כל מה שרציתם לדעת על לגו ועוד הרבה יותר

כל מה שרציתם לדעת על לגו ועוד הרבה יותר

אין כמעט מי שקורא את הכתבה הזאת ולא שיחק בלגו. האבנים הצבעוניות מלוות כבר דורות של ילדים שהתבגרו ברחבי העולם. זה הסוד שלהן

אנשי לגו

(תוכן מקודם)

אין מי לא מכיר את לגו, המשחק האייקוני, אשר פרץ לחיינו כבר בשנת 1932. המשחק באבנים הצבעוניות מספק שעות רבות של הנאה בזכות אינסוף הדגמים והמבנים שאפשר ליצור באמצעותו. למעשה, הוא ממש לא משחק לילדים בלבד, ויש הרבה מבוגרים שנהנים מהיכולת להרכיב כל דבר שרק יחפצו.

ההיסטוריה של הלגו

אבני הלגו, שהומצאו בדנמרק, הן אבני הרכבה שבתחילת הדרך היו רק בצורה של קובייה או תיבה. הרעיון פשוט: בזכות צורתן, ניתן לחבר אותן בכיוונים ובגבהים שונים וליצור דגמים של מכוניות, ערים, רובוטים, ספינות, בניינים ועוד.

האבנים הראשונות יוצרו מעץ, אך בעקבות שריפה בשנות ה-40 אשר כילתה את כל המוצרים, הוחלט לייצר לגו מפלסטיק.

בשנת 1963 החלו לייצר את הקוביות באופן שבו הן ייתפסו האחת אל השנייה ובהמשך נוספו גם אנשי הלגו.

קהלי היעד – חתך גילאים רחב במיוחד

לגו מייצרת את המשחק האהוב עבור לקוחות בחתך גילאים רחב מאוד. כיום ניתן למצוא לגו ברמת מורכבות שונה שמתאימה כמעט לכל גיל:

  • שנה וחצי ומעלה
  • 4 שנים ומעלה
  • 6 שנים ומעלה
  • 9 שנים ומעלה
  • 13 שנים ומעלה
  • 18 שנים ומעל

כל קבוצת גיל יכולה ליהנות מהמשחק בהתאם לרמתה וליכולותיה, כאשר ככל שעולה הגיל כך רמת ההרכבה הופכת לקשה ומאתגרת יותר עם הרבה יותר אבנים.

חלק מהדגמים שניתן לבנות הם דגמים תלת ממדיים מרהיבים.

לגו לגיל הרך

כאמור, כבר בגיל צעיר אפשר להתחיל לשחק בלגו – כאשר גודל אבני המשחק מותאם לידיים הקטנות ולצורך לפתח קואורדינציה. ילדים יכולים כבר להתחיל בגיל שנה וחצי ללמוד גם כיצד לחבר את האבנים האחת לשנייה, ומה שמעודד את הפעוטות הם הצבעים העזים. ניתן למצוא לגו בצורת פיל, דובי, ברווז וגם ליצן, או לחילופין סתם לשחק באבני לגו צבעוניות.

לגו לילדים גדולים יותר

ככל שהילדים גדלים, כך גדל המבחר העומד לרשותם. הם יכולים כבר לבנות מלגו דגמים מורכבים המצריכים ראייה מרחבית, לוגיקה, מוטוריקה עדינה ועוד. לגו מסייע לילדים לפתח כישורים חשובים, אופן הסתכלות שונה על דברים, קושי והתמודדות, פתרון בעיות ועוד. אחד מיתרונותיו הוא שזה משחק שאפשר לשחק גם לבד וגם יחד – כך שהוא יכול גם לפתוח יכולות חברתיות וגם את היכולת של כל ילד להעסיק את עצמו בעצמו.

תחומי עניין שונים ומגוונים

ת לגו מייצרת אבני לגו במגוון רחב מאוד של תחומים – בנייה מודולרית, רכבות, כלי רכב ותעופה, כלי שיט וספנות, גיבורי על, דינוזאורים, רובוטים, חיות, מבנים, נסיכות, סדרות ועוד שפע תחומים נרחב.

וגם עולמות תוכן שמתכתבים עם עולמות התוכן של הילדים

במקביל לפיתוח הדמיון לעבר מחוזות אישיים, לגו גם מתאימה את עצמה לעולמות התוכן הקיימים שמעסיקים את הילדים. כך למשל, אפשר היום לרכוש לגו של הארי פוטר, נינג'ה, נסיכות של דיסני, ספיידרמן, מלחמת העולמות, סוניק, סופר מריו, מרוול ועוד ועוד.

מלון לגו בדובאי

דמיינתם פעם איך אתם ישנים בתוך המבנה המפואר שבניתם בלגו? האמת שלא צריך לדמיין. בדובאי הקימו מלון שלם מלגו, שבו מתארחות משפחות עם ילדים. במלון אפשר לפגוש דמויות מהמשחק וללון בחדרים ייחודיים, כמו חדר נינג'ה, חדר פיראטים, חדר של טירת אבירים ועוד. החדרים מאפשרים לישון במיטה זוגית, מיטת קומתיים ועוד שלל אטרקציות נהדרות שהמלון מציע למשפחות ובפרט לילדים.

ועוד לא אמרנו מילה על הסרטים של לגו ועל תעורוכות לו – שמבקרות גם כאן בישראל מדי פעם (בדרך כלל בתקופות החגים). בקיצור, לגו הפכה מחברה דנית קטנה לאימפריה רבת זרועות, והיד עוד נטויה.

1
נגישות