כרטיס אשראי פייבוקס מבטיח החזר על הקניות. זה אמיתי? בדיקת פואנטה

כרטיס אשראי פייבוקס מבטיח החזר על הקניות. זה אמיתי? בדיקת פואנטה

האם כדאי לכם להנפיק כרטיס אשראי פייבוקס? בדקנו את ההבטחות לקבל החזר וקראנו בשבילכם את האותיות הקטנות. היכנסו והחליטו בעצמכם

כרטיס אשראי פייבוקס
צילום: מתוך אתר פייבוקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אתם בטח מכירים את אפליקציית פייבוקס (PayBox) – אפליקציית התשלומים שכמעט כל ועד בית או ועד כיתה משתמש בה לאיסוף כספים. כעת אפשר גם להוציא כרטיס אשראי פייבוקס – כשלא מדובר בכרטיס פיזי מפלסטיק אלא בכרטיס דיגיטלי. מרגע ההצטרפות אפשר לשלם באשראי על קניות בחנויות או קניות אונליין. בניגוד לכרטיסי האשראי האחרים, הכרטיס הזה אמור להישאר חינמי לכל אורך השימוש בו, ולא רק בשנה הראשונה (כפי שמבטיחים האחרים). וכמו הרבה כרטיסים אחרים, הכרטיס הזה מבטיח לבעליו לקבל החזר על הקניות. מה המשמעות של החזר בכרטיס פייבוקס, איך מקבלים אותו ואיך זה עובד? כרגיל, בדקתי.

פואנטה בטלגרם

כרטיס אשראי פייבוקס: החזר על הקניות – אבל לא במזומן ורק לשנה

צרכן מן המניין שמבטיחים לו החזר, נוטה להניח שהוא מקבל כסף חזרה. אז קודם כל, צריך לזכור שההחזר המובטח הוא בשנה הראשונה. וחוץ מזה חשוב להבין שבמקרה של כרטיס אשראי פייבוקס החזר על הקניות הוא למעשה החזר במטבעות SUPREME (סופרים).

מהו מטבע SUPREME? מטבע וירטואלי שהושק לפני מספר חודשים ע"י רשת שופרסל, כאשר היא השיקה מחדש את מועדון לקוחות שופרסל תחת המיתוג SUPREME. שופרסל, כידוע, מחזיקה ב-49.9% ממניות פייבוקס (והיתר בידי בנק דיסקונט).

המשמעות היא, כמובן, שההחזר לא ניתן בכסף מזומן וגם לא בזיכוי – אלא באמצעי תשלום שניתן למימוש רק בשופרסל או ברשתות שנמצאות איתה בהסדר (נכון להיום, כ-100 חנויות). המימוש הזה מתאפשר רק תחת שורה של הגבלות.

האותיות הקטנות של כרטיס אשראי פייבוקס

יש כאן לא מעט אותיות קטנות – שמסתתרות בחלקן בתקנון ארוך מאוד של שופרסל. אני מניחה שאין כמעט אף צרכן שקורא את התקנון הזה, בטח לא קורא אותו עד סופו. אז כמו תמיד בפואנטה, חסכתי לכם את הטרחה. הנה כמה סעיפים שחשוב לדעת:

איך צוברים מטבעות SUPREME?

בשנה הראשונה, מי שמשלם בכרטיס פייבוקס יצבור על הקניות מטבעות סופרים באופן אוטומטי – אבל…. ההטבה מוגבלת לצבירה חודשית של עד 100 ש"ח בחודש. בחודש הראשון מותר לצבור עד 300 ש"ח, ולאחר מכן המגבלה יורדת ל-100 ש"ח בכל היותר.

מה שעוד לא ברור הוא עד מתי ניתן לממש את מטבעות ה-SUPREME. מצד אחד, בתקנון כתוב כי התוקף הוא לשנה. מצד שני, במסגרת השאלות והתשובות, נכתב באתר כי "מטבעות SUPREME יעמדו לזכות מחזיק הכרטיס עד ה-15 בחודש הקלנדרי שלאחר תום החודש הקלנדרי בו בוצעו הרכישות". זאת אומרת שאם הקנייה בוצעה ב-30 ביוני, ההטבה תהיה בתוקף כשבועיים בלבד, עד 15 ביולי.

תקנון פייבוקס כרטיס אשראי
צילום מסך: אפליקציית פייבוקס

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

איך ממירים את המטבעות שנצברו לצורך קבלת החזר?

כאמור, אפשר להמיר את המטבעות לצורך רכישות בכ-100 חנויות ומסעדות – אבל זה לא קורה אוטומטית. לפני כן יש להמיר אותם ליתרת SUPREME. והנה מתחילות האותיות הקטנות. האותיות הקטנות יגרמו לכך שרוב הצרכנים לא יוכלו לממש את כל מטבעות הסופרים שמגיעים להם. שופרסל ופייבוקס קבעו סכום מינימום שרק מעליו אפשר להתחיל לממש את המטבעות וגם קבעו פרק זמן לא ארוך שבהם ניתן לעשות זאת:

  • הצבירה תתאפשר בקנייה בסך של 500 ש"ח או יותר בחודש.
  • מינימום 500 מטבעות לכל המרה.
  • תקרת צבירה 5000 מטבעות SUPREME לחברי מועדון ללא כרטיס אשראי שופרסל כאל; 10,000 מטבעות למחזיקי כ"א שופרסל כאל.
  • תוקף מטבעות SUPREME שנה ממועד צבירתם.
  • על פי תקנון שופרסל, ניתן להמיר מטבעות SUPREME שטרם פקעו בלבד, בכפולות של 100 מטבעות שלמים בלבד.

במילים אחרות – תוכלו לממש את המטבעות בפעם הראשונה במקרה הטוב אחרי 5 חודשים – משום שבחודש הראשון תוכלו לצבור עד 300 מטבעות ולאחר מכן בכל חודש רק עוד 100, כך שייקח לכם 5 חודשים לצבור 500 מטבעות – שזה המינימום להמרה לפי התקנון.

בשורה התחתונה: שווה להנפיק כרטיס אשראי פייבוקס?

הנפקת כרטיס אשראי פייבוקס היא כמובן צעד מאוד משמעותי בהשלמת תהליך הפיכת אפליקציית PayBox לארנק דיגיטלי. נשמע מוכר? גם המתחרה BIT השיקה את כרטיס אשראי Bit והפכה לארנק דיגיטלי.

אז עבור מי שתוהה אם שווה להנפיק כרטיס אשראי פייבוקס, נענה שהתשובה מורכבת. כיום לכל ישראלי יש לפחות כרטיס אשראי אחד, בדרך כלל שניים ואפילו יותר. הבחירה באיזה  כרטיס אשראי להשתמש בכל קנייה היא בחירה שבמידה רבה מתבססת על ההטבה שיוצאת ללקוח – ובמקרה של פייבוקס יש לכאורה הטבה קורצת: החזר לטובת מימוש לקנייה חוזרת ברשתות מסוימות. אבל כמו שאפשר לראות, המימוש הזה מסובך ומוגבל ובסופו של דבר, מדובר בהטבה נחמדה על הנייר, אבל עם שווי די נמוך וקושי ביישום. כעבור שנה, ההטבה הזאת לא תהיה קיימת כלל, והיתרון העיקרי שיישאר למחזיקי הכרטיס הוא העובדה שמדבר בכרטיס חינמי ללא דמי שימוש.

אגב, כל חברות האשראי מבטיחות כיום החזר כספי למי שמשלם בכרטיס שלהן. בדיקת אתר פואנטה מגלה שזה אף פעם לא באמת החזר כספי במובן הפשוט של המילה, כפי שתוכלו לקרוא בכתבות על כרטיס כאל פיקס-בק, כרטיס אשראי ישראכרט טופ וכרטיס אשראי מקס בק. במקביל גם הונפק עוד כרטיס שמבטיח המרה לנקודות טיסה – כרטיס אשראי ביונד של הבנק הבינלאומי, כך שכאשר אתם מתלבטים אם להנפיק עוד כרטיס אשראי, כדי שתקראו קודם כל את הסקירות במדור בנקים וחברות אשראי כאן באתר פואנטה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

נגישות