זו הדרך החדשה להזמנת מונית מנתב"ג

צריכים מונית מנתב"ג? כך זה עובד מעכשיו

הקץ לבלגן ולעוקץ תיירים? הזמנת מונית מנתב"ג הופכת למסודרת ודיגיטלית. הזוכה במכרז, Gett, מבטיחה לווסת את התורים ולפקח על הנהגים

הזמנת מונית מנתב"ג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מ-1 במרץ 2024 נסיעה במונית מנתב"ג תתבצע בשיטה חדשה שאמורה להבטיח סדר והוגנות – וזאת באמצעות שימוש באפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) או באמצעות הזמנה בזמן אמת במתקנים הפרוסים בשדה ("קיוסקים"). מי שלא מסתדר עם ההזמנה הדיגיטלית יוכל לקבל סיוע מנציגים אנושיים שיסתובבו באולמות ובאזור השדה. מחיר הנסיעה נקבע לפי מונה.


המתכונת החדשה נמצאת כבר בהרצה, ויש לקוות שהפעם הסידור הזה יעבוד – בניגוד לניסיונות כושלים שנעשו בעבר להסדיר את הנסיעות מנמל התעופה.

הזמנת מונית מנתב"ג – כך עושים את זה

כל מי שנוחת בשדה התעופה, בין אם מותקנת בסמארטפון שלו אפליקציית גט ובין אם לאו, יכול להזמין מונית מנתב"ג.

הזמנה באמצעות אפליקציית גט

כאשר הנוסעים יוצאים מהמטוס, הם יכולים לסרוק קוד QR של Gett, להוריד את האפליקציה ולקבל קוד.


אהבתם את הכתבה? עקבו אחרינו בטלגרם וקראו עוד כאלה 🙂 לחצו כאן >


לאחר איסוף המזוודות הם פוגשים את הסדרן ומוסרים לנהג המונית את קוד הנסיעה ליעדם.

הזמנת מונית מנתב"ג ללא אפליקציית Gett

נוסעים שיבחרו שלא להוריד את האפליקציה יכולים לגשת לקיוסקים הפזורים בשטח הנמל ולהזין מונית בהליך דומה. דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט.

הזמנת מונית מנתב"ג - קיוסק להזמנה ללא אפליקציה
הזמנת מונית מנתב"ג – קיוסק להזמנה ללא אפליקציה

אחרי שנים של בלגן – אפליקציית Gett זכתה במכרז

הסדרת המוניות בנתב"ג לא הייתה תהליך פשוט. כפי שפרסמנו כאן, בשנת 2017 משרד התחבורה הגיע להסכמות עם מוניות הדר ועם גט על תעריף שמגלם 30% הנחה – והנהגים התקוממו ולא עבדו בהתאם לסיכום.

לאחר מכן, בשנים האחרונות נעשה יותר מניסיון אחד להוציא מכרז, ורק כעת – בפעם השלישית, הדבר הצליח במכרז של רשות שדות התעופה זכתה חברת Gett, והיא מחויבת לנהל ולפקח על מערך המוניות המוצע לישראלים החוזרים מחו"ל וכן לתיירים הנכנסים ארצה.


הצצתם כבר בסטורי שלנו היום? לחצו כאן 🙂


המכרז מחייב את גט לא רק לדאוג לספק זמינות ותורים קצרים ככל האפשר, אלא גם לוודא שהנהגים מתנהגים בצורה מכבדת. זה אתגר חשוב, מפני שבשנים האחרונות דווח לא פעם על נהגי מוניות שעוקצים תיירים המגיעים לנתב"ג, או על כאלה שפשוט נעלמים ללקוחות מפני שהם מקבלים לפתע הזמנה שמשתלמת להם יותר.

מבחינת גט מדובר זכייה במכרז המוניות הגדול בארץ. ב-2019, ערב הקורונה נרשמו בנתב"ג 1.7 מיליון נסיעות. בשנת 2023, אלמלא המלחמה, היה אמור להירשם בנתב"ג שיא של 25 מיליון נוסעים.

גט התחייבה לדאוג לזמינות מוניות בשדה, כולל בתקופות עומס, וכן לנהל מאגר נתונים ממוחשב מלא, מעודכן, מפורט ומדויק על כל פעילות המוניות שיבצעו נסיעות מיוחדות מנתב"ג. כך תתאפשר בקרה על הנהגים וכתובת לתלונות במקרה של הפקעת מחירים או כל בעיה אחרת.

המכרז הוא לארבע שנים, עם אפשרות להארכה בארבע שנים נוספות וכולל רשת ביטחון בשווי 9.1 מיליון שקל לגט כדי להבטיח שלא תפסיד מהפעילות.

פיקוח באמצעות חדר בקרה והדרכה לנהגים

לפי המכרז, מחובתה של Gett למנוע הצטברות תורים ולדאוג שבכל רגע נתון יהיה מענה הולם לביקושי המוניות. לשם כך,  רשות שדות התעופה הקימה חדר בקרה ייעודי שמנטר את העומסים ומנהל את התנועה בהתאם. נציגי Gett מתפעלים את חדר הבקרה לאורך כל שעות היממה.

נהגי המוניות עברו הדרכה לגבי כללי ההתנהגות המחייבים. במקביל, הוכשר מתחם בנמל התעופה בן גוריון הכולל חדר מנוחה לנהגים וחניה למאות מוניות. בקרוב ייפתח שם גם מזנון עבור הנהגים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות