איפה הכי זול לעשות קניות ואיפה יקר? השוואת מחירי רשתות מזון של משרד הכלכלה
איפה הכי זול לעשות קניות

איפה הכי זול לעשות קניות ואיפה יקר? השוואת מחירי רשתות מזון של משרד הכלכלה

איפה הכי זול לעשות קניות ואיפה הכי יקר? מה פער המחירים בין שופרסל לרמי לוי והאם משתלם יותר לקנות באינטרנט? פואנטה עם השוואת המחירים




עכשיו יותר מתמיד, צרכנים שואלים את עצמם איפה הכי זול לעשות קניות מבין רשתות המזון. במשרד הכלכלה מפרסמים מדי חודש השוואת מחירים של סל מוצרים קבוע, ובאמצעותו מנסים לצייר תמונת מצב של המחירים ברשתות השונות – החל משופרסל, דרך רמי לוי ועד ויקטורי, יוחננוף ויינות ביתן. אז איזה סופר הכי זול? גם אם נדמה לכם שאתם יודעים, תמיד כדאי לוודא שאתם לא מאלה שקונים דווקא באחת מרשתות המזון היקרות.

הסל שנבדק כולל 68 מוצרים מכל הקטגוריות וגובש בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה בהתאם לשלושה קריטריונים:

  • משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
  • השוני בין צריכת מוצרי הבסיס בקרב בעלי הכנסות שונות בישראל
  • מוצרים שנמכרים לאורך כל עונות השנה

הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.

מבצעים

איפה הכי זול לעשות קניות?

אז איפה הכי זול לעשות קניות? שימו לב לפערי המחירים בהשוואה של משרד הכלכלה.

בעוד שרמי לוי מוכר את סל המוצרים שנבדק ב-806 שקל, סופר אלונית (ששייך לקבוצת דור אלון) מוכר את אותם מוצרים בדיוק ב-1101 שקל. הפער בין רמי לוי לבין סופר אלונית גדול מאוד ועומד על 295 שקל, שהם כ-37%.

רמי לוי באינטרנט לעומת החנות

כאשר מדובר בסל המוצרים שנבדק, רמי לוי באינטרנט זול משמעותית מסניפי רמי לוי. מדובר בפער של כמעט 50 שקל –  806 לעומת 852 שקל.

רמי לוי אונליין הרבה יותר זול משופרסל אונליין, כאשר הפער על סל זהה הוא כ-70 שקל.

ויקטורי ורמי לוי – ראש בראש

מבחינת סניפים פיזיים, רשת ויקטורי היא רשת המזון הזולה ביותר, ולצדה רמי לוי (הפער ביניהן הוא שקל אחד).

במקום השלישי שופרסל דיל ומיד אחריה שופרסל אקטרה. אחריהן יינות ביתן.

לקוחות שקונים בשופרסל אונליין משלמים יותר מלקוחות שטורחים והולכים לסניפי שופרסל דיל, למרות שרשת שופרסל נוהגת לומר שהמחירים בשופרסל אונליין ובשופרסל דיל זהים. הפער עומד על כ-20 שקל – למרות שהמוצרים זהים. על כך יש להוסיף את עלות המשלוח בשופרסל אונליין.

איפה הכי יקר לעשות קניות?

כאמור, את המקום הראשון ברשימת הרשתות היקרות תופס סופר אלונית. גם את המקום שני ברשימת הרשתות היקרות תופסת קבוצת דור אלון, עם רשת אלונית בקיבוץ. שם הסל עולה 1,084 ₪.

פרסום לעסקים

נזכיר כי רשת אלונית היא רשת שממוקמת במושבים ובקיבוצים. המשמעות היא שהרשת משרתת קהל לקוחות כמעט שבוי, ומנצלת זאת כדי לגבות מחירים גבוהים. הבדיקה של משרד הכלכלה מתייחסת לחודש אפריל, שבו הצרכנים לא יכלו לצאת מהבית כמעט בכלל, למעט לצורך קניות חיוניות, ונראה שהרשת ניצלה את המצב.

במקום השלישי ברשימת הרשתות היקרות  רשת "שופרסל אקספרס" 1,056 ₪.

השוואת מחירים מאז תחילת המדידה בדצמבר 2018

כפי שדיווחנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות בחודש דצמבר 2018, במשרד הכלכלה רואים במדידה קבועה דרך להפעיל לחץ על רשתות השיווק לא להעלות מחירים. בחינת הסל הקבוע של משרד הכלכלה מגלה שלפחות לגבי אותם מוצרים קבועים, המחירים אכן לא עלו. למעשה, המחירים אפילו ירדו בשיעור מזערי של 3% מאז דצמבר 2018 ועד אפריל 2020 – מ-970 שקל ל-941 שקל.

בין פברואר 2020 לאפריל 2020, החודשים שבהם חווינו את משבר הקורונה ואנשים אגרו מזון, חלה עליית מחירים מזערית של 1% במחיר הממוצע של הסל – מ-934 שקל בפברואר ל-941 שקל באפריל. המחיר הזה אגב הוא מחיר ממוצע, והוא לא משקף את המחיר ברשתות הזולות, שם מחיר הסל נשאר יציב ועומד על סכום של 865 שקל.

איך תוזילו את הקניות בסופר?

לאחרונה פרסמנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות השוואת מחירים מעניינת שהתמקדה במותג הפרטי של הרשתות הגדולות. מטרת ההשוואה הייתה לבדוק אם המותג הפרטי זול יותר מהמותג המוביל.

לשם הדוגמה ועל רקע קדחת הניקיונות סביב הקורונה וחג הפסח, התמקדנו בחומרי ניקוי. בדקנו כמה עולים מוצרים כמו אקונומיקה או טבליות למדיח של סנו ושל מותגי ניקיון מובילים, לעומת המותג הפרטי של רמי לוי, שופרסל וסופר-פארם.

התוצאות היו חד משמעיות – המותג הפרטי זול יותר, ולעתים מדובר בפער של עשרות אחוזים.

כדי לראות את המחירים, היכנסו לכתבה פואנטה עם השוואת מחירי מוצרי ניקיון שתחסוך לכם כסף.

 

היה לכם מעניין? יופי, אל תשמרו את זה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

ולייק לעמוד של פואנטה כבר עשיתם?

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות