שישיית בירות ב-15 ש"ח וקפסולות קפה ב-7 ש"ח? קרפור שוברת את השוק

שישיית בירות ב-15 ש"ח וקפסולות קפה ב-7 ש"ח? זו הרשת ששוברת את השוק

רשת קרפור הבינלאומית שהחלה לפעול בארץ מוכיחה: אפשר למכור שישיית בירות או מארז קפסולות קפה במחיר יותר נמוך מזה שאנחנו משלמים כבר שנים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הפעם בפואנטה אנחנו מקדישים כתבה לשישיית בירות ולקפסולות קפה. מה הקשר ביניהן? המחיר. או ליתר דיוק – מהפכת מחיר. אם אתם קונים מדי פעם שישיית בירות בארץ, אתם בטח יודעים שזה לא זול. 30-50 ש"ח לשישייה. אם אתם צרכנים של קפסולות קפה – אתם יודעים שגם זה תענוג זה יקר, אפילו כאשר מקפידים לקנות במבצעים. קפסולות נספרסו מקוריות עולות יותר מ-2 ש"ח ליחידה. קפסולות תואמות נספרסו בדרך כלל זולות יותר, ועדיין זה עסק די יקר למי ששותה קפה פעמיים ביום. למה כל כך יקר? ככה, כי אפשר.

הצרכן הישראלי הוא פרה חולבת, והרשתות והיצרנים מנצלים את זה. את ההוכחה שאפשר למכור בירות וקפסולות קפה במחירים הרבה יותר זולים אנחנו מקבלים בימים אלה מרשת קרפור הבינלאומית. הרשת עושה את צעדיה הראשונים בארץ והשיקה קפסולות קפה קרפור וגם בירות מסוגים שונים – והן הרבה יותר זולות. מחיר קפסולות קפה קרפור הוא כ-7 ש"ח לשרוול של 10 קפסולות. מחיר שישיית בירות הוא 15 או 18 ש"ח לאריזת שישייה שבה כל בקבוק מכיל 250 מ"ל, תלוי בסוג הבירה.

שישיית בירות ב-15 ש"ח וקפסולות קפה ב-7 ש"ח? קרפור שוברת את השוק

כמובן, אנחנו לא בוחרים קפסולות קפה או בירות רק על פי מחיר, אלא בעיקר על פי הטעם, ולשם כך דרוש מבחן טעימה. אולם, חשוב לזכור שרשת קרפור היא אחת הקמעונאיות הגדולות בעולם, ואם היא מצליחה לשווק בישראל את המוצרים הללו במחירים כאלה נמוכים, היא מן הסתם לא מפסידה. זה בהחלט צריך לגרום לנו להרים גבה לגבי התמחור של מוצרים מקבילים בשאר הרשתות.

עבור מי שלא עקב אחרי הגעתה של קרפור לארץ, נזכיר כי מאחורי הבאת המותג הצרפתי-בינלאומי לישראל עומדת חברת אלקטרה. אלקטרה היא הבעלים של רשת יינות ביתן (המפעילה גם את רשת מגה). בקרוב נתחיל לראות ממש סניפים של קרפור בארץ (הם יחליפו סניפים של יינות ביתן ושל מגה), אבל בינתיים אפשר כבר לראות את המותג הפרטי של קרפור בחנויות.

ברשת קרפור נמכרים הרבה מאוד מוצרים שהרשת מייצרת בעצמה תחת המותג הפרטי שלה. בנוסף נמכרים מוצרים אשר מיוצרים עבורה, כמו למשל הבירות.

 

שישיית בירות ב-15 ש"ח? רקע על הבירות של קרפור

קרפור ישראל משיקה שלושה סוגי בירות במארזי שישייה: חיטה, לאגר אדמונית ולאגר בהירה. תמצאו אותם בסניפי רשת חנויות הנוחות SUPER, ובסופרמרקטים של יינות ביתן ומגה בעיר.

קרפור מבטיחה מחירים שוברי שוק בהשוואה למתחרים, ובינתיים מקיימת. נצטרך לעקוב ולראות אם קרפור תיישר קו למעלה עם המחירים הגבוהים של הרשתות האחרות – או להפך, האם המחיר הנמוך שלה ימשוך את המתחרות להוריד מחירים.

מבחינת הצרכנים הישראלים, יהיה בריא מאוד שתהיה כאן תחרות. לפי נתוני סטורנקסט (2021), שוק הבירה בישראל מגלגל כ-870 מיליון ₪. שולטות בו 3 שחקניות מרכזיות: טמפו (38%), החברה המרכזית (26%) ותימקו (21%).

שלוש אלה מתמחרות את הבירות במחירים גבוהים מאוד, ולא משנה איזה מותג הן משווקות. המחירים נעים בין 30 ל-50 ש"ח לשישייה, כאשר הנפח הוא בד"כ 330 מ"ל לבקבוק.

לעומת זאת, מחיר מארזי שישיית בירות קרפור הוא 15 / 18 ש"ח, בהתאם לבירה. עם זאת, חשוב לשים לב שכל בקבוק מכיל 250 מ"ל, ולא 330 מ"ל כמו בשישיות ה"רגילות".

בירה Walbergem

בירת חיטה חזקה בעלת 6.2% אלכוהול, מיוצרת במבשלת בוטיק בגבול צרפת-בלגיה. מחיר: כ-18 ש"ח לשישייה.

לשם השוואה, מחיר שישיית בירות הוגרדן עולה כ-50 ש"ח – אבל כל בקבוק שם מכיל 330 מ"ל.

בירה SEAR BRAU אדמונית

בירת לאגר אדמונית בריכוז 4.2% אלכוהול. מיוצרת במבשלת בוטיק בגבול צרפת-בלגיה. מחיר: כ-15 ש"ח לשישייה.

לשם השוואה, מחיר שישיית בירות טובורג עולה כ-44 ש"ח – אבל כל בקבוק שם מכיל 330 מ"ל.

בירה SEAR BRAU בהירה

בירת לאגר בהירה בריכוז של 5% אלכוהול. מיוצרת במבשלת בוטיק בגבול צרפת–בלגיה. מחיר: כ-15 ש"ח לשישייה.

לשם השוואה, מחיר שישיית בירות הייניקן הוא כ-39 ש"ח – אבל כל בקבוק שם מכיל 330 מ"ל.

קפסולות קפה קרפור – מיוצרות באיטליה

פואנטה בטלגרם

קפסולות קפה קרפור הן קפסולות תואמות נספרסו המיוצרות באיטליה. גם כאו קרפור מתחייבת למחיר שובר שוק, ובינתיים מקיימת. מחיר מארז קפסולות של 10 יחידות הוא 7 ש"ח.

התערובות מיוצרות באיטליה בצרפת מפולי ערביקה ורובוסטה. הקפסולות, בדומה לקפסולות נספרסו, סטארבאקס, עלית או לנדוור, מיוצרות מאלומיניום. קפסולות אלומיניום שומרות על טריות הקפה וגם ניתנות למיחזור מלא יותר (ניתן להשליך לפח הכתום).

בארץ משווקות סדרות, השונות זו מזו גם בעצוב האריזה.

  • סדרה קלאסית לפי העדפת חוזק הקפה
  • סדרת טעמי קפה מבירות העולם: ברזיל , אתיופיה, לאוס, קוסטה ריקה, קניה וקולומביה
  • סדרת קפה בטעמי וניל, קרמל ואגוזי לוז

מוצרי קפסולות הקפה מסומנים לפי מידת התאמתם לסוגי המשקה השונים (ריסטרטו, אספרסו ולונגו) וניתן לשלבם בהכנת קפוצ'ינו או קפה לאטה על בסיס חלב או שיבולת שועל.

ומה לגבי הטעם? זה כמובן עניין אישי. בטעימה שלנו, שכללה את הסדרה הקלאסית, הטועמים אמרו שחסרה מעט ארומטיות, אולם ההמלצה היא להתנסות במגוון הקפסולות ולמצוא את הסדרה המועדפת.

כמו הבירות, קפסולות קפה קרפור נמכרות ברשתות SUPER, יינות ביתן ומגה. כאמור, עם מחיר של כ-7 ש"ח למארז, זו תחרות מבורכת. על פי נתוני סטורנקסט, שווי שוק קפסולות הקפה בישראל מוערך ב כ-110 מיליון ₪ (2022). גם אם לכאורה נראה שיש תחרות בתחום, נדיר למצוא מארז קפסולות בפחות מ-12 ש"ח ל-10 יחידות – כאשר לרוב המחיר גבוה יותר.

לכן, יש לקוות שהצרכנים יתנסו בקפסולות קפה קרפור וינערו קצת את המתחרות, כך שהן יורידו את המחירים. אם קרפור מסוגלת למכור מארז של 10 קפסולות תואמות נספרסו ב-7 ש"ח, גם האחרות כנראה יכולות.

נזכיר שוב, CARREFOUR היא מעצמה. כל מי שטייל בחו"ל מזהה את הלוגו של רשת קרפור. כל מי שמטייל בחו"ל ונכנס לסופר, ראה כמה זול שם בהשוואה לישראל. ירקות, דיאודורנט ואפילו קפסולות קפה – הכול בארץ יותר יקר. יש הרבה סיבות, אבל אחת העיקריות היא שפשוט אפשר. אפשר למכור לצרכן הישראלי ב-25 ש"ח דאודורנט שעולה 8 ש"ח בגרמניה, והוא משלם. ואפשר למכור לו שישיית בירות ב-50 ש"ח – כי הוא משלם.

התפקיד של הצרכנים במלחמה נגד יוקר המחיה

הצרכנים הישראלים נמצאים בעיצומו של מאבק נגד יוקר המחיה. הגעתה של רשת כמו קרפור לישראל יכולה לטלטל את השוק ולהוריד את יוקר המחיה לא רק כי זו עוד רשת שיווק, אלא כי היא יצרנית של הרבה מאוד מוצרים. יש לקוות שהצרכנים יסייעו לתהליך הזה ולא ישמרו על נאמנות עיוורת לרשתות ולמותגים שהם מכירים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. רק שלא יהיה כמו דקטלון. היו זולים בהתחלה ואז, התאימו את המחיר לארץ

    הסניפים באירופה הרבה יותר זולים, יש לפעמים הפרש של שליש מחיר

נגישות