הכול מתייקר, אבל מחיר טסלה מודל 3 ודגמים אחרים דווקא ירד

הכול מתייקר, אבל המחיר של טסלה בישראל יורד

חולמים על TESLA? מחיר טסלה מודל 3 בישראל ירד, וגם מודל S ו-X. לאור ההתייקרויות הצפויות בענף הרכב החשמלי – אולי זה הזמן להגשים את החלום

טסלה 3
עמדת טעינה לרכב חשמלי - טסלה. צילום: TESLA
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חדשות מרעננות לחובבי רכבי חשמלי: בניגוד למגמת ההתייקרות הכללית, מחיר רוב דגמי טסלה בישראל ירדו. זו הזדמנות טובה עבור מי ששוקל לרכוש טסלה – במיוחד על רקע ההתייקרויות הצפויות בקרוב בכל ענף הרכב החשמלי (ראו בהמשך). אגב, ירידות המחיר לא ייחודיות לישראל, אלא מתרחשות באופן גלובלי בשל האתגרים ש-TESLA חווה כעת.



ירידת המחירים הנוכחית מבטלת למעשה את עליית המחירים שהתרחשה בתחילת השנה כתוצאה מהעלאת מס הקנייה על רכב חשמלי.

דוגמאות לירידת מחירי טסלה בישראל

ירידת מחיר טסלה מודל 3

הדגם הזול ביותר של טסלה, Model 3 בהנעה אחורית, זכה לירידת מחיר של כ-10,000 ש"ח. כעת ניתן לרכוש אותו במחיר של 211,974 ש"ח, לעומת 221,000 ש"ח בעבר.

דוגמה: איך בנוי מחיר טסלה מודל 3?

המחיר המקורי לפני מיסים: כ-153,000 ש"ח. המסים שגובה מדינת ישראל כוללים מע"מ, מס קנייה ואגרת רישוי (שני הראשונים חד פעמיים והשנייה שנתית). בסך הכול, מדינת ישראל מייקרת לצרכן את הרכב בכ-90,000 ש"ח.

המחיר במזומן ללקוח ישראלי אחרי מסים: ‏211,974 ‏₪. 

מחיר זה כולל

  • מע״מ בסך ‏30,717 ‏₪ בקירוב
  • מיסים בסך ‏58,417 ‏₪
  • אגרת רישוי על סך ‏567 ‏₪

גם גרסת ההנעה הכפולה של Model 3 זוכה להוזלה. היא תעלה כעת 241,145 ש"ח, במקום 254,000 ש"ח, ירידה משמעותית של 13,000 ש"ח.

ירידת מחיר טסלה מודל S ו-X

לא רק מחיר טסלה מודל 3 ירד. גם דגמי ה-Model S וה-Model X זכו להוזלה של כ-13,500 ש"ח כל אחד. כעת, ה-Model S תעלה 603,320 ש"ח, וטסלה Model X תעלה 622,702 ש"ח.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו. שווה לעקוב, כי חלק מהידיעות עולות רק לשם 🙂 לחצו כאן


Model Y, שהיא הדגם הנמכר ביותר של טסלה בארצות הברית, נשארה בישראל במחיר של כ-211,974 שקלים. לשם השוואה, בארצות הברית, ניתן לרכוש אותה, לאחר הטבות מס והחזרים פדרליים, במחיר של כ-35,000 דולר בלבד, שהם כ-132,000 ש"ח.

צריכים לתקן טסלה? קחו אוויר

מלבד עניין המחיר, כדאי למי ששוקל לקנות טסלה את עניין התיקונים. כל אחד בכל רגע עלול להיקלע לתאונה קלה או קשה. נזק לרכב הוא אף פעם לא נעים, אבל נזק לטסלה הוא כנראה מאתגר עוד יותר – כפי שעולה מתביעה ייצוגית נגד טסלה שהוגשה ע"י לקוחות שחיכו חודשים לחלקי חילוף ולתיקון במוסך. מומלץ לקרוא במדור תביעות ייצוגיות את הכתבה המלאה על התביעה הייצוגית נגד טסלה.

תביעה ייצוגית אחרת שהוגשה נגד טסלה בישראל נוגעת לעניין טווח הנסיעה. בכל רכב חשמלי טווח הנסיעה יורד משמעותית בתנאים של מזג אוויר קיצוני, אבל לקוחות טסלה בישראל זועמים משום שהפרסומים לא מדויקים כלל. היכנסו לכתבה על התביעה הייצוגית בנוגע לטווח הנסיעה של טסלה.

ממשלת ישראל נגד הרכב החשמלי

המחיר הגבוה של טסלה בישראל לעומת מחירה של טסלה בישראל, גם אחרי ההוזלה, מדגיש את נטל המיסים הכבד שמוטל על רוכשי הרכב בישראל, ומעלה תהיות לגבי מדיניות הממשלה כלפי רכבים חשמליים.

הצצתם כבר בסטורי שלנו היום? לחצו כאן וגלו משהו מעניין 🙂

באופן הפוך למדיניות המתבקשת ממשבר האקלים, ממשלת ישאל עומדת לנקוט עוד צעדים שיהפכו רכישת רכב חשמלי ליקרה יותר בשנים הקרובות.

מדינת ישראל מקדמת מהלכים שיהפכו את רכישתו של רכב חשמלי לפחות אטרקטיבית כדאית:

  1. מס הקנייה יזנק שוב ב-1.1.2025.
  2. המע"מ יעלה באחוז ב-1.1.2025 ואולי אפילו כבר ב-יולי 2024.
  3. יוטל מס נסועה על כל קילומטר נסיעה ברכב חשמלי.
  4. אגרת הרישוי המופחתת תבוטל. במקום זאת, גובה אגרת רישוי לרכב חשמלי יהיה זהה לאגרה של רכב מונע בבנזין. 

מהו מס נסועה על רכב חשמלי?

מס נסועה הוא מס שיוטל רק על נסיעה ברכב חשמלי ולא על רכב בנזין. מדובר בהטלת מס של 15 ₪ לכל 100 ק"מ החל משנת 2026. חבות המס תיקבע בהתאם לבדיקה שתעשה במכון הרישוי בעת חידוש רישיון הרכב.

אנחנו עדיין לא חברים בפייסבוק? בואו נתקן את זה 🙂 לחצו כאן >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות