בדיקת שפעת ובדיקת קורונה ביתית - שתי ציפורים באריזה אחת

בדיקת שפעת ובדיקת קורונה ביתית – שתי ציפורים באריזה אחת

עם חזרת הקורונה, פתאום כולם חולים. אבל האם זו קורונה, או אולי שפעת? בדיקת קורונה ביתית בסופר פארם ובבתי מרקחת תדע להבחין

בדיקת קורונה ביתית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה מדווחים במשרד הבריאות על עלייה בתחלואה בקורונה ועל זן חדש. הסימפטומים לא שונים במיוחד מאלה של הזן הקודם – נזלת וצינון, חום (לא מאוד גבוה), לעתים כאב גרון, לעתים שיעול (קל יחסית) ולעתים כאבי שרירים. אמנם, קורונה כיום לא נחשבת למחלה מסוכנת במיוחד, אבל יש גם חשש שבעלי מערכת חיסונית חלשה כן יפתחו מחלה קשה. לכן, בימים האחרונים גדל הביקוש לבדיקת קורונה ביתית בסופר פארם ובבתי המרקחת, ובמיוחד לבדיקת קורונה משולבת עם שפעת. בשל הדמיון בין הסימפטומים של הקורונה לסימפטומים של שפעת, הבדיקה הזאת אטרקטיבית יותר מזו מזהה קורונה בלבד.

בדיקת קורונה ושפעת היא בדיקה פשוטה ומהירה שמזהה לא רק את COVID 19 אלא גם שפעת A ו-B. מובן שיש עוד הרבה זנים של שפעת, אבל עדיין זו ללא ספק בדיקה יעילה כאשר מתחילים להופיע תסמינים כמו נזלת, חום, חולשה, כאבי שרירים, שיעול וכאב גרון. הרעיון זהה לבדיקת קורונה רגילה, רק שבמקום לטפטף עם המטוש על מבחנה אחת, מטפטפים על שתי מבחנות.

מחיר בדיקת קורונה ביתית בסופר-פארם מול חנויות אחרות

מהשוואה שביצענו לגבי מחיר בדיקת קורונה ביתית בסופר-פארם ובאתרי פארם, עולה שהבדיקה המשולבת עם השפעת יקרה יותר מבדיקה רגילה שכוללת רק קורונה. עם זאת, נראה שברוב המקרים עדיף לבצע בדיקה כזו שתאפשר להבחין בין המחלות.

מדילינק29 ש"ח למארז 5 בדיקות קורנה תוצרת ג'נשור
סופר פארם40 ש"ח למארז 5 בדיקות קורנה תוצרת ג'נשור
ספר פארם50 ש"ח למארז 5 בדיקות קורונה + שפעת

בכל מקרה, אם מדובר במשפחה, ההמלצה היא להצטייד לפחות בשתי אריזות, כי לעתים כידוע יש טעויות בזיהוי וצריך לחזור על הבדיקה.

בשום בדיקת קורונה – ובטח לא בבדיקה ביתית, יש ודאות מוחלטת לגבי התוצאה. בדיקת קורונה ביתית היא בדיקת אנטיגן, בדומה לבדיקת קורונה מהירה בטרם, בדיקת קורונה בביקורופא שהיו נהוגות בשיא המגפה. מדובר בבדיקה לא כואבת, שמתבצעת באמצעות החדרת מטוש אל האף. הנבדק צריך לפתוח את המבחנה, להכין אותה לבדיקה, להכניס את המטוש למערות האף ואז להכניס אותו אל המבחנה. לאחר זמן קצר מתקבלת תשובה.

במידה שהתשובה שלילית, רוב הסיכויים שהנבדק אינו חולה קורונה, אבל לא מדובר בוודאות של 100%. נבדק עלול לקבל תשובה שלילית גם כאשר המחלה בראשיתה.


אוהבים עדכונים כאלה? הכי נוח לעקב אחרינו בטלגרם. לחצו כאן 🙂


במידה שהבדיקה חיובית, אין ספק לגבי העובדה שהנבדק חולה קורונה. כיום כבר לא נדרש בידוד באופן רשמי, אך בהחלט מומלץ שמי שחולה יימנע מללכת לעבודה, לבית ספר או למקומות ציבוריים. גם אם הוא עצמו לא לוקח את המחלה קשה מדי, הוא עלול להדביק מישהו עם מערכת חיסונית חלשה שיגיב אחרת. 

מן הסתם, אם אדם יודע שהוא נחשף לחולה קורונה, ובבדיקה הוא קיבל תוצאה שלילית, ייתכן שהנגיף לא זוהה. לפי ה-CDC האמריקני, אדם שנדבק עלול להיות מדבק ולהפיץ בעצמו את הנגיף 48 שעות לפני שיש לו סימפטומים בעצמו או לפני שהוא קיבל תשובה חיובית.

לכן, מי שיש לו סיבה לחשוד שהוא חולה – חשוב שישמור על בידוד וייבדק פעם נוספת לאחר הבדיקה השלילית הראשונה.

לחצו לקריאת סקירה על בדיקת קורונה ושפעת >

למה לעשות בדיקת קורונה עצמית?

בדיקת קורונה לשימוש ביתי נועדה לאבחן האם הנבדק מדבק. מדובר בבדיקה לשימוש עצמי שצפויה לתת למי שחושד שהוא חולה, אינדיקציה לגבי מצבו האישי.

תשובה שלילית משמעותה שאצל הנבדק לא זוהה הווירוס שגורם ל-COVID-19. אם הבדיקה בוצעה בזמן שלנבדק יש סימפטומים – והבדיקה בוצעה בהתאם לכל ההנחיות, המשמעות של תשובה שלילית היא שכנראה הנבדק חולה במשהו אחר ולא בקורונה.

אם התשובה חיובית – מן הסתם הנבדק חייב לנקוט באופן מיידי בכל אמצעי הזהירות גם לגבי עצמו וגם לגבי סביבתו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
נגישות