ביקורת - מה קרה לעולם בקאמרי: הצגה מצחיקה עד דמעות (של עצב). מומלץ!

ביקורת – מה קרה לעולם בקאמרי: הצגה מצחיקה עד דמעות (של עצב). מומלץ!

מה קרה לעולם היא הצגה שלא תפסיקו לצחוק בה, אבל גם תתרגשו ואולי אפילו תדמעו. עם שחקנים נהדרים וכתיבה מצוינת, אל תחמיצו. ביקורת

מה קרה לעולם ביקורת הצגה. אביגיל הררי, אודיה קורן ומוטי כץ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הערב האחרון של השבעה הסתיים. מקפלים את הכיסאות, זורקים את שאריות הכיבוד, משפחתה של רזיה נותרת לבדה עם הזכרונות… ‏כך מתחילה ‏אחת ההצגות המרגשות שראיתי לאחרונה, "מה קרה לעולם?" בקאמרי. זו הצגה מצחיקה עד דמעות – אבל הדמעות הן דמעות של עצב, וזה מה שהופך אותה למיוחדת כל כך. דרמה קומית במיטבה, עם הרבה רגעים של צחוק, עם דמויות עמוקות ועגולות, עם התרגשות, עם הזדהות ועם חומר למחשבה. אם נרצה לסכם במילה אחת את ביקורת "מה קרה לעולם", נוכל פשוט לכתוב "מעולה". אבל מגיע להצגה הזאת יותר, כי היא באמת תוצר של הרבה מאוד רבדים שהופכים אותה להצגה מומלצת – החל מכתיבה נהדרת ועד משחק מצוין.

ביקורת מה קרה לעולם בקאמרי: מצחיקה ועצובה בעת ובעונה אחת

איזו אישה הייתה רזיה. האמא הלביאה של דור ואיה. אשתו המסורה של יצחק׳לה. סבתא של תובל. העוגן של הבית. כאשר רזיה מוצאת את הבן שלה ‏באמצע הלילה ‏ישן על הספה בסלון כי הוא עזב את הבית והנישואים שלו מתפרקים, ‏היא לא ‏מסוגלת להתבונן מהצד. נכון, מצבה הבריאותי לא טוב, אבל מה זה חשוב? ‏האושר של הבן שלה ושל הנכד שלה עומדים בראש מעייניה.

הנחה מה קרה לעולם כרטיס להצגה

‏היא גוררת את בעלה לדבר עם אשתו, ‏היא שואלת, היא מתחקרת, היא קצת מנדנדת, קצת מחטטת. היא ‏מגיעה למקומות שהיא לא אמורה להגיע אליהם, היא עושה הכול, אבל הכול, כדי לשנות את רוע הגזרה. ‏והיא עושה את זה בחן ובחוכמה, אי אפשר שלא להתאהב בה. ‏

בדרך היא נחשפת למושגים אחרים לגמרי מאלה שהיא מכירה. לערכים אחרים. הדור של דור – בנה – הוא דור הרבה יותר אגואיסט וגם פתוח משלה. והדור שאחריו, זה בכלל דור שהיא לא מצליחה להבין. לא פעם היא שואלת את עצמה מה קרה לעולם מבחינת הנורמות והערכים, ואפילו מבחינת המילים והשפה. אבל היא לא מוותרת, ‏וזה נוגע ללב, ‏זה מצחיק ומעורר מחשבה.

מה קרה לעולם? כתיבה מעולה ושחקנים מצוינים

הכתיבה המעולה של ‏גור קורן היא כמובן תנאי הכרחי להצלחת ההצגה. זו כתיבה טבעית וקולחת שמתנגנת בפיהם של השחקנים ללא מאמץ ומעניקה אפיון מדויק לכל דמות בטבעיות בלתי מורגשת.

וכמובן, חייבים לומר מילה על השחקנים, שהם פשוט מעולים אחד אחד. אודיה קורן היא אחת השחקניות הטובות בארץ. היא מגלמת את דמותה של רזיה באופן כל כך טבעי, ‏עד כי כל אחד יכול לראות בה את אמו. את האב, יצחק'לה מגלמים לסירוגין רמי ברוך ומוטי כץ – שניהם מצוינים. יצחק'לה, הוא דמות קלאסית של גבר ישראלי, בוגר סיירת, לוחם לשעבר במלחמות ישראל, מושבניק מחוספס ולכאורה קצת מנותק וקצת נשלט ע"י אשתו. ואם בתחילה הקהל קצת מזלזל בו, לא חולף זמן רב עד שמתגלה כמה הוא רגיש, מעורב, עדין ואוהב.

את דור מגלם ישי גולן – גם הוא שחקן נהדר. גולן מתיישב בול על הדמות של ‏דור, ששמו כנראה נבחר לא במקרה. דור שייך לדור הביניים. ‏הוא מחפש ריגושים אבל רוצה את היציבות בעת ובעונה אחת. הוא רוצה להיות עם ולהרגיש בלי, הוא סובל מ-FOMO, כמו אשתו צאלה – וכמו רבים מבני הדור הזה ואלה שנולדו אחריהם.

ביקורת מה קרה לעולם - הצגה בקאמרי. ישי גולן, נטע שפיגלמן ואנדראה שוורץ
ביקורת מה קרה לעולם – הצגה בקאמרי. ישי גולן, נטע שפיגלמן ואנדראה שוורץ. צילום: שמחה ברבירו

אחותו, איה, היא לסבית שחיה עם אישה ויש לה שתי בנות. הסיטואציה הזאת טבעית לחלוטין – נון אישו – כי בדור הביניים אין שום בעיה עם משפחות חד מיניות. אבל בעולם החדש, זהות מינית היא משהו הרבה יותר נזיל, ואת זה רזיה מגלה באמצעות עומר – הצעירה שמערערת ‏את היציבות המשפחתית של דור. עומר, שמייצגת את הדור הצעיר, היא הסמן הקיצון של העולם החדש, והמפגש בינה לבין ההורים של דור הוא הטריגר הכי טוב לשאלה "מה קרה לעולם".

> רוצים עוד המלצות? הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו. לחצו כאן >

דמותה של עומר קצת גונבת את ההצגה. זו דמות חצופה, מנותקת ומצחיקה, ש‏שירן בוחניק משחקת פשוט נהדר.

והסוף – הסוף הרי ידוע לנו הצופים, כי ההצגה נפתחת בסוף. בשבעה של רזיה. ולכן הצחוק המתגלגל מהול כל הזמן בקצת עצב. קשה לתאר במילים את העוצמה, משום שהצגות מצחיקות נתפסות לא פעם כשטחיות, אבל זה לא המקרה – ובשלב הזה של ביקורת ההצגה "מה קרה לעולם" ודאי כבר הבנתם את זה.

הנחה מה קרה לעולם כרטיס להצגה

מה שיפה בהצגה הזאת הוא שהכול כל כך טבעי, הכול נראה לנו מוכר.

זו הצגה על הרגשות הכי אינטואיטיביים שמניעים כל אם, על הרצון להגן על הילדים שלנו בכל גיל, על פרידה של ילדים מהוריהם, על פערי הדורות שכל אחד מאיתנו, ולא משנה לאיזה דור הוא משייך את עצמו, מרגיש. זו הצגה על החייים עצמם. כל אחד מהצופים יכול לראות את עצמו את אמא שלו, את אבא שלו את האחים שלו, את החיים שלו.

> אתם בטלגרם? גם אנחנו! הכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

אם אתם מחפשים הצגה מצחיקה ורגישה, דרמה קומית איכותית, אל תחמיצו.

מה קרה לעולם בקאמרי

  • שחקנים: אודיה קורן, רמי ברוך/מוטי כץ, ישי גולן, אנדריאה שוורץ, נטע שפיגלמן, שירן בוחניק.
  • בימוי: תמר קינן

מחיר כרטיסים להצגה "מה קרה לעולם": אל תפסידו את ההנחה

  • מחיר מלא: 220 ש"ח
  • מחיר לגולשי פואנטה בהזנת קוד קופון 9687: רק 85 ש"ח. לחצו להזמנה 🙂

יש כמובן עוד קומדיות קלילות בימים אלה בתאטרון הקאמרי, כמו "אני סבתא שלך" עם רבקה מיכאלי, או "הבן של מושיקו הגדול" עם עמוס תמם ומתי סרי. מוזמנים לקרוא את הסקירות כאן במדור הצגות בפואנטה – ואל תחמיצו את ההנחה המוענקת לגולשי פואנטה על כל לוח הצגות הקאמרי באמצעות קוד קופון 9687.

הנחה מה קרה לעולם כרטיס להצגה

יש לנו עוד המון מבצעים – הצטרפו לקבוצת הטלגרם הסודית שלנו 🙂 לחצו כאן 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות