מתלבטים אם לעבור לבנק הדיגיטלי וואן זירו (ONE ZERO)? היכנסו למדריך

מתלבטים אם לעבור לבנק הדיגיטלי וואן זירו (ONE ZERO)? היכנסו למדריך

הבנק הדיגיטלי ONE ZERO מבטיח "לנצח את מה שמקולקל במערכת הבנקאית". במה וואן זירו שונה מהבנק הנוכחי שלכם? מה גובה העמלות ומי עומד מאחוריו?

one zero

 

הבנק הדיגיטלי הראשון, ששמו ONE ZERO, יצא לדרך לפני כמה חודשים, והגיע הזמן לבדוק מה הוא מציע. מדובר בבנק ראשון שמוקם בישראל אחרי 43 שנה ונשאלת השאלה אם משתלם לכם לעבור אליו מהבנקים הוותיקים. כדי שהוא יהיה אטרקטיבי, הוא צריך להציע לכם חוויה יותר טובה מבנקים אחרים – גם מבחינת ניהול הכסף וגם מבחינת שירות לקוחות. בבנק מתגאים בכך שהוא דיגיטלי לחלוטין, ללא סניפים, אבל זה כמובן גם מאפיין שעלול להיות בעוכריו. בסופו של דבר, לקוחות הבנקים עייפים מלרדוף אחרי הבנק שלהם – והעובדה שבשאר הבנקים סוגרים סניפים היא דווקא לא עובדה שמשחקת לטובתם. שירות לקוחות דיגיטלי חייב להיות מצוין כדי שהלקוחות יהיו מרוצים.

ONE ZERO – מה מציע הבנק הדיגיטלי הראשון?

אז למה בעצם שתרצו לעבור לבנק חדש ששמו ONE ZERO ואתם לא יודעים עליו כמעט כלום? כעיקרון, ב-One Zero מבטיחים מערכת יחסים אחרת בין הלקוחות לבנק. מה זה אומר?

דמי מינוי חודשיים במקום עמלות נפרדות

הבנק מציע לכם לשלם דמי מינוי חודשי בסך כ-50 שקל ובתמורה לבצע פעולות רבות שבדרך כלל נגבות עליהן עמלות גבהות – ללא תוספת תשלום. כך למשל, לקוחות הבנק לא משלמים עמלת המרת מט"ח כשהם טסים לחו"ל, משום שהעמלה הזאת כלולה בדמי המינוי החודשי.

חשוב לזכור שהבנקים האחרים מציעים כיום מסלול עמלות והוא זול יותר (10-20 ש"ח בחודש בדרך כלל), אבל העמלות הכלולות במסלולים אלה הן על פעולות שנחשבות פשוטות ובסיסיות. מסלול העמלות של וואן זירו יותר יקר אבל כולל גם עמלות שבדרך כלל לא כלולות במסלולי הבנקים, כמו עמלת המרת מט"ח. בנוסף, הוא כולל ייעוץ בנקאי מותאם אישית.

בנקאות פרטית לכולם: ייעוץ ביוזמת הבנק, מותאם אישית ללקוח

כאמור, לקוחות וואן זירו שמצטרפים לתוכנית בדמי מינוי חודשיים מקבלים ייעוץ בסגנון של בנקאות פרטית. הייעוץ מתבסס על ניתוח ההתנהלות הכספית שלהם, ההכנסות, ההוצאות וכו', וזאת באמצעות בינה מלאכותית שמנתחת את הפעילות בחשבון ומגבשת דרכי פעולה.

הגישה הזאת של פנייה יזומה ללקוחות כדי לשפר את מצבם הפיננסי היא גישה שלא נהוגה בבנקים אחרים. בדרך כלל, לקוחות בבנקים בישראל רגילים לקבל פנייה מהבנק רק כשיש בעיה…

"אנחנו מאמינים בשרות יוזם, פרואקטיבי, שמסייע ללקוחות לקבל ייעוץ, סיוע והחלטות טובות יותר", אומרים בבנק הדיגיטלי הראשון.

"התוכנית שלנו היא שמדי יום מנהלי הכספים שלנו, בעזרת טכנולוגיית הבינה מלאכותית שבנינו, יעברו על החשבונות של הלקוחות, יבצעו צ׳ק-אפ פיננסי מקיף ויזהו כל אירוע חריג או הזדמנות עבור הלקוחות ויעדכנו אותם: זה כולל בין היתר חיובים כפולים, עלייה של דמי מנוי של ספקים, המלצה לשלם באתרים בחו"ל במטבע המקורי כדי לחסוך עמלת המרה כפולה, בדיקה של התזרים החודשי של הלקוחות וכמה כסף הם יכולים לשים בחיסכון, התראה לפני כניסה למינוס וכיצד ניתן להימנע ממנו ועוד. ככל שהלקוחות יהיו פעילים יותר, כך הם יקבלו שרות פרואקטיבי יותר שיחסוך להם זמן, התעסקות וכאב ראש בניהול עצמי של הכסף. אנחנו קוראים לזה ״בנקאות פרטית דיגיטלית״. כמו לעשירים, אבל לכולם", אומרים בבנק.

עוד אומרים ב-ONE ZERO כי בחודש החולף שלחו מנהלי הכספים עדכונים יזומים ללקוחות על:

  • השפעת האינפלציה על הכסף שלהם.
  • השפעת עליית הריבית על האשראי והחסכונות.
  • עדכון על הריביות של הפיקדונות וההחלטה לאזן בין עדכון ריבית הפיקדונות בעקבות עליית הריבית לבין העלאה מתונה יותר של הריבית על ההלוואות.

לפי נתוני הבנק, אלפי לקוחות קראו את העדכונים, וחלקם הגדול אף פנה להתייעצות עם מנהלי הכספים. "קיבלנו תגובות בסגנון 'מעולם הבנק שלי לא פנה אלי ככה והציע להתייעץ'", אומרים בבנק.

ייעוץ גם לגבי כסף בבנקים אחרים

במסגרת רפורמת הבנקאות הפתוחה, כיום לקוח יכול להתיר לגוף פיננסי לקבל גישה למידע שלו גם בגופים אחרים. לקוחות שמאשרים ל-ONE ZERO גישה, מקבלים ייעוץ גם לגבי מצבם הכספי בבנקים אחרים. מהבנק נמסר כי הבנק נותן ללקוחות, לראשונה בישראל, שירות ניהול כסף פרואקטיבי גם על חשבונות בנק אחרים (בקרוב גם על כרטיסים אחרים).

ייעוץ פיננסי

ממש לאחרונה ONE ZERO קיבל רישיון לתת ייעוץ פנסיוני. זה צעד נוסף שמשלים את חזון ה-One Stop Shop של הבנקאות הפרטית הדיגיטלית: בנק, השקעות, פנסיה וביטוחים, עם מנהל כספים אחד, במחיר אחד קבוע ושקוף.

רוצים להצטרף? יש רשימת המתנה

בינתיים הבנק מצרף רק לקוחות שנכנסו לרשימת ההמתנה. לפי דיווחי One Zero, כרגע מדובר ב-10,000 לקוחות מתוך כ-70,000 שנרשמו.  לקוחות אלה מקבלים בבנק את כל השירותים שמציעים בנקים אחרים, למעט משכנתא, חשבון זוגי ומסחר בני״ע.

קצב ההצטרפות עומד על מאות ביום, כאשר בבנק מציינים שפתיחת חשבון נמשכת 7 דקות בלבד. כ-76% מהחשבונות נפתחים ללא מעורבות אנושית.

לאחר פתיחת החשבון, הלקוח מקבל באופן מיידי מסגרת אשראי, ועד כה ב-75% מהמקרים מסגרות האשראי בוואן זירו היו זהות לאלה שבבנק הנעזב.

עוד מידע על ONE ZERO

הבנק הזה, אשר מספרו 18 וכאמור צריך להתרגל לקרוא לו בשם הלא קליט וואן זירו (ONE ZERO), נכנס לתוך מערכת בנקאית שבה לקוחות אוהבים להתלונן, אבל ממעטים לעבור מבנק לבנק.

התחרות בין הבנקים כיום מורגשת בעיקר בזמן הפסקת הפרסומות בטלוויזיה ובשילוט חוצות, אבל פחות בהתנהלות מול הלקוחות. לכאורה הבנקים מתחרים זה בזה, אבל בפועל הם מציעים מוצרים דומים מאוד, ריביות דומות מאוד, אפליקציות די דומות ותפיסה זהה לחלוטין לגבי מערכת היחסים בין הלקוח לבין הבנק. במערכת היחסים הזאת, הבנק תמיד הוא החזק והיידע נמצא אצלו. הלקוח בעמדת נחיתות והיכולת שלו לשלוט בניהול הכסף שלו מוגבלת וכרוכה בלא מעט עמלות.

לכן, הגישה של וואן זירו היא גישה מרעננת. היא גישה שבה הבנק יוזם פנייה ללקוח כדי להיטיב את מצבו, הבנק עוקב אחרי התנהלות הלקוח והוא גם מזהה הזדמנויות שיכולות לסייע לו לשפר את מצבו. הגישה הזו תצטרך להיבחן במבחן הזמן.

מי עומד מאחורי ONE ZERO?

מאחורי הבנק הדיגיטלי הראשון, או למעשה, ONE ZERO, עומד אדם שלא נולד ולא צמח במערכת הבנקאית: פרופסור אמנון שעשוע, וזה כבר מרענן. מנכ"ל הבנק הוא גל בר דעה והיו"ר שלו הוא שוקי אורן (לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר).

שעשוע הוא נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, אותה הוא ייסד (במשותף עם זיו אבירם), סגן נשיא בכיר בחברת אינטל, מייסד-שותף בחברת אורקם טכנולוגיות ופרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים. לכן, נקודת המוצא של הבנק הזה היא טכנולוגית, ושעשוע הבטיח מספר פעמים שהדגש בו יהיה על בינה מלאכותית.

מייסד בנק ONE ZERO, פרופסור אמנון שעשוע
מייסד בנק ONE ZERO, פרופסור אמנון שעשוע. צילום: יונתן הפנר

בנק דיגיטלי = בנק ללא סניפים כלל. מתאים לכם?

אם אתם אנשים שמחפשים אינטראקציה של פנים מול פנים עם הבנק, כדאי שתזכרו שלבנק ONE ZERO אין ולא יהיו סניפים. כיום, גם בבנקים הקיימים יש תהליך מואץ של סגירת סניפי בנק ומעבר לפעילות דיגיטלית. עבור חלק מהלקוחות הנושא הזה לא מהווה בעיה או חסם, ועבור אחרים זהו גורם מרתיע. בכל מקרה, בבנק הדיגיטלי הראשון מבטיחים מענה נגיש במגוון ערוצים ומסביב לשעון – וזה יהיה אחד המבחנים המשמעותיים שלו מבחינת שירות לקוחות.

בבנק מצהירים ש"הוא בא לנצח בשבילכם את הבירוקרטיה, את הזמן האבוד ואת התסכולים שעד היום היו חלק בלתי נפרד מניהול הכסף שלנו". אין ספק שיודעים לזהות שם את הנקודות הכואבות – והאתגר שיצטרכו לעמוד בו הוא באמת לפתור את הכשלים הללו.

באשר לשאר ההיבטים – הנה כמה נקודות לגבי ONE ZEO:

  • כמו הבנקים הוותיקים, ONE ZERO נמצא תחת פיקוח צמוד של הפיקוח על הבנקים.
  • ONE ZERO מציע כמעט את כל השירותים הבנקאיים הקיימים היום במערכת הבנקאית, ובכלל זה חשבון אישי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח. משכנתאות יוצעו בהמשך.
  • כרטיסי האשראי שלו יונפקו על-ידי ישראכרט.
  • הבנק הצטרף כחבר בבורסה לני"ע. אם אתם משקיעים בשוק ההון, ההבטחה היא ש-ONE ZERO יציע פלטפורמה חדשנית למסחר בניירות ערך בבורסה בת"א ובבורסות המובילות בארה"ב במחירים תחרותיים.

מעבר בנק – בלחיצת כפתור

מי שנוסע בכבישי ישראל או צופה בטלוויזיה, לא יכול להחמיץ לאחרונה את הקמפיינים של הבנקים הגדולים.

בנק דיסקונט גייס את רותם סלע כדי לשאול אותנו למה בעצם אנחנו לא עוברים בנק; בנק לאומי גייס את גל תורן כדי לספר לנו שהוא הבנק הכי נוח, בנק מזרחי טפחות מתגאה בכך שהוא לא סוגרת סניפים ובנק הפועלים השיק את פועלים WONDER וגייס את אופירה אסייג כדי לספר לנו כמה תוכנית הטבות בנק הפועלים (פועלים WONDER) היא תוכנית מצוינת.

פואנטה בטלגרם

כל זה קורה על רקע הרפורמה בבנקאות, שמאפשרת לנו הצרכנים לעבור בנק בלחיצת כפתור – באופן הרבה יותר פשוט מכפי שהיה בעבר (היכנסו לכתבה איך עוברים בנק), וגם על הרקע התחרות שצפויה לבנקים המסורתיים מצד ONE ZERO וגם מצד בנק אופק, שהוא בעצם אגודת אשראי במודל אחר לגמרי.

כעת חובת ההוכחה היא על ONE ZERO, שבינתיים צובר נרשמים לרשימת ההמתנה שלו ומבטיח להפיח רוח חדשה ורעננה של שקיפות במערכת הבנקאית.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     
    מאמרים אחרונים
    תגובות: 1

    1. ולהמ את לא מזכירה בכלל את האפשרות לנהל חשבון עוש ללא עמלות במרית הבנקים הרגילים ולא לשלם אפילו 50 ש"ח???
      ממילא מרבית הישראלית רוכשים מטח בחלפנות או מעדיפים לשלם ישר בכרטיסי אשראי בחו:ל ורוב הפעילות בעוש היא בסיסית.

    נגישות