ביקורת עבדאללה שוורץ בבית ליסין: בכל צחוק יש שמץ של אמת. הצגה מעולה

ביקורת עבדאללה שוורץ בבית ליסין: בכל צחוק יש שמץ של אמת. הצגה מעולה

עבדאללה שוורץ היא לא סתם הצגה. היא קומדיה. והיא לא סתם קומדיה. היא שיקוף של מציאות מופרעת שהורגלנו לחיות בתוכה. חובת צפייה (ויש גם הנחה)

עבדאללה שוורץ ביקורת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שמה של ההצגה עבדאללה שוורץ הוא הסימן הראשון לקומדיה מלאת הפתעות שמחכה לנו על הבמה בבית לסין. רגע לפני שנרד לפרטי העלילה, הרשו לנו לסכם את ביקורת עבדאללה שוורץ בשבחים. שבחים למחבר רמי ורד ושבחים לשחקנים (ובראשם אבי קושניר המבריק). אנחנו חיים במדינה מלאת ניגודים וקונפליקטים בין חילוניים לדתיים, ישראלים ופלסטינים, יהודים ומוסלמים. אפשר לדבר על זה אלף פעם, אפשר לנסות להציג את זה באלף צורות, והאמת היא שכבר טחנו את זה כמעט מכל כיוון. לכן, הגדולה של עבדאללה שוורץ בבית ליסין היא בפיצוח. מדובר בקומדיה שלא תפסיקו לצחוק בה, אבל מצד שני, תמצאו בה לא מעט ביקורת.

ביקורת עבדאללה שוורץ בבית ליסין

סיפור העלילה

ציקי שוורץ (אבי קושניר), אביה של לאה (אפרת בוימולד), הוא מתנחל בגיל העמידה שמתגורר בשומרון. בתו עומדת להינשא לבחיר ליבה, אביאל, בדיוק כאשר הוא ואשתו תרצה שרויים במשבר זוגי. כמו הורים טובים, הם מחליטים לדחות את הטיפול במשבר בנישואיהם עד אחרי החתונה. אלא שממש לפני ליל הכלולות, שיר ילדים תמים שהוא מאזין לו – הופך את ציקי לאדם אחר, עם עקרונות אחרים, מטרות אחרות וגם תשוקות מיניות אחרות.

עבדאללה שוורץ הנחה

לא כדאי שנעשה כאן ספוילר, אבל התהפוכות בעלילה יקרעו אתכם מצחוק וגם יחשפו בכל פעם עוד טפח מתפיסות העולם שכולנו שבויים בהן.

אבי קושניר עושה את המעברים בין אישיות אחת לאישיות ההפוכה בכישרון מופלא, באופן לא מתאמץ ומצחיק עד דמעות.

לצד קושניר, כל השחקנים משחקים גם הם נהדר. הם מעמתים אותנו עם המורכבות הכמעט בלתי אפשרית שלמדנו לחיות איתה בארץ. רמי ורד אתגר את עצמו והכניס למחזה המיוחד הזה מגוון ניגודים, למשל, חילוניות מול דת בת יוצאת בשאלה במתפחה דתית, תל אביב מול התנחלות, פלסטינים וישראלים, יהודים וערבים… לכן, אפשר היה בקלות ליפול למלכודת של "תפסת מרובה לא תפסת" – אבל בדיוק להפך.

>> אתם עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן זה קל 🙂 >

ורד הוא כותב מוכשר שמצליח לדלג על טקסטים בנאליים ועל סיטואציות צפויות. בעזרת השחקנים המוכשרים של בית ליסין, מצליחים לגעת בכל אלה בצורה מדויקת ומושחזת (אך לעתים נראה שיש הגחכה מוגזמת של הדמויות). משפט אחרי משפט, סצנה אחרי סצנה, אנחנו מקבלים ישר לפנים את סיטואציות שמשקפות מורכבות – ההזדהות הלאומית שלנו, הכוחניות והצביעות שמתלווה לסכסוך המתמשך בין הישראלים לפלסטינים ועוד.

נכון, הסכסוך הוא לא נושא מצחיק, אבל זה בדיוק מה שכל כך מדויק בהצגה הזאת – בין צחוק לצחוק צפות ועולות אמיתות שאנחנו רוב הזמן מטאטאים מתחת לשטיח. במידה רבה, המראה שאנחנו מקבלים כאן מזכירה את המראה שרמי ורד ואבי קושניר מציגים בפנינו גם בהצגה "ברוכים הבאים לגיהינום" – שגם היא קומדיה מצחיקה עם הרבה סאבטקסט.

עבדאללה שוורץ בבית ליסין: הנפשות הפועלות

  • שחקנים: אבי קושניר, ענת וקסמן, אפרת בוימולד, שלומי טפיארו, חי מאור, עודאל חיון, טל צ'רנובסקי , סולימאן חוסייסי
  • כתיבה: רמי ורד
  • בימוי: רוני פינקוביץ'

בשורה התחתונה: לכו לראות, ואל תשלמו מחיר מלא

כפי שוודאי הבנתם מביקורת עבדאללה שוורץ, זו הצגה שאתם חייבים לראות, וכדאי שתזדרזו כי היא רצה כבר הרבה זמן.

אם אתם מחליטים לקנות כרטיס להצגה עבדאללה שוורץ בבית ליסין, נצלו את ההטבה שיש לגולשי פואנטה ואל תשלמו מחיר מלא.

  • מחיר מלא: כרטיס עבדאללה שוורץ בבית ליסין: 220 ש"ח
  • מחיר לגולשי פואנטה: 75 ש"ח.

להזמנה לחצו על הקישור או הזמינו עצמאית בטלפון / אונליין באתר בית ליסין / בקופה באמצעות קופון 5774 

הצגות בית ליסין בהנחה

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות