5 טיפים לקניות מוצלחות בחודש הקניות - פואנטה
צילום: www.pexels.com

5 טיפים לקניות מוצלחות בחודש הקניות

בחודש נובמבר יש כמה ימי קניות מיוחדים שלכל אחד מהם מאפיינים אחרים. היכרות עם המאפיינים השונים שלהם תעזור לכם להתמקד בזירות מסחר ספציפיות, למצוא מבצעים שווים בהנחות של עשרות אחוזים ולחסוך גם את עלויות המשלוח והשינוע

תוכן מקודם

לפי נתונים של ענקית התשלומים באינטרנט פייפאל, מחצית מהישראלים נוהגים לבצע רכישות אונליין ומוציאים 300-500 שקל בחודש.

אחד מכל עשרה ישראלים מוציא לפחות 1,000 שקל בחודש על קניות באינטרנט ובשנת 2016 הוכתרה ישראל כמדינה המובילה ב-OECD בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה.

כל הנתונים האלה מזנקים מתחילת חודש נובמבר ועד סוף דצמבר ולכן זה בדיוק הזמן להכיר את הטיפים הבאים לקניות מוצלחות:

1. הכירו את סוגי ימי הקניות ואת המבצעים המיוחדים

חגיגת הקניות “שופינג IL” ביוזמת גוגל הסתיימה בישראל ממש עכשיו, אבל “יום שישי השחור” (בלאק פריידי) שמעבר לפינה מייצג את פתיחת עונת המכירות לקראת חג המולד בארצות הברית. הוא חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר, ובו נשברים שיאי צרכנות בכל רחבי העולם.

ההנחות הכי גדולות ביום הזה הן על קישוטים לעצי חג המולד וכרטיסי ברכה למשפחה, אך ישראלים מנצלים אותו כדי לקנות אביזרי אלקטרוניקה, גאדג’טים וכמובן בגדים.

לעומת זאת, “סייבר מאנדיי” (יום שני המקוון) חל ביום שני שלאחר חג ההודיה בארצות הברית וגם הוא מוקדש לקניות ברשת.

הופעת הבכורה שלו הייתה רק ב-2005, אבל מאז הוא הספיק להפוך לאחד מימי הקניות הגדולים ביותר בשנה, עם שווקים מתרחבים בקנדה, בריטניה, צ’ילה, קולומביה ואפילו יפן.

מי שמעדיף לעשות את הקניות שלו מסין ישמח לדעת שבנובמבר חל “יום הרווקים”. זהו כינוי ליום חג סיני שהומצא בשנות ה-90 של המאה הקודמת והפך בזכות האינטרנט ליום של קניות מקוונות. אתרי המסחר הגדולים באסיה מציעים ביום הזה מחירים מיוחדים ויש גם קמפיינים שלמים באתרים כמו עלי אקספרס ודומיהם.

2. חלקו את רשימת הקניות לקטגוריות

הדרך הנכונה להשתתף בחגיגת הקניות של נובמבר היא לחלק את הרשימה לקטגוריות. האינטרנט  מקבל על חיפוש מוצרים לפי קטגוריות ואתר האינטרנט הישראלי לאסטפרייס הוא דוגמא מושלמת לכך. בזכות האתר אפשר לחפש כל מוצר באמצעות הקלדת השם, להשוות בין מוצרי חשמל באינטרנט במחירים מפתיעים ולקרוא המלצות וביקורות.

חלוקה לקטגוריות תחסוך לכם זמן וכסף. היא תאפשר לכם להתמקד רק במוצרים הרלוונטיים ומצד שני תמנע הוצאות מיותרות על פריטים שאתם לא צריכים. את החלוקה מבצעים עוד לפני שנכנסים לאתר ומומלץ לעדכן את הרשימה אחרי כל רכישה.

3. דעו איך להימנע ממכס בעת הזמנה מאתרים בחו”ל

מכס, מע”מ ומס קנייה עלולים להפוך את הזמנת המוצרים שלכם באינטרנט ללא משתלמת. בשביל להימנע מכך תצטרכו להכיר את לשון החוק ולעקוב אחר עדכונים של משרד האוצר.

נכון להיום תיהנו מפטור מלא על מסי יבוא במוצרים בשווי של עד 75 דולר, אך תהיו חייבים בתשלום מע”מ ומס קניה על מוצרים בשווי 75-500 דולר.

על מוצרים בשווי 501-1,000 דולר תשלמו מע”מ, מכס ומס קניה ועל מוצרים מסוימים בשווי 1,000 דולר ומעלה תשלמו מע”מ, מכס ומס קנייה בדיוק כמו יבואן מסחרי.

נסו לחלק את רכישת המוצרים בהתאם ולפזר את הקניות בין אתרים שונים כדי להימנע מהוצאות מן הסוג הזה. 

  • 4. הגנו על המידע האישי שלכם

אל תתפתו להצעות שנראות טובות מדי והציבו את הבטיחות האישית שלכם בראש סדר העדיפויות. הימנעו ממסירת פרטי מידע לא רלוונטיים, השתמשו באמצעי תשלום מאובטחים ובדקו מי עומד מאחורי האתר. במידה ואתם לא בטוחים, התייעצו עם חברים או בני משפחה וקראו מידע אובייקטיבי על אתרי מסחר שאתם לא מכירים באתרי אינטרנט אחרי.

הגנה על המידע האישי שלכם חשובה לכל אורך השנה ובעיקר בתקופה העמוסה של נובמבר ודצמבר. אמצו כללי התנהגות נכונים לגלישה בטוחה ברשת ותנו עדיפות לאתרים ישראליים על פני אתרי מסחר בינלאומיים שאתם לא מכירים.

5. בדקו על מה אתם משלמים

הרצון ליהנות ממחירים אטרקטיביים על המוצרים השווים לא אמור לבוא על חשבון התנהגות זהירה. מלבד נושא האבטחה, כדאי לבצע בדיקה אחרונה של המוצרים לפני התשלום ולוודא שאלו אכן הפריטים שנבחרו. יש מוצרים עם מספר גרסאות ואביזרים בצבעים שונים, מחירים שונים, סט אביזרים נפרד ותקופת אחריות אחרת.

כל הפרטים אמורים להופיע על גבי המוצרים בצורה מסודרת ורק צריך להשקיע כמה דקות בקריאה של האותיות הקטנות לפני שמוסרים אמצעי תשלום.

כמו כן, מומלץ לבדוק את הגודל של כל פריט ואת המידות המדויקות במידה ומדובר בבגדים. יש כלים מקוונים שיכולים לעזור בהשוואה בין פריטים שונים ומחשבונים שממירים מידות בין אירופה, ארצות הברית וישראל. לבסוף, יש לבדוק את שער ההמרה שהאתר מציע על מטבע חוץ וכך למנוע הפתעות בחיוב חשבון הבנק.

כדאי גם לבחון את החיוב אחרי הרכישה ובמידת הצורך לפנות לדרישת החזר. 

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה

תגובות: 0