האם זה הזמן שלכם להצטרף לבנק אופק? עכשיו זה כבר נראה אמיתי

האם זה הזמן שלכם להצטרף לבנק אופק? עכשיו זה כבר נראה אמיתי

בנק אופק הוא הבנק היחידי שבו הלקוחות הם גם הבעלים. שני צעדים משמעותיים מקרבים אותו לפתיחה הרשמית. האם זה הזמן להצטרף ולרכוש מניה?

בנק אופק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כדי שבנק יצטרף לנבחרת הבנקים הרשמית של מדינת ישראל, הוא צריך לקבל מספר. כן, המספר הזה שיש לכל בנק בישראל הוא לו סתם מספר, אלא מעין "תעודת זהות" רשמית שבנק ישראל מעניק. כל עוד אין לבנק מספר כזה, הוא לא באמת שחקן רשמי במערכת הבנקאית. בנק אופק קיבל לאחרונה מספר רשמי, המספר הור 15. זה אומר שנפתח עידן חדש במערכת היחסים שלו גם איתנו – הלקוחות הפוטנציאליים, וגם עם המערכת הבנקאית כולה. זה כבר לא רעיון תיאורטי לבנק שאולי יקום ואולי לא. זה כבר בנק. ומה שהכי חשוב לדעת לגבי בנק אופק הוא שזה ממש לא בנק רגיל, אלא אגודת אשראי, כלומר, בנק שאנחנו, הלקוחות, הם גם הבעלים שלו. ההצטרפות לאופק נעשית באמצעות רכישת מניית חברות, בסך 1,000 ש"ח. כרגע יש כבר 12,000 לקוחות רשומים.

פואנטה בטלגרם

השקת הבנק באופן רשמי תתבצע בחודשים הקרובים. לפי ההצהרה באתר הבנק, כאשר יהיו 15,000 לקוחות רשומים הבנק ייפתח באופן דיגיטלי.

ויש גם כרטיס אשראי של ישראכרט

הצעד השני המעניין והמשמעותי שנעשה לאחרונה ומוכיח את השינוי במומנטום של בנק אופק הוא הסכם עם ישראכרט. ישראכרט ו"הבנק החברתי" אופק חתמו על הסכם ארוך טווח להנפקה ולתפעול של כרטיסי אשראי. תקופת ההסכם עומדת על 10 שנים. ההסכם הזה בין בנק אופק לישראכרט נחתם בבלעדיות, כאשר כרטיס ישראכרט יהיה כרטיס אשראי בינלאומי רגיל במלוא מובן המילה, בדיוק כמו כרטיס שכל לקוח בבנק אחר מנפיק.

אל תתבלבלו עם בנק וואן זירו

במשך עשרות שנים לא קם שום בנק חדש בישראל, והנה לאחרונה מדברים על בנקים חדשים. זה אולי קצת מבלבל, ולכן נחדד – אל תתבלבלו בין הבנק הדיגיטלי הראשון, וואן זירו, לבין בנק אופק.

וואן זירו (One Zero) הוא בנק ככל הבנקים, בבעלות פרטית (של המייסד ד"ר אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי). הוא בנק דיגיטלי, ללא סניפים כלל, והמטרה שלו היא בראש ובראשונה להיות רווחי. כמובן, הבנק מבטיח שינוי במערכת היחסים מול הצרכנים, כך שהבנק יעזור להם לנהל את הכסף בחוכמה, אבל בסופו של דבר זהו עסק לכל דבר ועניין. תוכלו לקרוא עליו בהרחבה בכתבה שפרסמנו כאן על וואן זירו.

לעומת זאת, בנק אופק הוא אגודת אשראי – הוא בנק בבעלות הלקוחות והמטרה שלו היא שהלקוחות עצמם. הלקוחות הם גם הבעלים – וזו נקודת מוצא שונה לגמרי. פרטים אפשר לקרוא בכתבה על מה ההבדל בין הבנק הדיגיטלי הראשון לבנק אופק.

הרעיון להקמת בנק אופק נולד עוד בשנת 2011, כאשר המחאה החברתית שטפה את רחובות ישראל. זה לקח זמן, הרבה זמן – ואין פלא. לא פשוט להקים בנק שהיסודות שלו הפוכים לחלוטין מכל מה שמכתיבה המערכת הבנקאית. בנק שבו בעלי השליטה הם הלקוחות עצמם וכל ההכנסות חוזרות אליהם. בנק שצריך לגייס הון ראשוני כדי לעבוד ולקבל את האישורים הדרושים.

הבנק החברתי מוקם כחלק ממגמה עולמית נרחבת הכוללת כבר כ- 50,000 איגודי אשראי ברחבי העולם, בעיקר באירופה, המהווים כ-7% ממגזר הבנקאות בעולם. הרעיון העיקרי העומד מאחורי הקונספט בבנקים חברתיים הוא שהלקוחות הם הבעלים של הבנק וההכנסות למעשה חוזרות אליהם.

בישראכרט אומרים כי ההסכם עם אגודת אופק יאפשר לישראכרט להיות שותפה במגמה חברתית-כלכלית עולמית שעושה את צעדיה הראשונים בישראל ולקחת חלק במהלך המעניין הזה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות