ביקורת הצגה סיפור אהבה בבית ליסין – תתכוננו לצחוק ולדמוע לסירוגין. מצוין

ביקורת סיפור אהבה בבית ליסין – תתכוננו לצחוק ולדמוע לסירוגין. הצגה מצוינת

12 שנים אחרי שג'סטין נפרדה מקטיה והותירה אותה בהריון עם הילדה ששתיהן אמורות היו לגדל, המציאות מפגישה ביניהן שוב. סיפור אהבה בבית ליסין הוא לא סיפור עם הפי אנד, אבל את מנת העצב תקבלו במינון נכון

ביקורת הצגה סיפור אהבה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה ספרים קראתם על אהבה? כמה סרטים ראיתם על אהבה? כמה הצגות ראיתם על אהבה? אהבה היא חומר גלם מדהים ואין סופי לאומנות, אבל לא תמיד קל להימנע מיצירה שחוקה או בנאלית. ההצגה סיפור אהבה בבית ליסין, בכיכובן של אגם רודברג ויעל וקשטיין, מצליחה לדלג מעל מכשול הבנאליות.

יש בה משהו מאוד אמיתי ומציאותי, לא קלישאתי. הצופה מיטלטל בתוך מנעד של רגשות, מעצב ועד צחוק, אבל למרות שמדובר במעברים חדים, הם נעשים בטבעיות, פשוט קורים. את התפרים העדינים האלה נציג בהמשך ביקורת ההצגה סיפור אהבה בבית ליסין, אך לפני כן כמה מילים על העלילה.

קטיה וג'סטין – סיפור אהבה לא ממומש

כשקטיה (יעל וקשטיין) מתחילה עם ג'סטין (אגם רודברג), היא לא מאמינה שתצליח להיכנס אי פעם לקשר רציני. ג'סטין מצדה בכלל לא בעניין של נשים. אבל זה קורה. קטיה מתמסרת לקשר וג'סטין מתאהבת באישה. האהבה בין השתיים פורחת, הן עוברות לגור ביחד הוא מנהלות מערכת יחסים זוגית מאושרת, אשר מגיע לשיאה כאשר הן מחליטות להינשא.

לאחר הנישואין ג'סטין מרגישה שהיא בשלה לעבור לשלב הבא, היא רוצה להיות אמא. קטיה מהססת, כשברקע להיסוסים ולבטים נמצא הרקע משפחתי שלה (אמא שמתה מסרטן כאשר היא הייתה ילדה ואבא אלכוהוליסט שהיכה אותה). אבל היא משתכנעת. יותר מזה, ג'סטין מצליחה אפילו לשכנע אותה שהן ינסו להיכנס להריון במקביל. רצה הגורל, ומי שנכנסת להריון היא קטיה. עוד לפני הלידה ג'סטין מחליטה לפרק את הזוגיות. היא נישאת לגבר, ומקימה איתו בית ומשפחה.

ביקורת הצגה סיפור אהבה בבית ליסין

 

קטיה מגדלת את הילדה (ז'אן) לבד. אפילו הקשר עם אחיה, הסופר המוערך שהוא למעשה בן משפחתה היחיד בעולם, ניתק. האח, ויליאם, הוא דמות מפתח בהצגה, וכשם שזה סיפור אהבה על נשים, זה סיפור על משפחה. ויליאם עצמו הוא טיפוס מיוחד שבתחילה עושה רושם כנרקיסיסט ומנותק מעט, אך מתגלה כרגיש ומוכה גורל.

התפנית בעלילה מתרחשת 12 שנה אחרי שהשתיים נפרדו, כאשר קטיה גוססת מסרטן וחייבת למצוא אדם שיגדל את בתה. האם אחיה, שעבר משבר והפך לאלכוהוליסט בעצמו, ירצה ויוכל לעמוד במשימה? או אולי ג'סטין, שמלכתחילה הייתה אמורה להיות אמה של ז'אן?

הסוף אינו מובן מאליו (אולי קצת צפוי), אך כמובן לא נספר לכם אותו. עם זאת, כפי שמצופה מביקורת סיפור אהבה, בהחלט נגיד מילה העלילה המורכבת. לא מעט רבדים יש בעלילה של ההצגה סיפור האהבה בבית לסין, כי למעשה יש בו הרבה סוגים של אהבה. אהבה בין נשים, אהבת אם לבת, אהבת אחות לאח, אהבה בין גבר לאישה. ויש בסיפור האהבה הזה רבדים נוספים, של אכזבה, של געגועים, של חרטה.

> לעוד הנחות להצגות בית ליסין לחצו כאן >

כאמור, בקלות אפשר היה ליפול למחזה קלישאתי ושטחי, אבל ההפך הוא הנכון. מסצנה לסצנה ומדיאלוג לדיאלוג, הקהל מעמיק והולך במערכות היחסים בין הדמויות. המחשבות על ההצגה ועל הדמויות מלוות את הצופים גם כשהמסך יורד וגם בימים שאחרי הצפייה בהצגה.

ביקורת הצגה סיפור אהבה בבית ליסין:

שילוב מנצח בין בימוי, כתיבה, תרגום ומשחק

הצגה טובה מושתתת על שילוב שחייב לעבוד טוב בין הבימוי, הכתיבה והמשחק – וכאשר יש תרגום בדרך, יש לו תפקיד חשוב לא פחות. ואכן, הכתיבה של המחזה המקורי ע"י אלכסי מישליק זכתה לתרגום קולח של אלי ביז'אווי המוכשר. שני אלה נפלו כפרי בשל לידיהם של קאסט שחקנים מאוד מוכשרים, שעליהם מנצח במאי מוכשר כמו עידו רוזנברג.

> מחפשים הנחות להצגות והמלצות צפייה? עקבו אחרינו בטלגרם >

ואי אפשר שלא להתייחס בביקורת הצגה סיפור אהבה בבית ליסין גם לתפאורה ולמוזיקה. לכל אחת מהן תרומה משלה לתוצר הסופי. התפאורה מגוונת ומושקעת, ונראה שחשבו בה על כל פרט. מדובר בהצגה שמתפרסת על פני כמה תקופות וכמה מקומות, והמעברים בין הסצנות נעשים בקלילות ובחינניות. הקהל מבין מיד איפה הוא ובאיזו תקופה, החל מדירתה של קטיה הצעירה ועד חדר ההמתנה לרופא. והמוסיקה… היא נהדרת, עכשווית ומתאימה בדיוק לאווירה המשתנה בין הסצנות.

> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

משתתפים: אגם רודברג (ג'סטין), יעל וקשטיין (קטיה), שלומי טפיארו (האח ויליאם), דניאל חבקוק (אשתו של ויליאם), נעה רביקוביץ' (ז'אן – בתה של קטיה), טליה לין רון, גיל זגורי.

מחיר כרטיס להצגה סיפור אהבה בבית ליסין

מחיר מלא להצגה סיפור אהבה בבית ליסין עומד על 220 ש"ח, אבל אל תשלמו מחיר מלא.

לאתר פואנטה יש שיתוף פעולה מעולה עם בית ליסין, וכאן בקישור תוכלו לרכוש כרטיסים ב-75 ש"ח בלבד.

אפשר גם להזמין ישירות באתר בית לסין באמצעות קוד קופון 5774 או לקנות בקופות בהנחה עם קוד הקופון 5774.

ביקורת הצגה סיפור אהבה בבית ליסין

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות