ביקורת: הבן של מושיקו הגדול. קומדיה משפחתית של הקאמרי

ביקורת: הבן של מושיקו הגדול. קומדיה משפחתית של הקאמרי עם עמוס תמם

"הבן של מושיקו הגדול" היא קומדיה על מסעדה, אבל לא באמת על אוכל. מאחורי החומוסיה ומסעדת מישלן יש מערכת יחסים משפחתית מורכבת. ביקורת

הבן של מושיקו הגדול ביקורת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פערי דורות, פערי תרבויות, משפחה… אוכל הוא לפעמים הרבה יותר מאוכל, אלא ביטוי לכל אלה. ולכן "הבן של מושיקו הגדול" בקאמרי היא לא באמת הצגה על אוכל – אלא על משפחה, אהבה, הורות, הגשמה עצמית, חיבור לשורשים ועוד. אם חיפשתם ביקורת על "הבן של מושיקו הגדול", נאמר כבר כאן – זו קומדיה משפחתית קלילה שמעבירה ערב בכיף.



העלילה אמנם צפויה, לא תמצאו את עצמכם מופתעים יותר מדי, אבל תצחקו לא מעט, וזה הרבה בתקופה הזאת. התפאורה, המוזיקה, וכמובן השחקנים (ובראשם עמוס תמם ומתי סרי) – כל אלה יוצרים קצב מהיר ומכניסים בקהל אנרגיות ותחושת עליצות.

ביקורת – הבן של מושיקו הגדול

נועם אמיר (לשעבר עמר) הוא שף מצליח, מטאור עולה בשמי הקולינריה. הוא חי בפריז עם אשתו, ובדיוק עומד לפתוח מסעדה שבה יגיש את האוכל המתוחכם שלו, אשר כבר זיכה אותו בכוכב מישלן.

מושיקו הוא מושיקו הגדול, אביו של נועם, שהלך לעולמו. גם לו היו את הסודות המקצועיים שלו – אבל הם היו ממוקדים בדבר האחד שהוא ידע להכין יותר טוב מכולם עשרות שנים: חומוס. מערכת היחסים בין נועם למושיקו הייתה מורכבת, ונועם אפילו לא סיפר לאשתו על מות אביו – אלא שאז טלפון אחד מאמו משנה את התמונה.

ביקורת הבן של מושיקו הגדול

נועם, שנקלע למצוקה כספית, מוצא את עצמו מגיע לארץ כדי לסייע בהפעלת המסעדה של אביו המנוח, מלך החומוס המיתולוגי – ומכאן מתחילה הסיטואציה המשפחתית והאישית להסתבך. המתיחות עם אחותו, הרצון של אמא שהבן האהוב שלה יחזור לחיות בארץ, הצורך הפנימי של נועם ליישר את ההדורים עם האב הקשוח (שהוא לא קורא לו "אבא", אלא "מושיקו"), חלומות שמתערבבים במציאות… כל אלה מרכיבים את הקומדיה המשפחתית, שהסוף שלה הוא כמובן סוף טוב שסוגר את כל המעגלים.

הקצב של ההצגה מהיר, השחקנים קולניים ויש מעין סטרס ולחץ שמאפיין מסעדות – סטרס שכיום הצופים מכירים היטב מתוכניות ריאליטי כמו מאסטר שף או משחקי השף.

את דמותו של אמיר מגלם בחן האופייני לו עמוס תמם המוכשר (שבימים אלה גם מגלם בצורה מופלאה את אדיפוס בקאמרי לצדה של קרן מור). את אביו מגלם מתי סרי, שמביא איתו את הקשיחות והאותנטיות הנדרשת למושיקו התובעני והקפדן. מצד אחד, מושיקו בסך הכול יודע להכין חומוס.

>> לעוד סקירות על הצגות הקאמרי לחצו כאן >

מצד שני, החומוס הזה הוא אמנות לא פחות מהמאכלים המתוחכמים של אמיר – וכדי להגיע לנוסחה המדויקת, מסתבר שאמיר המעוטר במישלן צריך לעבוד קשה מאוד. המעבר בין שתי המסעדות – האחת פריזאית מודרנית והשנייה שכונתית ופשוטה, מסמל גם את המעברים והשינויים שאמיר עושה או מנסה לעשות, והתפאורה המושקעת לוקחת אותנו בטבעיות מישראל לצרפת וחזרה.

בשורה התחתונה, "הבן של מושיקו הגדול" זו לא דרמה עם טקסטים חוצבי להבות. העלילה פשוטה ונשענת על סטריאוטיפים ישראליים קלאסיים, על קונפליקטים של פערי דורות, על קנאת אחים ורצון להתנתק אבל גם להיות שייך ונאהב. ודווקא בגלל שהיא לא מתוחכמת או יומרנית, כיף לראות אותה. הקהל צוחק הרבה, אף אחד לא מציץ בנייד… ובימינו זה מבחן שלא כל הצגה עומדת בו.

הבן של מושיקו הגדול – פרטים נוספים על ההצגה

  • מחזה: גיל ארי כהן
  • בימוי: עירד רובינשטיין
  • תפאורה: אדם קלר
  • משתתפים: עמוס תמם, מתי סרי, ריטה שוקרון, מורן ארביב גנס, טל וייס, אנסטסיה פיין, שמחה ברבירו.

 מחיר כרטיס להצגה הבן של מושיקו הגדול – אל תשכחו את ההנחה

מחיר מלא להצגה "הבן של מושיקו הגדול" עומד על 220 ש"ח, אך לגולשי פואנטה יש הנחה גדולה – כרטיס ב-75 ש"ח בלבד. כדי לממש את ההנחה יש ללחוץ על הקישור לאתר הקאמרי ולהזין קוד קופון 9687.

ביקורת הבן של מושיקו הגדול

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות