כרטיס אשראי לבוגרי 8200 - מהן ההטבות שנותנת כאל למצטרפים?

כרטיס אשראי לבוגרי 8200 – מהן ההטבות שנותנת כאל למצטרפים?

כרטיס אשראי לבוגרי 8200 הוא כרטיס אשראי עסקי. הוא מעניק הטבות, אך בשונה מהייטקזון או "חבר", זה לא מועדון צרכנות. זה מה שהוא מציע

כרטיס אשראי לבוגרי 8200 - כאל
משמאל: לוי הלוי, מנכ"ל כאל. צמימין: ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש הרבה כרטיסי אשראי למגזרים שונים, ביניהם כרטיס "חבר" למשרתי הקבע והגמלאים, כרטיס "אשמורת" למורים, כרטיס הייטק זון להייטקיסטים ועוד… חלק מהכרטיסים מהווים ממש מועדון צרכנות, כמו "חבר", קרנות השוטרים או אשמורת, ואחרים נשארים תחת ההגדרה "כרטיס אשראי". עכשיו יש קבוצה נוספת שיכולה להנפיק כרטיס אשראי ייעודי: קבוצת בוגרי 8200. הכרטיס הזה אינו מהווה מועדון צרכנות, אלא מוגדר רק ככרטיס אשראי עסקי. כך למשל, בדומה לכרטיס אשראי "חבר", הכרטיס של בוגרי 8200 מיועד לבוגרים ובני זוגם, אולם בניגוד לכרטיס "חבר", הוא לא יציע הנחה קבועה ברשתות שונות, אין אפשרות להנפיק באמצעותו כרטיס נטען לקניות, הוא לא מקנה הנחות ברכישת רכב חדש וכו'.

עמותת בוגרי 8200 – רקע

עמותת בוגרי 8200 היא עמותה פעילה מאוד שמייצרת ערך מוסף ותוכן באופן קבוע עבור אלפי בוגרי היחידה. לעמותה יש רשימת תפוצה ארוכה, והיא מארגנת כנסים ופעילויות שנועדו להפגיש למשל בין יזמים ועוד. העמותה, שפועלת כבר עשרות שנים וחברים בה יותר מ-18000 בוגרים, מפעילה 4 פרויקטים לקידום תמיכה בחינוך ועוד 4 תוכניות לקידום יזמות בחברה. בנוסף, היא מפעילה לוח דרושים לבוגרי ובוגרות 8200.

בין היתר, מפעילה עמותת 8200 את "אחריי-טק" – פרויקט משולב שלה עם עמותת "אחריי" – כשהמטרה היא קידום נוער יזמי מהפריפריה. פעילות הפרויקט לא מותנית במיון וסינון ופעילה ב-22 יישובים בארץ.

מה מציע כרטיס אשראי כאל לבוגרי יחידה 8200?

כמו כרטיסים מגזריים אחרים, גם כרטיס כאל 8200 מציע הטבות כמו עמלה מופחתת על עסקאות מט"ח וכניסה מוזלת לטרקלין דן בנתב"ג. למעשה, ההטבות זהות למה שמציע כרטיס הייטק זון של כאל, המיועד להייטקיסיטים, כך שיש מן הסתם לא מעט הייטקיסטים בוגרי 8200 שיוכלו להנפיק עכשיו שני כרטיסי אשראי בתנאים מועדפים:

הטבות כרטיס אשראי כאל לבוגרי 8200:

  • פטור מלא מעמלת דמי כרטיס ללא התניית שימוש
  • עמלה של 1% בלבד בביצוע עסקאות מט"ח בחו"ל ובאתרים בינלאומיים (במקום עמלה של 2.8% לכלל הלקוחות).
  • דחיית חיובי חו"ל ללא ריבית ל-60 יום.
  • הטבת טרום טיסה במתחם האווירי בנתב"ג: כניסה בתשלום של 30 ש"ח במקום תשלום של 170 ש"ח.

בנוסף, כמו כל מחזיקי כאל, בעלי הכרטיס יוכלו לצבור נקודות לצורך קבלת הנחות שונות, כמו כרטיסים לסרט ולמופעים.  מי שישתמש בכרטיס בלפחות 1000 ש"ח, מזכה בארבע חוויות.

הלוחמים מתרעמים

בניגוד לכרטיסי אשראי מגזריים אחרים, השקת הכרטיס הזה מעוררת התרעמות בקרב לוחמים ובני משפחותיהם, משום שהיא נוגעת בעצב חשוף: 8200 היא יחידת מודיעין שבוגריה לעתים קרובות מוצאים במהירות את דרכם בנוף העסקי וההייטקי של ישראל, כך שחיילים המשתחררים ממנה נמצאים לעתים בנקודת פתיחה טובה יותר מזו של לוחמים. זה כמובן לא נכון ב-100% מהמקרים, ואני כבוגרת 8200 לא זכיתי לאותה נקודת פתיחה בהייטק – אבל יש גם מקרים רבים שכן. בכל אופן, באותה נשימה עם ההכרזה על הכרטיס הייעודי, הכריזו חברת כאל ועמותת 8200 שההכנסות ישמשו לקידום אוכלוסיות מיעוטים ונשים בעולמות הטכנולוגיים וקידום חינוך טכנולוגי בפריפריה.

תחרות עזה: מכרטיס אשראי פייבוקס עד פועלים WONDER

השקת כרטיס האשראי של כאל לבוגרי 8200 מגיעה בתקופה של תחרות מאוד גדולה בתחום כרטיסי אשראי, תחרות שתפסה תאוצה מכמה סיבות.

ראשית, הפרדת חברות האשראי מהבנקים גרמה לבנק לאומי ולבנק הפועלים להשקיע בכרטיסי האשראי הבנקאיים ולפתח מועדוני לקוחות כמו פועלים וונדר ולאומי גודיז. במקביל לאומי קארד הפכה לחברת MAX.

שנית, בדיוק כמו הבנקים, גם חברות האשראי רוצות להגדיל את חלקן בעוגה. לכן הן משיקות כרטיסים שונים, חלקם כמו הכרטיס הזה שכאל מייעדת לבוגרי 8200, וחלקם כרטיסים כלליים שמבטיחים החזר על הקניות (ההחזר ניתן בתנאים מאוד נוקשים, כפי שהדגמתי כאן לא פעם בכתבות בפואנטה). בין כרטיסי הקשבאק אפשר למנות את מקס-בק ואת ישראכרט טופ. אגב, עכשיו אפשר אפילו לפתוח תוכנית חיסכון ב-MAX – כחלק מהניסיון של חברת האשראי מקס להציע ערך מוסף.

שלישית, גם אפליקציות התשלום רוצות להיות חברות אשראי: ביט השיקה את ביטקארד (כרטיס אשראי ביט) ופייבוקס השיקה כרטיס אשראי פייבוקס, שמבטיח החזר באמצעות מועדון SUPREME של שופרסל.

לאלה יש להוסיף את כרטיס אשראי ביונד של הבנק הבינלאומי, שמנסה להתחרות עם פליי קארד של אל על ועם סקיי-מקס של MAX – ולהציע צבירת נקודות לטיסה.

במקביל לכל אלה מושק הבנק הדיגיטלי הראשון, ONE ZERO, שיציע גם הוא כרטיס אשראי.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות