חברת האשראי MAX תאפשר לפתוח אצלה תוכנית חיסכון ואפילו להשקיע כסף

חברת האשראי MAX תאפשר לפתוח אצלה תוכנית חיסכון ואפילו להשקיע כסף

אם יש לכם כרטיס אשראי מקס ואתם רוצים לחסוך כסף, תוכלו לפתוח תוכנית חיסכון ב-MAX. דרך האפליקציה. כל הפרטים על העלויות ושיטת ההפקדה – בכתבה

תוכנית חיסכון במקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איפה כדאי לחסוך כסף לטיול בחו"ל, לרכישת רכב חדש או ללימודים? את התשובה לשאלה הזאת מחפשים ישראלים רבים, ואין עליה תשובה אחת. מה שברור הוא שהרבה אנשים רוצים לפתוח תוכנית חיסכון, אבל לא יודעים איפה להתחיל. חברת אשראי ראשונה מציעה כעת לבעלי כרטיס אשראי לפתוח באמצעותה תוכנית חיסכון. מדובר על תוכנית חיסכון ב-MAX, כאשר יש שני מסלולים, האחד הוא תוכנית חיסכון בלבד והשני הוא תוכנית חיסכון והשקעה (בשיתוף חברת ביטוח ישיר). הרעיון הוא שפתיחת החיסכון פשוטה וגם הניהול שלו לאחר מכן. הכול נעשה דרך אפליקציית מקס. עבור מי שההתעסקות עם פתיחת חיסכון וניהול חיסכון מרתיעה אותו, מקס מספקת כאן ממשק מאוד ברור וקל להבנה, שלמעשה מאפשר לדלג מעל החסם הפסיכולוגי הזה. המשתמש בוחר לצורך מה הוא חוסך, מגדיר את הסכומים וגם משחרר את הכסף ישירות אל חשבון הבנק, באמצעות תצוגה נוחה באפליקציית MAX.

הפיילוט מגלה: אלה המטרות שעבורן חוסכים הכי הרבה – ואלה החוסכים

פיילוט שבוצע לפני השקת תוכנית החיסכון במקס לקהל הרחב מאפשר לקבל הצצה למה שהישראלים מעוניינים לחסוך עבורו. כ-1000 איש קיבלו נגישות לפתוח תוכנית חיסכון במקס, והסתבר שרובם בחרו בהוראת קבע חודשית בכרטיס, וסכום החיסכון הממוצע עמד על כ-600 ₪.

ממצא מעניין נוסף הוא ששיעור החסכונות שנפתחו בקרב לקוחות מהחברה החרדית והחברה הערבית היה גבוה מחלקם באוכלוסייה.

כ-52% מהחוסכים הינם גברים וטווחי הגילאים בהם נפתחו הכי הרבה חסכונות הינם 30-40 ואחריהם 40-50.

לפי הפיילוט, אלה המטרות הנפוצות לחיסכון (לפי סדר יורד):

  • חופשה
  • חתונה
  • לימודים
  • דירה
  • רכב
  • אירועים לא מתוכננים

יש גם מי שהגדיר מטרת חיסכון לטובת קניית תפילין, הליך פונדקאות, מתנה לבן/בת הזוג ואפילו עזרה לזולת.

מה ההבדל בין מסלולי תוכנית החיסכון ב-MAX?

כאמור, הלקוחות יכולים לבחור לפתוח תוכנית חיסכון ב-MAX או תוכנית חיסכון והשקעה ב-MAX בשיתוף ?? בתוכנית החיסכון הכסף למעשה פשוט מצטבר – אך לא צובר ריבית או נושא תשואות. בתוכנית החיסכון וההשקעה הכסף מושקע בשוק ההון, צובר ריבית ותשואות וגם יש דמי ניהול.

כסף בצד כסף פלוס
סכום ההפקדה הפקדות גמישות החל מ-50 ₪ להפקדה הפקדות חודשיות בגובה החל מ-200 ₪ לחודש והפקדות חד פעמיות החל מ-2,500 ₪
תדירות ההפקדות הפקדות חד פעמיות או חודשיות
תשואה וצבירת ריבית אין מסלול נושא תשואה, בהתאם לתמהיל מסלולי ההשקעה הנבחר על ידי הלקוח (בחירה בין 4 מסלולי השקעה)
עמלות ודמי ניהול אין יש
מי מנהל את הכסף MAX ביטוח ישיר
שחרור הכסף אפשרות יציאה בכל עת – הכסף זמין להעברה לחשבון הבנק תוך 3 ימים – ללא עלות אפשרות יציאה בכל עת – הכסף זמין ויועבר לחשבון הבנק תוך 7 ימים – ללא עלות

המחקר של פרופ' דן אריאלי וחברת MAX: מטרה חיובית מעודדת אנשים לחסוך

מה בעצם מונע מאנשים לחסוך ואיך אפשר ממש להניע אותם לפעולה ולפתוח תוכנית חיסכון? מי שסייע לחברת MAX לזהות את החסמים ולמצוא להם את הפתרון המתאים היה פרופ' דן אריאלי, באמצעות חברת הייעוץ "קיימא" שבבעלותו. שאלת המחקר המרכזית הייתה "כיצד לניתן לסייע לישראליים לעשות שימוש ״הפוך״ בכרטיס האשראי שלהם – ולחסוך באמצעותו כסף". יש כמה תובנות מעניינות מהמחקר:

  • למעלה ממחצית מהישראלים היו מעוניינים לשפר את היכולת שלהם לחסוך, בעיקר למקרה חירום וגם לטובת דיור ונדל"ן.
  • ל-40% מהנסקרים קשה לחסוך.
  • כ-30% היו רוצים את עזרתם של גופים פיננסים כדי לקדם מאמצי חסכון.
  • ל-70% יש כסף פנוי לחסכון, כאשר עיקר הסכומים נעים בין 1,000 ל-50,000 ₪ בשנה.
  • כ-40% מהישראלים חוסכים כיום באמצעות השארת הכסף בעו״ש (חשבון עובר ושב בבנק), ללא הגדרת מטרה ספציפית.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

אז מה יגרום לנו לחסוך דרך תוכנית חיסכון ב-MAX?

מהמחקר עלו מספר דרכים שיעודדו אנשים לחסוך דרך כרטיס האשראי:

  • הגדרת מטרת החיסכון למטרות חיוביות ספציפיות (למשל: רכישה של רכב או חיסכון לאירוע)
  • בחירה בטכניקת חיסכון יעילה (הוראת קבע לחסכון של סכום קבוע מדי חודש או הפקדה של אחוז קבוע מהמשכורת)ֿ.

חברת מקס מתחרה בבנקים

נזכיר כי חברת MAX הייתה פעם חברת לאומי קארד והייתה שייכת לבנק לאומי. החברה נאלצה להיפרד מבנק לאומי בשל רפורמת הפרדת חברות האשראי מהבנקים, שנועדה לקדם תחרות – וזה אכן קורה. לאחר ההפרדה, החברה שינתה את שמה ל-MAX והיא כבר לא רואה בעצמה חברת אשראי בלבד, אלא גוף פיננסי.

פואנטה בטלגרם

העובדה שכעת יש אפשרות לפתוח תוכנית חיסכון ב-MAX מצביעה על כך שמקס בעצם מבקשת להוות תחרות לבנקים.

כמובן, מקס מקדמת גם את כרטיס אשראי מקס מקס בק – שמתחרה בכרטיס אשראי גודיז של בנק לאומי ובשאר כרטיסי האשראי.

Max השיקה שירות העברת מט"ח לחו"ל

שירות נוסף שמקס השיקה לאחרונה בשיתוף חברת הפינטק Wise, יאפשר העברת מט"ח מהירה באפליקציית Max לחשבונות בנק בחו"ל. כדי להעביר מט"ח למישהו בחו"ל, לקוחו מקס מזינים את פרטי החשבון של המקבל ואת סכום ההעברה בשקלים או במט"ח, הסכום מומר משקלים למטבע הרלוונטי במדינת היעד תוך גילוי מלא של עלות הפעולה טרום הביצוע, ומגיע לחשבון מיידית או עד 72 שעות.

העובדה שהלקוח יודע בדיוק מה עלות הפעולה, כולל עמלות, היא הדגש של מקס. כיום, ישראלים המעוניינים להעביר מט"ח לחו"ל לא יודעים מראש את העלות הכוללת של העברת המט"ח, וגם כמה זמן ייקח לכסף לעבור.

השירות, כאמור, מסופק בשיתוף פעולה עם החברה הבריטית Wise, חברת טכנולוגיה גלובלית המתמחה בהעברות וניהול מט"ח בכל העולם. כיום בישראל 60% מהעברות הכספים לחו"ל נעשות באמצעות העברה בנקאית, 12% מההעברות מתבצעות באמצעות שירותי בנק הדואר של דואר ישראל והיתר על ידי חברות פיננסים שונות.

גם את השירות הזה מקס השיקה בעקבות סקר שעשתה. לפי הסקר, הסיבות הנפוצות להעברת כספים לחו"ל הן תמיכה בבני משפחה, למשל במסגרת לימודים וטיולים בחו"ל ומשלוח מתנות לקרובים ומכרים.

מהסקר עולה כי כ-40% מהעברות המט"ח מישראל נעשות לארה"ב, 7% לבריטניה, 6% לגרמניה ו-5% לסין, זאת בעוד ש-60% מההעברות בוצעו בדולר ארה"ב, 27% ביורו ו-5% בליש"ט.

אגב, MAX היא גם חברת האשראי היחידה שמאפשרת כיום למי שעומד לטוס לבצע רכישת מט"ח ולקבל אותו בנתב"ג. בכתבה איפה לקנות יורו בדקנו אם השירות שלה משתלם, שווה לקרוא.

ויש גם ביטוח במקס

בנוס, MAX מציעה שירותים נוספים, ביניהם רכישת ביטוח. כפי שפרסמנו כאן במדור כסף באתר פואנטה, כיום אפשר לרכוש ביטוח רכב במקס. כמובן, הכוונה היא לא שמקס הפכה לחברת ביטוח אלא לסוכנות ביטוח, כאשר היא מבטיחה ללקוחות שרוכשים דרכה את הפוליסה הנחות שהם לכאורה לא יכולים לקבל אם ירכשו את הביטוח באותה חברה באופן עצמאי או דרך סוכן אחר.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות