תנובה מעלה (שוב) מחירים - כולל את מחירי סנפרוסט, מעדנות ומאמא עוף

תנובה מעלה (שוב) מחירים – כולל את מחירי סנפרוסט, מעדנות ומאמא עוף

עליית המחירים של תנובה תפגע בכל ישראלי כמעט, כי היא כוללת מאות מוצרים בקטגוריות שונות – החל מגבינה צהובה ועד ירקות קפואים

תנובה עליות מחירים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גם תנובה מעלה (שוב) מחירים. חלק מהמוצרים שיתייקרו הם מוצרי חלב שההתייקרות שלהם נובעת מהתייקרות מוצרי חלב בפיקוח, כמו גבינה צהובה עמק וגלבוע, שמנת מתוקה 38%, וכמובן חלב – כל אלה יתייקרו בכ-4.5%. מוצרים אחרים שיתייקרו ממש לא קשורים לחלב (כמו מוצרי עוף של מאמא עוף). כידוע, קבוצת תנובה – שנמצאת בבעלות סינית – כוללת את סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי. ההתייקרויות הגורפות כוללות בין היתר מוצרי עוף שמחיריהם יזנקו בכ-10% בממוצע.



זה היה צפוי שתנובה תייקר מוצרי חלב שבפיקוח, אבל היא מנצלת את ההזדמנות להעלאת מחירים גורפת בדיוק שנה אחרי שכבר עשתה זאת. במילים לא עדינות, אפשר לומר שתנובה מצפצפת על שר הכלכלה ניר ברקת, שהמציא כלי דמגוגי ולא יעיל: שיימינג של חברות שמעלות מחירים באמצעות פרסום רשימה שחורה.

תנובה פשוט הוציאה הודעה לקמעונאים כי מלבד מוצרי החלב המפוקחים שיעלו מיידית ב-4.48%, יתייקרו גם מוצרים רבים אחרים שלה, כמו פיצה מעדנות, נקניק של טירת צבי, ירקות קפואים של סנפרוסט ושניצל של מאמא עוף.

נזכיר כי מבקר המדינה פרסם רק לאחרונה דוח מקומם על מחירי המזון בארץ. לפי מבקר המדינה, מחירי המזון בישראל גבוהים בכ-51% מבאיחוד האירופי. כך היה בבדיקה שבוצעה לפני כשנה – וכעת מן הסתם המצב רק יחמיר.

עליית מחירים בתנובה

מנצלת את עליית המחירים בפיקוח

כאמור, מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה ומוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי יעלו מיד אחרי יום העצמאות ולפני חג שבועות (16.5.2024).

  • מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה יתייקרו בממוצע ב-3.5%.
  • מוצרי סנפרוסט יתייקרו בממוצע ב-4.5%.
  • מוצרי מעדנות יתייקרו בממוצע ב-4.2%.
  • מוצרי 'מאמא עוף' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.8%.
    • מחירון מוצרי 'טירת צבי' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.6%.

תנובה מציינת בהודעתה כי "היא סופגת מזה תקופה, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה, את עליות התשומות ובהן חומרי הגלם. למרות הגידול המשמעותי בהוצאות, החברה עשתה כל מאמץ על מנת לעדכן את המחירים באופן מידתי".

יוקר המחיה חוגג והממשלה מעלה את המע"מ ומייקרת אגרות

ההתייקרות מגיעה בתקופה שבה הישראלים חווים גל עליות מחירים בלתי פוסק, למעשה ממש צונאמי – החל מעליית מחירי החשמל והדלק (שהתייקר בפעם החמישית) ועד עלייה של מוצרי המזון והצריכה (כמו עליית מחירים בשטראוס וכו').

במילים לא עדינות, אפשר לומר שתנובה מצפצפת על שר הכלכלה ניר ברקת שהמציא כלי דמגוגי ולא יעיל: שיימינג של חברות שמעלות מחירים באמצעות פרסום רשימה שחורה

נזכיר כי גם מוצרי טרה מתייקרים כעת, וכן בירות וקוקה קולה שמיוצרים ע"י החברה המרכזית למשקאות.

במקביל המדינה העלתה מתחת לרדאר את המחיר של אגרות שונות, כמו אגרת חידוש דרכון או אגרת חידוש רישיון רכב.

לאחרונה אושר תקציב מדינה שכולל תקציבי עתק למשרדי ממשלה מיותרים, כמו משרד המורשת, משרד המשימות הלאומיות ועוד, וזאת במקביל להורדת דירוג האשראי של ישראל ע"י מודי'ס ו-S&P. בקרוב נרגיש גם עלייה של המע"מ מ-17% ל-18% – כחלק מהמנגנון של הממשלה להגדיל את ההכנסות מבלי לקצץ בתקציבים מיותרים. דרך נוספת לעשות זאת היא באמצעות גזרה נוספת על בעלי מכוניות חשמליות: הטלת מס נסועה שתיכנס לתוקף בקרוב.

פואנטה בטלגרם

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות