מתלבטים אם כדאי להנפיק כרטיס אשראי כאל פיקס-בק? בדקנו בשבילכם

מתלבטים אם כדאי להנפיק כרטיס אשראי כאל פיקס-בק? בדקנו בשבילכם

כאל פיקס-בק הוא עוד כרטיס אשראי שמבטיח לכם החזר כספי – אבל מה זה אומר? האם תקבלו כסף? וכמה? פואנטה בדקה את האותיות הקטנות

כאל פיקס-בק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה אתם אומרים על כרטיס אשראי שמחזיר לכם כסף? האמת היא שכל חברות האשראי מציעות לכם היום את ההצעה המפתה הזאת, ולא רק הן – גם בנקים ואפילו אפליקציות תשלום כמו פייבוקס. אבל בדרך כלל זה לא באמת החזר כספי במובן הפשוט של המילה. זה גם הסיפור עם כרטיס אשראי כאל פיקס-בק (כאל Fix BACK), שמבטיח החזר כספי. אז בדקנו בשבילכם אם שווה להנפיק כרטיס אשראי CAL Fix BACK.

כרטיס אשראי כאל פיקס-בק – האם הוא נותן החזר כספי?

מן הסתם, כאשר אתם רואים פרסומת שכרטיס אשראי כאל פיקס-בק נותן לכם החזר כספי, אתם מבינים מזה שאם תשלמו באשראי על קניית חולצה בחנות מסוימת, תקבלו כסף בחזרה. זה לא מדויק. כאל פיקס-בק לא נותן החזר כספי בכסף מזומן וגם לא בזיכוי לאשראי שלכם. כאל פיקס בק נותן לכם אפשרות להנפיק שובר ל-BuyMe. שובר שי זה נחמד כמובן, אבל זה לא כסף מזומן – אז כדאי לדעת את זה.

מה חשוב לדעת על מימוש ההחזר ב-BuyMe?

למי שלא מכיר את BuyMe, מדובר בפלטפורמה שמספקת שוברי קנייה לחנויות שונות, מסעדות, אתרי בילוי ועוד. בחברה אומרים שכ-900 עסקים עובדים איתה.

לכן, מצד אחד, שובר ל-BuyMe הוא שובר שמבחינת צרכנים רבים יהיה שימושי. מצד שני, יש צרכנים שלא ימצאו שם איך לממש את הכסף שמגיע להם. הם לאו דווקא קונים ברשתות האופנה ולאו דווקא אוכלים במסעדות שנמצאות בהסדר עם החברה.

המילכוד: סכום השוברים עולה בקפיצות גדולות ולא ניתן לממש סכום מדויק

אפשר להתחיל לממש את השוברים החל מצבירה של 15 ש"ח, משום שהשובר המינימלי ב-BuyMe הוא של 15 ש"ח.

לאחר מכן סכומי השוברים גבוהים יותר ועולים בקפיצות של 50 או 100 ש"ח. המשמעות היא שלא ניתן לממש סכום מדויק – ומאחר שגם אין עודף, הלקוח בעצם אף פעם לא יכול באמת לממש את כל הכסף שהוא צבר.

מימוש החזר כספי בכרטיס אשראי כאל FixBackמימוש החזר כספי בכרטיס אשראי כאל פיקס בק מימוש החזר כספי בכרטיס אשראי כאל פיקס-בק

איך צוברים כסף כדי לקבל שובר ל-BuyMe בכרטיס כאל פיקסבק?

שאלת מיליון הדולר (או השקל) היא כמובן כמה כסף תצטרכו להוציא בכרטיס כאל פיקסבק כדי לקבל שובר ל-BuyMe. התשובה היא… די הרבה.

בשנה הראשונה תצברו 1% מסך הקנייה בחנויות, וכ-0.5% מהתשלום במוסדות (כמו תשלום ארנונה). כלומר, בשנה הראשונה אם תשלמו באמצעות הכרטיס בחנויות שונות בסכום של 4000 ש"ח, תצברו 40 ש"ח. אם תשלמו ארנונה בסך 800 שקל, תצברו 4 שקלים. בשנה השנייה הסכומים האלה יפחתו, כך שעבור קניות בסכום של 4000 ש"ח תצברו רק 30 שקל, ועבור תשלום ארנונה של כ-800 ש"ח, תצברו כ-3 ש"ח.

בשנה הראשונה בשנה השנייה
גובה ההחזר על קניות באמצעות כרטיס כאל פיקס בק 1% 0.75%
כמה כסף תקבלו למימוש ב-BuyMe 10 ש"ח על כל 1000 ש"ח 7.5% ש"ח על כל 1000 ש"ח
גובה ההחזר על תשלומים לרשויות 0.5% 0.38%
כמה כסף תקבלו למימוש ב-BuyMe 5 ש"ח על כל 1000 ש"ח 3.8 ש"ח על כל 1000 ש"ח

פואנטה בטלגרם

כיצד מתבצע המימוש ב-BuyMe?

כדי לממש את ההחזר הכספי – שהוא כאמור לא החזר כספי אלא שובר שניתן להנפיק בסכום שרירותי – יש להיכנס לאפליקציית BuyMe. הנפקת השובר מתבצעת באופן ידידותי, כאשר הלקוח בוחר היכן לממש.

הצבירה נשמרת למשך 3 שנים. דמי הכרטיס עומדים על כ-16 ש"ח בשנה (השנה הראשונה חינם).

האם כרטיס כאל פיקסבק משתלם?

אז האם שווה לכם להנפיק כרטיס כאל פיקסבק? התשובה מורכבת. צריך לזכור שאין כאן באמת החזר כספי במובן הפשוט של המילה. יש כאן החברה של שובר – אשר מגביל את הלקוח גם מבחינת מקומות המימוש וגם מבחינת סכומי המימוש. ככל הנראה לעולם לא תוכלו לממש את מלוא הסכום שצברתם.

כדאי גם לזכור שאם אתם רוצים לצבור נקודות טיסה עבור מועדון הנוסע המתמיד, הדבר לא מתאפשר בכרטיס הזה. אגב, עבור מי שמעוניין לצבור נקודות טיסה שווה לבדוק את כרטיס ביונד של הבנק הבינלאומי, אשר סקרנו כאן בפואנטה. גם הוא כולל אותיות קטנות, אבל הוא יכול להתאים לצרכנים מסוימים. היכנסו לכתבה כרטיס האשראי ביונד מציע צבירת נקודות עבור חופשות וטיסות. האם הוא משתלם?

אם אתם אוהבים קניות ברשתות האופנה ו/או מבלים בבתי קפה, תוכלו לנצל בכל כמה חודשים את השוברים ב-BuyMe,  משום שהצבירה  בכרטיס Cal FixBack די איטית – במיוחד אחרי השנה הראשונה. אם תוציאו בכרטיס הזה 4000 ש"ח בחודש על קניות בחנויות, תצברו כעבור שנה 480 ש"ח. בשנה השנייה עבור 12 חודשים של הוצאה ממוצעת של 4,000 ש"ח, תצברו רק 360 ש"ח.

אם אתם מתלבטים בין כרטיסי אשראי, כדאי להיכנס לכתבות נוספות שפרסמנו, למשל הכתבה על כרטיס מקס-בק של חברת MAX. כרטיס מקס בק מבטיח החזר כספי על כל קנייה בכל מקום. אבל כמה באמת תקבלו? שווה לבדוק.

מתחרה אחרת של כאל הוא הכרטיס של ישראכרט – ישראכרט טופ. אם אתם שוקלים אותו, היכנסו לכתבה שלנו על ישראכרט טופ והציצו באותיות הקטנות.

לאחרונה הושק גם כרטיס אשראי פייבוקס – שלכאורה מבטיח החזר גם הוא. איזה החזר בדיוק תקבלו באמצעותו תוכלו לגלות בכתבה "כרטיס אשראי פייבוקס מבטיח החזר על הקניות. זה אמיתי?".

זה המקום להזכיר גם את אפליקציית ביט – שמציעה גם היא כרטיס אשראי מעניין, היכנסו לכתבה bit משתדרגת לארנק דיגיטלי. אפשר לשלם בחנויות ולהנפיק כרטיס אשראי bitcard.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות