ג'ברה 8 אקטיב: אוזניות מומלצות לריצה ולכל שימוש אחר. סקירת JABRA 8

ג'ברה עלית 8 אקטיב: אוזניות אלחוטיות שלא ייפלו לכם מהאוזן

נמאס לכם מאוזניות שנופלות מהאוזן? ג'ברה עלית 8 אקטיב פותרות את הבעיה. לכן, הן לא רק אוזניות מומלצות לריצה ולספורט, אלא לכל שימוש

סקירה ג'ברה עלית 8 אוזניות אלחוטיות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מחפשים אוזניות אוזניות מומלצות לריצה ולאימונים, כאלה שלא נופלות מהאוזן, ג'ברה 8 אקטיב יכולות להתאים לכם. מדובר באוזניות בלוטות' של JABRA שזה בדיוק הדגש שלהן – לצד כמובן איכות שמע גבוהה. אגב, אם הן כן ייפלו לכם, אתם יכולים להיות רגועים שאלה אוזניות עמידות מאוד לנפילות (וגם למים ואבק).

בהמשך סקירת Jabra 8 Active נתייחס לעמידות וגם לביטול הרעשים, לסוללה ולצליל, אבל בעיניי, התכונה הכי בולטת שלו היא היציבות. למה אני מתלהבת? כי אני מאלה שקשה להן למצוא אוזניות אלחוטיות שמתמקמות היטב באוזן ולא נופלות. הרבה פעמים קרה לי שניסיתי אוזניות בלוטות' שאנשים אחרים חשבו שהן מעולות, אבל אני עצמי לא הצלחתי ליהנות מהן כי הן היו גדולות ונפלו תוך דקות. ג'ברה עלית 8 אקטיב לא כאלה. להפך. הן נכנסות לאוזן ומתמקמות בדיוק בזווית הנכונה, כך שהן גם אוטמות את האוזן היטב.

לאסט פרייס789 ש"ח לג'ברה עלית 8 אקטיב
KSP789 ש"ח לג'ברה עלית 8 אקטיב
KSP1099 ש"ח לאיירפודס 2 פרו

הנקודה של יציבות ואחיזה מדיקת באוזן היא בעיניי זו נקודה חשובה, כי רכישת אוזניות אלחוטיות היא סוג של הימור, אפילו אם אלה אוזניות מומלצות על ידי הרבה אנשים. זה לא מסוג המוצרים שאפשר להתנסות בו לפני הרכישה, ואחרי הרכישה הרי אי אפשר להתחרט ולהחזיר אותו. האתגר הזה משמעותי לכולם, ובמיוחד לאלה שיש להם אוזניים קטנות.

אגב, האוזניות האלה אמנם הושקו ממש לאחרונה, אך מחירן נקבע בהתאם לשער דולר של לפני כמה חודשים. לכן, יש כעת חלון זמנים שכדאי לנצל. המלאי החדש שיימכר בארץ בהמשך יהיה יקר יותר, לאור עליית שער הדולר. המחיר הנוכחי הוא כ-800 ש"ח (אנחנו מצאנו בקצת פחות).

הן אמנם לא אוזניות זולות, אבל הן הרבה יותר זולות מאיירפודס פרו 2 או מהאוזניות החדשות של סוני WF-1000XM5, שהושקו לאחרונה. הדגם של סוני מתאפיין בצליל נהדר, אבל האוזניות גדולות יחסית וגם הרבה יותר יקרות. לעומת דגמים אלה מחיר Jabra Elite 8 Active יחסית סביר והתמורה בהחלט טובה.

>> אוהבים סקירות? יש לנו עוד הרבה כאלה בטלגרם, לחצו והצטרפו אלינו 🙂

סדר בבלגן – מה מציעים דגמי ג'ברה השונים?

רגע לפני שנרד לפרטי ביקורת אוזניות ג'ברה 8 אקטיב, נעשה רגע סדר. בשנים האחרונות ג'ברה השיקה המון אוזניות וזה קצת מבלבל.



מצד אחד הושקו דגמים יקרים ומתקדמים כמו ג'ברה 7 אקטיב, ומצד שני דגמים זולים כמו ג'ברה 3, ג'ברה 4 וג'ברה 5. זה יצר לא מעט בלבול, אבל בקרוב יישארו על המדף רק 3 דגמים:

  • ג'ברה עלית 4, שהושקו לא מזמן ומיועדות למי שמחפש אוזניות אלחוטיות זולות יחסית. לפרטים קראו את הסקירה במדור סקירת מוצרים.
  • ג'ברה עלית 10, שהן אוזניות הדגל למי שמחפש צליל מעולה. זה הדגם היקר ביותר
  • ג'ברה עלית 8 אקטיב, שהושקו במקביל לדגם ג'ברה 10 ופונות לקהל שמחפש דגש של נוחות ועמידות, במחיר שהא קצת יותר נמוך מ-JABRE ELITE 10.

ג'ברה עלית 8 אקטיב – תכונות עיקריות

ג'ברה 8 אקטיב מבטיחות ומקיימות גם ביטול רעשים יעיל מאוד ועמידות גבוהה למים ולאבק. כיום זה הדגם כמעט הכי יקר ויוקרתי של JABRA, למעט ג'ברה עלית 10, שהוא כאמור יקר יותר ומגיע עם איכות צליל משופרת אף יותר.

>> אוהבים עדכוני טכנולוגיה? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו 🙂 

האתגר של JABRA עלית 8 היה לשפר את ג'ברה עלית 7 אקטיב. את השינויים מרגישים גם בגזרת הקשיחות וגם בגזרת הצליל.

יציבות: ג'ברה 8 אקטיב לא נופלות מהאוזן

כאמור, אחת התכונות הבולטות באוזניות הללו היא היציבות באוזן. זה הופך את ג'ברה 8 אקטיב לאוזניות מומלצות לריצה, לצעידה, לרכיבה וגם סתם לשימוש יומיומי. במידה שאתם מרגישים שהן לא ממוקמות כמו שצריך, נסו להחליף את מתאמי הסיליקון. באריזה מגיעים 3 זוגות מתאמים, וכדאי לבדוק איזה מהם הוא המתאים לכם ביותר – כך שביטול הרעשים יסופק בצורה מקסימלית.



אגב, אם אתם מחפשים אוזניות ממש קטנות שמונחות היטב באוזן והן אוזניות אלחוטיות זולות משמעותית מהדגם הזה של ג'ברה, היכנסו לסקירה על Jbuds MINI. דגם jbus מיני הוא הדגם הכי קטן בשוק כיום.

שליטה – אפליקציית SOUND+ יעילה גם בג'ברה עלית 8 אקטיב

לחיצה אחת לספוטיפיי

השליטה באוזניות מתבצעת גם באמצעות לחיצה על האוזניה (כל אחת מהשתיים שולטת בפקודות שונות) וגם באמצעות אפליקציית ג'ברה SOUND+. אפשר להגדיר באפליקציה אילו פעולות יבוצעו בלחיצה אחת, בשתי לחיצות או בשלוש – בכל אחד מהצדדים.

האפליקציה של ג'ברה נוחה לתפעול ודרכה אפשר לשלוט בהגדרות שונות ולשחק באקולייזר כשמאזינים למוזיקה.

יש כאן אפשרות להגדיר את התפעול של ספוטיפיי בלחיצה אחת.

אפשר גם לבחור בין מצב ביטול רעשים לבין מצב של שקיפות – כאשר בתוך מצב השקיפות אפשר להתאים את הדרגה הרצויה.

עמידות: אוזניות מומלצות לריצה ולאימונים, אפילו למקלחת

לג'ברה עלית 8 אקטיב יש עמידות למים ואבק בתקן IP68, מה שהופך אותן לאוזניות מומלצות לריצה ולאימונים שונים – גם אם תזיעו הרבה. כאמור, בחברה היו חייבים לשדרג דגם מאוד מוצלח כמו ג'ברה 7 אקטיב, ואחד הדגשים היה על העמידות. באוזניות Jabra elite 7 active העמידות למים ולאבק הייתה בתקן IP-57, וכעת אנו רואים קפיצה משמעותית.

למעשה, בג'ברה מגדירים את Elite 8 Active כאוזניות "הכי עמידות בעולם", מה שהופך אותן לא רק לאוזניות מומלצות לריצה, אלא לכל סוג של אימון. אפשר לראות גם בצבע ובמרקם של האוזניות, שהן מיוצרות מחומר שונה וועמיד יותר. הן אינן מבריקות כמוו דגמים קודמים, אלא בגימור מט. המרקם מייצר מצב שאם הן נופלות או מונחות במקומות מחוספסים – הן לא נשרטות.

בחברה אומרים שהם ביצעו מבחני עמידות בדרגה צבאית הכוללים מבדקים קפדניים של טיפול תרמי, הלם, אבק ומים. אני אמנם לא זרקתי את האוזניות למים, אבל בחברה מבטיחים שהאוזניות הללו מסוגלות לעמוד בנפילה למים עד לעומק של 1.5 מטר. הן גם ימשיכו לעבוד בתוך ענן אבק – אם זה התחביב שלכם…  בדקנו כיצד הן שורדות נפילה, כי ההבטחה היא שהן יכולות ליפול מגובה של מטר ולעבוד כרגיל. זה הצליח.

אגב, גם המארז של ג'ברה 8 אקטיב עמיד במים ובאבק – בתקן קצת יותר נמוך של IP 54.

ג'ברה 8 אקטיב – ביטול רעשים (ANC)

כמו בדגם הקודם, גם בג'ברה עלית 8 אקטיב יש ביטול רעשים יעיל (ANC). זהו מנגנון סינון רעשים שמסתגל לסביבה שבה נמצאים, כך שהוא מסנן הפרעות לא רצויות כמו רוח ורעשי רקע נוספים. אמנם, גם בדגמים אחרים של החברה יש סינון רעשים, אבל כאן מדובר בביטול יעיל יותר (פי 1.6 בהשוואה ל-Jabra Standard ANC), כך שגם כאשר רצים ברוח או מדברים בטלפון והטלוויזיה ברקע, תהיו מנותקים כמעט לחלוטין.

כאשר עוברים מסביבה שיש בה רעש מסוים לסביבה עם רעשים אחרים (למשל, יורדים מהרכבת לתחנה), מרגישים כיצד האוזניות מתאימות את מצב ביטול הרעשים.

במהלך ההתנסות שלי, ביטול הרעשים היה טוב מאוד, אך לא הרמטי. קולות של אנשים שעמדו בקרבת מקום או קולות שבקעו מהטלוויזיה חדרו באופן עמום אל תוך האוזניה, אך ברמת צליל מאוד מאוד נמוכה שלא הפריעה.

סקירה אוזניות ג'ברה 8 עלית אקטיב
אפליקציית ג'ברה סאונד פלוס

כאמור, אפשר גם לבחור במצב הפוך, מצב HearThrough, שבו הרעשים חודרים ואתם לא מנותקים מהסביבה – כאשר את הבחירה ניתן לעשות דרך האוזניה או דרך האפליקציה.

חיבור מהיר לשעון החכם

לא משנה איזה שעון חכם יש לכם – אפל ווטץ', גלקסי ווטץ' 6, גרמין או אחר, דגם Jabra Elite 8 Active מתממשק אליו בקלות.



פשוט מורידים את המוזיקה לשעון ומאזינים – בלי הטלפון ובלי לחשוש שהאוזניות והשעון יתנתקו.

JABRA Elite 8 Active: יש גם דולבי

אחד השיפורים בדגם הזה (שקיים גם בדגם ג'ברה עלית 10) הוא התמיכה ב-Dolby. זה כמובן תלוי בתוכן שאתם מאזינים לו, אבל אם מדובר בתוכן שהוקלט בהתאם, תרגישו את ההבדל. במקום לשמוע דרך האוזניים בלבד, תרגישו שהצלילים עוטפים אתכם. כך למשל, אם גשם מטפטף בסרט שאתם צופים בו, תשמעו אותו כאילו הוא מעליכם. אגב, לא כולם אוהבים את התחושה הזאת, אז כדאי לדעת שאפשר לבטל אותה דרך אפליקציית Jabra Sound+ (פשוט לבחור הפעלה או כיבוי של Dolby Audio).

סוללה: ג'ברה עלית 8 אקטיב

זה די מעצבן שהסוללה נגמרת, בין אם מדובר בטלפון שלנו, בשעון ואפילו בשואב אלחוטי. ייאמר לזכות ג'ברה שהיא מציעה בדגם 8 אקטיב חיי סוללה יחסית ארוכים בין הטעינות, אפילו יותר מאשר בדגם היקר יותר – עלית 10. כמובן, חיי הסוללה משתנים בהתאם לשימוש בביטול הרעשים (ANC).

סוללה ג'ברה עלית 8 אקטיב

כאשר ה-ANC פעיל, תקבלו 8 שעות פעילות, ועוד 24 שעות עם הנרתיק – זאת אומרת, 32 שעות פעילות. אם תבטלו אותו, זמן העבודה כמעט יוכפל. מדובר ב-14 שעות רצופות של עבודה, ועד 42 שעות עם הנרתיק. את החיווי על מצב הסוללה של האוזניות ושל נרתיק הטעינה אפשר לראות באפליקציה.

בכל אופן, יש כאן כמובן גם אפשרות לטעינה מהירה: 5 דקות טעינה מספקות עד שעה של האזנה.

משך הטעינה המלאה הוא 3 שעות, ויש גם טעינה אלחוטית (איטית יותר).

שיחות: שומעים טוב, אבל איך נשמעים?

איכות השמע בשיחות טלפון היא עניין חשוב, כי לעתים קרובות מסתבר שהאוזניות שלנו מספקות צליל מוצלח למוזיקה, אבל לא לשיחות. אחד האתגרים של יצרני האוזניות הוא לייצר אוזניות שיצליחו להגביר את קולו של הדובר ולבודד אותו גם כשיש רעשי רקע חזקים. במקרה הזה, ג'ברה ממשיכה עם הקו שראינו בדגם הקודם ויש כאן 6 מיקרופונים שמייצרים הבחנה בין רעשי הרקע וקולות הדיבור בצורה מוצלחת. זה בא לידי ביטוי גם כאשר השיחה מתנהלת כשיש רוח ברקע.

עם זאת, בלי קשר לרעשי רקע, הדוברים ששוחחתי איתם אמרו שלא שומעים מספיק ברור והצליל אינו צלול.

בשורה התחתונה – האם ג'ברה עלית 8 אקטיב מתאימות לכם?

ג'ברה עלית 8 הן אוזניות מומלצות לריצה ולספורט, אבל גם לשימוושו יומיומי אחר, בעיקר להאזנה. בניגוד לאוזניות סמסונג, כל התכונות שלהן זמינות לכל המכשירים. אחרי שמגדירים אותן בפעם הראשונה, בפעמים הבאות הן מתממשקות לטלפון ברגע, בלי שצריך להתחיל לשחק עם ההגדרות. זה נוח מאוד, ומי שיש לו אוזניות ג'ברה מדגמים קודמים יחוש בהבדל. הן גם מתממשקות מצוין לשעונים חכמים.

איכות הצליל טובה וביטול רעשים טוב מאוד (לא הרמטי). יחסית לקטגוריה,

מדובר באוזניות אלחוטיות מומלצות במחיר שנחשב סביר. כך למשל, אייר פודס פרו 2 של אפל עולות 1100 ש"ח.

המחיר הרשמי כרגע הוא כ-800 ש"ח,

מחיר אוזניות ג'ברה עלית 8 אקטיב

אוזניות אלחוטיות ג'ברה עלית 8 אקטיב נמכרות בשלושה צבעים: שחור, קרמל וכחול כהה. כאמור, מחיר אוזניות JABRA Elite 8 Active עומד על כ-800 ש"ח, ואנחנו הצלחנו למצוא בקצת פחות.

לאסט פרייס789 ש"ח לג'ברה עלית 8 אקטיב
KSP789 ש"ח לג'ברה עלית 8 אקטיב
KSP1099 ש"ח לאיירפודס 2 פרו

כאמור המחיר של כ-800 ש"ח צפוי לעלות, משום ששער הדולר עלה והשקל נחלש. לכן, אם זה דגם שאתם מעוניינים בו, כדאי לנצל את חלון הזמנים הזה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות