4 מעלות באמצעות רגליות מתקפלות.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂
ו
יש לנו שם עוד כתבות שוות, לחצו להצטרפות 


המקשים יחסית רכים (הייתי שמחה שיהיו אפילו רכים יותר), וגם לזה יש משמעות כי באופן הזה ההקלדה זורמת יותר מהר ובלי מאמץ. התוצאה היא שאין צורך להילחם במקשים וגם אין דילוג מקרי על אותיות – דברים שקורים לעתים במקלדות פחות מותאמות למשתמש.

כאן חשוב להדגיש – מאחר שמדובר במקלדת מיוחדת, נדרש עבורה זמן הסתגלות. ייתכן שבשעות הראשונות ואולי אפילו בימים הראשונים תרגישו שדווקא פחות נוח לכם. ייתכן גם שתמצאו את עצמכם טועים ונאלצים לתקן את עצמכם. תנו לעצמכם את זמן ההסתגלות הדרוש לפני שאתם חורצים דעה או חוזרים למקלדת קודמת.

מקלדת Wave Keys של לוג'יטק אושרה לארגונומיה וקיבלה בארה"ב חותמת רשמית של גוף המתמחה בכך.

מקשים בהתאמה אישית דרך האפליקציה

מקלדת ארגונומית Wave Keys של לוג'יטק

עוד מאפיין של המקלדת האלחוטית של לוג'יטק – כמו בדגמים אחרים של LOGITECH, הוא היכולת להתאים חלק מהמקשים לפקודות שאתם מעוניינים בהן. את הפעולה הזאת יש לבצע דרך האפליקציה Logi Options+ (שמתאימה גם למחשב מבוסס ווינדוס וגם למק). האפליקציה נמצאת בחנות האפליקציות והיא כמובן חינמית.


אוהבים עדכוני טכנולוגיה? הצטרפו לקוצה שלנו בפייסבוק 🙂


מעבר לזה, המקלדת כוללת כמובן קיצורים קבועים שמוכרים לנו ממקלדות אחרות.

תפעול וחיבור מקלדת לוג'יטק

כאמור  Wave Keys של לוג'יטק היא לא רק מקלדת ארגונומית אלא גם אלחוטית. החיבור יכול להתבצע באמצעות USB או באמצעות בלוטות'. החיבור בבלוטות' מהיר ואחרי הפעם הראשונה הוא אוטומטי.

המקלדת מופעלת באמצעות שתי סוללות AAA הכלולות באריזה, ולפי היצרנית הן יכולולת להחזיק מעמד עד 36 חודשים. מובן שמומלץ לכבות את המקלדת כאשר היא לא בשימוש (יש מתג קטן מאחור).

ניתן לחבר את המקלדת לעד 3 מכשירים (למשל לפטופ, מחשב רגיל וטאבלט), כאשר ההחלפה ביניהם מתבצעת באמצעות מקשים.

יש כאן מקש CAPS LOCK עם חיווי – פרט שנראה מובן מאליו אבל מסתבר שיש יצרניות שהחליטו לוותר עליו משום מה.

בשורה התחתונה – מקלדת ארגונומית מומלצת

כאמור, מקלדת ארגונומית היא לא מותרות, במיוחד עבור מי שעובד עם מחשב נייד. בעבודה מול מחשב כשלעצמה יש פוטנציאל לנזק אורתופדי, אבל הנזק גדול שבעתיים עם מחשב נייד.


אנחנו עדיין לא חברים בפייסבוק?
בואו נתקן את זה 🙂 לחצו להצטרפות


התנוחה שבה הידיים והאצבעות שלנו נמצאות בה היא לא תנוחה טבעית – וכמובן גם המנח של הצוואר. חלק מהאנשים מתלוננים על כאבים וחלק גורמים לעצמם נזק מבלי לדעת. מדובר בעיקר בכאבים בכפות הידיים, בפרקי הידיים ואפילו בזרועות או בכתפיים, לצד כאבי גב ואפילו כאבי רגליים.

יצירת סביבת עבודה בריאה יותר מחייבת התאמה של הכיסא, המסך, המקלדת, העכבר והשולחן. ככלל, מומלץ להפוך את המחשב הנייד לתחנת עבודה ולהשתמש בצג נפרד ובמקלדת נפרדת. כדאי לעשות זאת בשלבים מוקדמים כפעולה מונעת, משום שהנזקים והכאבים מגיעים בדרך כלל רק אחרי תקופה.

לאחר שימוש של מספר שבועות, לטעמי Wave Keys היא מקלדת מומלצת למי שמחפש מקלדת ארגונומית – במיוחד מקלדת אלחוטית. אמנם, מקלדת לוגי'טק WAVES Keys דורשת זמן הסתגלות, אבל לאחריו היא נוחה לעבודה וללא ספק משפרת משמעותית את סביבת העבודה.

גם אם אינכם סובלים כעת מבעיות בפרקי הידיים או בידיים עצמן, עדיף להתרגל למקלדת ארגונומית לפני שהבעיות מתחילות. עבור מי שמחפש מקלדת אלחוטית מומלצת, הדגם הזה בהחלט צריך לבוא בחשבון.

מחיר מקלדת אלחוטית לוג'יטק דגם Waves Keys

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
נגישות