איפה הכי זול לעשות קניות ואיפה יקר? השוואת מחירי רשתות מזון של משרד הכלכלה
איפה הכי זול לעשות קניות

איזה סופר הכי זול בתקופת הקורונה? השוואת מחירים של משרד הכלכלה

איזה סופר הכי זול? איפה הכי זול לעשות קניות ואיפה הכי יקר? מה פער המחירים בין שופרסל לרמי לוי והאם משתלם יותר לקנות באינטרנט? פואנטה עם השוואת המחירים




עכשיו יותר מתמיד, אתם ודאי שואלים את עצמכם איזה סופר הכי זול ואיפה הכי זול לעשות קניות. במשרד הכלכלה מפרסמים מדי חודש השוואת מחירים של סל מוצרים קבוע, ובאמצעותו מנסים לצייר תמונת מצב של המחירים ברשתות השונות – החל משופרסל, דרך רמי לוי ועד ויקטורי, יוחננוף ויינות ביתן. אז איזה סופר הכי זול? גם אם נדמה לכם שאתם יודעים, תמיד כדאי לוודא שאתם לא מאלה שקונים דווקא באחת מרשתות המזון היקרות.

הסל שנבדק כולל 68 מוצרים מכל הקטגוריות וגובש בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הסל כולל מוצרי חלב, לחם, בשר, דגים, מזון יבש, פירות, ירקות ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

מבצעים

איזה סופר הכי זול?

אז איזה סופר הכי זול? איפה הכי זול לעשות קניות, ולא פחות חשוב מזה – איפה הכי יקר? שימו לב לפערי המחירים בהשוואה של משרד הכלכלה. בין הסופר הכי זול לסופר הכי יקר יש פער של כ-180 ש"ח.

מדובר בכסף שאתם פשוט זורקים לפח – משום שמדובר במוצרים זהים לחלוטין.

  • הרשת הזולה ביותר היא רשת רמי לוי באינטרנט (המחירים בסניפים מעט יותר יקרים). הסל שנבדק עולה שם 853 ש"ח.
  • הרשת היקרה ביותר היא פרש מרקט – הסל שנבדק עולה בה 1,032 ש"ח.

השוואת מחירי רשתות מזון, משרד הכלכלה, אוגוסט 2020

ויקטורי ורמי לוי – ראש בראש

מבחינת סניפים פיזיים, הסופר הכי זול בבדיקה הזאת הוא רשת ויקטורי. מבחינת קניות אונליין – רמי לוי.

במקום השלישי שופרסל דיל ומיד אחריה שופרסל אקטרה. אחריהן יינות ביתן.

 

קנייה באינטרנט לעומת קנייה בחנות לוי באינטרנט לעומת החנות

כאשר מדובר בסל המוצרים שנבדק, רמי לוי באינטרנט קצת יותר זול מאשר בסניפים – פער של כ-20 ש"ח, אבל הפער הזה כמעט מתקזז עם דמי המשלוח. רמי לוי אונליין יותר זול גם משופרסל אונליין.

בשופרסל ההבדל בין שופרסל אונליין לסניפי שופרסל דיל זניח ועומד על פחות מ-5 שקלים. לעומת זאת, יש פער גדול בין הזמנה בשופרסל אונליין לבין קנייה בשופרסל שלי (יותר מ-50 שקל על סל מוצרים זהה).

איפה הכי יקר לעשות קניות?

רשת פרש מרקט היא רשת המזון הכי יקרה בבדיקה. אם בא לכם לבזבז כסף או לזרוק את הכסף שלכם לפח – תקפצו לשם לעשות קניות. אותם מוצרים שעולים ברמי לוי באינטרנט 853 ש"ח, יעלו לכם ברשת פרש מרקט 1032 ש"ח – כ-180 שקל יותר. גם מגה בעיר יקרה מאוד, וגם סטופ מרקט, חצי חינם ו"זול ובגדול". בקיצור, אל תתלהבו מרשתות שמשלבות את המלה "חינם" ו"זול"…

פרסום לעסקים

השוואת מחירים מאז תחילת המדידה בדצמבר 2018

כפי שדיווחנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות בחודש דצמבר 2018, במשרד הכלכלה רואים במדידה קבועה דרך להפעיל לחץ על רשתות השיווק לא להעלות מחירים. בחינת הסל הקבוע של משרד הכלכלה מגלה שלפחות לגבי אותם מוצרים קבועים, המחירים אכן לא עלו ואף ירדו.

המוצרים שנכללים בסל הם לא מוצרים אקראיים אלא נבחרו בקפידה בהתאם לשלושה קריטריונים:

  • משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
  • השוני בין צריכת מוצרי הבסיס בקרב בעלי הכנסות שונות בישראל
  • מוצרים שנמכרים לאורך כל עונות השנה

 

איך תוזילו את הקניות בסופר?

לאחרונה פרסמנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות השוואת מחירים מעניינת שהתמקדה במותג הפרטי של הרשתות הגדולות. מטרת ההשוואה הייתה לבדוק אם המותג הפרטי זול יותר מהמותג המוביל.

לשם הדוגמה ועל רקע קדחת הניקיונות סביב הקורונה וחג הפסח, התמקדנו בחומרי ניקוי. בדקנו כמה עולים מוצרים כמו אקונומיקה או טבליות למדיח של סנו ושל מותגי ניקיון מובילים, לעומת המותג הפרטי של רמי לוי, שופרסל וסופר-פארם.

התוצאות היו חד משמעיות – המותג הפרטי זול יותר, ולעתים מדובר בפער של עשרות אחוזים.

כדי לראות את המחירים, היכנסו לכתבה פואנטה עם השוואת מחירי מוצרי ניקיון שתחסוך לכם כסף.

 

היה לכם מעניין? יופי, אל תשמרו את זה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

ולייק לעמוד של פואנטה כבר עשיתם?

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות