אז מה מציע הבנק הדיגיטלי הראשון (ONE ZERO), והאם ישתלם לעבור אליו?

אז מה מציע הבנק הדיגיטלי הראשון (ONE ZERO), והאם ישתלם לעבור אליו?

הבנק הדיגיטלי הראשון של אמנון שעשוע, ששמו ONE ZERO, מבטיח "לנצח את מה שמקולקל במערכת הבנקאית". במה הוא שונה מהבנק הנוכחי שלכם?

one zero

 

בימים אלה הגיע לקו הסיום תהליך ההקמה של הבנק הדיגיטלי הראשון, שעליו כתבנו כאן באתר פואנטה בהרחבה. נגיד בנק ישראל העניק רשמית לבנק את הרישיון – וגם אם מועד ההשקה הרשמי לא ידוע עדיין, מדובר בבשורה. אחרי 43 שנה, יש בנק חדש בישראל. לפני מספר ימיים הוכרז גם השם הרשמי שלו, לא ממש שם קליט, אבל נצטרך להתרגל אליו. השם שנבחר לבנק הדיגיטלי הראשון הוא "ONE ZERO" – שם שאמור לייצג את החזון של מייסדי הבנק: לנצח 1:0 את כל מה שמקולקל במערכת.

ONE ZERO – מה מבטיח הבנק הדיגיטלי הראשון?

אז למה בעצם שתרצו לעבור לבנק חדש ששמו ONE ZERO ואתם לא יודעים עליו כמעט כלום? לפני שתענו על השאלה הזאת, כדאי בעצם להבין מי עומד מאחורי הבנק הדיגיטלי הראשון ומה הוא מבטיח. למעשה, עצם פתיחתו של בנק חדש ישראל היא אירוע בפני עצמו, כי כבר 43 שנה לא נפתח בנק חדש בישראל.



הבנק הזה, אשר מספרו יהיה 18 וכאמור צריך להתרגל לקרוא לו בשם הלא קליט ONE ZERO, נכנס לתוך מערכת בנקאית שהתחרות בה לא ממש מורגשת. לכאורה הבנקים מתחרים זה בזה, אבל בפועל הם מציעים מוצרים דומים מאוד, ריביות דומות מאוד, אפליקציות די דומות ותפיסה זהה לחלוטין לגבי מערכת היחסים בין הלקוח לבין הבנק. במערכת היחסים הזאת, הבנק תמיד הוא החזק והיידע נמצא אצלו. הלקוח בעמדת נחיתות והיכולת שלו לשלוט בניהול הכסף שלו מוגבלת וכרוכה בלא מעט עמלות.

מאחורי הבנק הדיגיטלי הראשון, או למעשה, ONE ZERO, עומד אדם שלא נולד ולא צמח במערכת הבנקאית: פרופסור אמנון שעשוע, וזה כבר מרענן. מנכ"ל הבנק הוא גל בר דעה והיו"ר שלו הוא שוקי אורן (לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר).

שעשוע הוא נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, אותה הוא ייסד (במשותף עם זיו אבירם), סגן נשיא בכיר בחברת אינטל, מייסד-שותף בחברת אורקם טכנולוגיות ופרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. לכן, נקודת המוצא של הבנק הזה היא טכנולוגית, ושעשוע הבטיח מספר פעמים שהדגש בו יהיה על בינה מלאכותית.

מייסד בנק ONE ZERO, פרופסור אמנון שעשוע
מייסד בנק ONE ZERO, פרופסור אמנון שעשוע. צילום: יונתן הפנר

 

אם אתם אנשים שמחפשים אינטראקציה של פנים מול פנים עם הבנק, כדאי שתדעו שלבנק ONE ZERO לא יהיו סניפים. כיום, גם בבנקים הקיימים יש תהליך מואץ של סגירת סניפי בנק ומעבר לפעילות דיגיטלית. עבור חלק מהלקוחות הנושא הזה לא מהווה בעיה או חסם, ועבור אחרים זהו גורם מרתיע. בכל מקרה, בבנק הדיגיטלי הראשון מבטיחים מענה נגיש במגוון ערוצים ומסביב לשעון – וזה יהיה אחד המבחנים המשמעותיים שלו מבחינת שירות לקוחות.

בבנק מצהירים ש"הוא בא לנצח בשבילכם את הבירוקרטיה, את הזמן האבוד ואת התסכולים שעד היום היו חלק בלתי נפרד מניהול הכסף שלנו". אין ספק שיודעים לזהות שם את הנקודות הכואבות – והאתגר שיצטרכו לעמוד בו הוא באמת לפתור את הכשלים הללו.

באשר לשאר ההיבטים – הנה כמה נקודות לגבי ONE ZEO:

  • כמו הבנקים הוותיקים, ONE ZERO נמצא תחת פיקוח צמוד של הפיקוח על הבנקים.
  • ONE ZERO יציע את כל השירותים הבנקאיים הקיימים היום במערכת הבנקאית, ובכלל זה חשבון אישי, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח. משכנתאות יוצעו בהמשך.
  • כרטיסי האשראי שלו יונפקו על-ידי ישראכרט.
  • הבנק הצטרף כחבר בבורסה לני"ע. אם אתם משקיעים בשוק ההון, ההבטחה היא ש-ONE ZERO יציע פלטפורמה חדשנית למסחר בניירות ערך בבורסה בת"א ובבורסות המובילות בארה"ב במחירים תחרותיים.

מעבר בנק – בלחיצת כפתור

מי שנוסע בכבישי ישראל או צופה בטלוויזיה, לא יכול להחמיץ לאחרונה את הקמפיינים של הבנקים הגדולים.

בנק דיסקונט גייס את רותם סלע כדי לשאול אותנו למה בעצם אנחנו לא עוברים בנק; בנק לאומי גייס את גל תורן כדי לספר לנו שהוא הבנק הכי נוח ובנק הפועלים השיק את פועלים WONDER וגייס את אופירה אסייג כדי לספר לנו כמה תוכנית הטבות בנק הפועלים (פועלים WONDER) היא תוכנית מצוינת.

פואנטה בטלגרם

כל זה קורה על רקע הרפורמה בבנקאות, שמאפשרת לנו הצרכנים לעבור בנק בלחיצת כפתור – באופן הרבה יותר פשוט מכפי שהיה בעבר (היכנסו לכתבה איך עוברים בנק? מעכשיו מעבר בנק מהיר עם שירות "עקוב אחריי"), וגם על הרקע התחרות שצפויה לבנקים המסורתיים מצד ONE ZERO.

כעת חובת ההוכחה תהיה על ONE ZERO, שבינתיים צובר נרשמים לרשימת ההמתנה שלו ומבטיח להפיח רוח חדשה ורעננה של שקיפות במערכת הבנקאית.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה


היה לכם מעניין?
פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל..

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

מעוניינים לפרסם בפואנטה?

השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     
    תגובות: 0

    נגישות