רשת סבן אילבן בישראל: חנות נוחות באווירה של חו"ל ומחירים נגישים

רשת סבן אילבן בישראל: חנות נוחות באווירה של חו"ל ומחירים נגישים

הפוך ב-9 ש"ח וסלט ב-20 ש"ח – סבן אילבן בישראל מביאה בשורה של מחירים, מגוון וחוויית קנייה. טעמנו את המוצרים ובדקנו מתי ייפתחו החנויות בכל הארץ

סבן אילבן בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נקניקיה בלחמניה ב-15 ש"ח, פחית בירה ב-10 ש"ח, סלט ב-20 ש"ח, גלידה אמריקאית ב-7 ש"ח, שייק פירות ב-15 ש"ח ומיץ טבעי ב-10 ש"ח – אלה חלק מהדוגמאות למחירי המוצרים של המותג הפרטי ברשת סבן אילבן. מדובר במחירים נגישים ביחס למחירים של חנויות הנוחות בישראל, אבל מעבר למחירים – החנות מביאה איתה חוויה חו"לניקית ושונה מזו של החנויות הישראליות. היא מאפשרת לכל אחד להרכיב לעצמו את הקפה או הנקניקיה, לשלם באפליקציה, לא לעמוד בתור ולבחור מבין מגוון מוצרים שכולל מותגים שאי אפשר להשיג בחנויות אחרות.

לעומת זאת, מוצרי הסופר ה"רגילים" נמכרים במחירים רגילים עד גבוהים – ליטר חלב תנובה בקרטון נמכר בכ-6.30 ש"ח, שישיית בירות של הייניקן בכ-36 ש"ח, בקבוק קולה קטן ב-8 ש"ח, אריזת תה ויסוצקי ב-26 ש"ח, צנצנת קטנה של טייסטרס צ'ויס  (100 גרם בלבד) בכ-30 ש"ח, קפסולות קפה של עלית ב-20 ש"ח ועוד.

במילים אחרות, זה לא המקום לעשות בו קניות גדולות לבית, אבל זה יופי של מקום לקנות בו אוכל לקחת. בהמשך יימכרו בחנות תרופות ללא מרשם, מוצרי נון-פוד לבית, אלכוהול, סוללות וציוד משרדי קטן.

ומתי תוכלו לקפוץ לחנות סבן אילבן במקום מגוריכם? זה ייקח זמן. כעת נפתחה חנות ראשונה – שממוקמת בדזינגוף סנטר בתל אביב. בחציון הראשון של 2023 ייפתחו עוד 8 חנויות – אבל ממש לא בכל הארץ. 7 מתוכן בתל אביב ואחת בהוד השרון. ומה עם שאר הארץ? בחברה אומרים שיגיעו לכל האזורים ולכל המגזרים ויפתחו מאות חנויות תוך 3-4 שנים. בכל הסניפים המחיר יהיה זהה.

מה אוכלים בסבן אילבן?

אמנם, חנות נוחות מצטיירת בדרך כלל כחנות של מוצרי ג'אנק, אבל בסבן אילבן מציעים מגוון רחב של סוגי אוכל – החל מחטיפים ועד סלט בריאות. החנות מציעה כ-80 קטגוריות של פריטי מזון שונים. המוצרים מיוצרים כאן בישראל תחת מותג פרטי ייעודי שהוקם עבור הרשת, ושמו סבן סלקט. כך למשל, את מיץ סלק-תפוחים-פיטאיה (המצוין) שנושא את הלוגו של סבן אילבן מייצרת חברת "סחוט" תחת המותג seven select.

בין היתר, יש בחנות נקניקיות בלחמניות (כולל נקניקיה טבעונית), סלרפי (ברד) וביג גאלפ (משקאות קלים מוגזים) – מוצרים שמאפיינים את הרשת. בנוסף – יש מוצרים חמים כמו שניצלונים, אצבעות מוצרלה, מאפה ממולא (פטאייר), קובה בשרי ומאפים עם תוספות. המחירים נעים בין 10 ל-20 ש"ח – וחלקם מיוצרים בעבודת יד.

עבור הצמחונים יש מבחר שכולל כריכים צמחוניים במחירים של 26-29 ש"ח. עבור אוכלי הבשר מבחר הכריכים כולל גם קורנביף, טונה או סלמון (כ-30 ש"ח).

ביקור בחנות מגלה שסבן אילבן היא חנות נוחות שמספקת מענה כמעט לכל צורך של העוברים והשבים בהיבט של פתרונות מזון מהירים (אבל לא בהכרח לא בריאים) על הדרך – החל מסלטים, דרך כריכים ופיצות ועד קפה, שתייה קלה, שייקים ועוד. המבחן הוא כמובן גם מבחן הטעם – ובינתיים המוצרים שאני טעמתי בהחלט עמדו במבחן (קפה, פיצה, סלטים ועוד).

מגוון הסלטים כולל סלטים שונים בגדלים שונים – ביניהם סלט אטריות שעועית (26 ש"ח), סלט ירוקים (38 לנפח של ליטר), סלט יווני (36 ש"ח), סלט בורגול (18 ש"ח) וסלט עדשים שחורות (18 ש"ח ל-250 גרם).

וכאמור, יש גם סלרפי – הברד המיתולוגי של סבן אילבן נמכר ב-4 טעמים במחיר שמתחיל ב-10 ש"ח לכוס.

קפה טוב ולא יקר – מה זה יעשה למתחרות?

בישראל מתלוננים לא מעט על מחירי הקפה בבתי הקפה ובחנויות הנוחות. בסבן אילבן הקפה טעים ולא יקר, מה שנותן תקווה שהמתחרות יורידו מחירים.

את הקפה מכינים במכונת קפה טוחנת מפולים שנטחנים במקום – התערובת היא תערובת ייחודית לרשת. אפשר לבחור בין קפוצ'ינו, לאטה, אמריקנו, קפה קר או שוקו עם כל סוגי החלב – כאשר המחיר הוא 9 ש"ח לקפה קטן, 12 ש"ח לקפה גדול, 7 ש"ח לאספרסו קצר ו-9 ש"ח לאספרסו כפול. אם אתם מעדיפים תה או קפה שחור – המחיר הוא 9 ש"ח.

בתקופת ההשקה יימכר קפה קטן ב-4.50 ש"ח בלבד במשל שעתיים בבוקר (7:00-9:00).

סבן אילבן ישראל
צילום: דפנה הראל כפיר

מחירים בהן אילבן בישראל

מחיר בש"ח
חצי ליטר בירה בפחית  + חצי פיצה 25
פיצה 20
בירה 10
ארוחה: קערת סלט ובקבוק מיץ טבעי מהמותג סבן סלקט 40
סלטים 20-40
שניצלונים ללא מבצע 15
ביג גאלפ (משקאות מוגזים) 7
קפה ומאפה 15
מאפה 12
קפה קטן (230 ש"ח) 9
נקניקייה בשרית \ טבעונית ומשקה ביג גלאפ בגודל M ((350 מ"ל) 18
נקניקיה 15
ביג גאלפ 7
טוסט וקפה קטן בין השעות 11:00-23:00 20
טוסט 15
בוריטו מקושקשת וקפה קטן בין השעות 7:00-11:00 בבוקר 22
בוריטו 26

פואנטה בטלגרם

חנות דיגיטלית – 3 אפשרויות לשלם

אחד הדברים הבולטים בסבן אילבן הוא שלא חייבים לעמוד בתור לקופה (למרות שיש כזאת) ואפילו לא בתור לקופה האוטומטית (גם כזאת יש). אפשר להוריד את האפליקציה, לסרוק את הברקוד ולשלם על המוצר. לא צריך להציג חשבונית ביציאה וייתכן שיהיו גם כאלה שינצלו לרעה את התשלום הדיגיטלי, אבל ב-7eleven דוגלים באמון בצרכנים.

סבן אילבן ישראל – "אלקטרה" מתכננת מאות חנויות

החנות הראשונה של סבן אילבן נפתחה בדזינגוף סנטר, ואחריה ייפתחו  סניפים נוספים – כמובן לא רק בתל אביב. מאחורי הבאתה לארץ עומדת חברת אלקטרה מוצרי צריכה – שמחזיקה גם ביינות ביתן, מגה בעיר ובזיכיון לרשת קרפור הבינלאומית.

לא במקרה בחרו באלקטרה דווקא במותג הזה. עבור ישראלים רבים, הלוגו של 7eleven מוכר היטב מתאילנד וממדינות אחרות שהם ביקרו בהם, והמודעות הזאת היא נכס.

ישראל היא המדינה ה-19 שבה תפעל סבן אילבן. יש לה יותר מ-83,000 סניפים ברחבי העולם. ביפן יש הכי הרבה סניפים – יותר מ-21,000 ואחריה דרום קוריאה, תאילנד וארה"ב. בטייוואן יש כ-6585 סניפים. תמהיל המוצרים במדינות השונות שונה – אבל הוא משתנה גם בין הסניפים עצמם באותה מדינה. ביפן למשל מחליפים כל כמה ימים כ-2000 מוצרים.

עם מחזור המכירות כ-130 מיליארד דולר בשנה, מדובר באחת המעצמות הגדולות בעולם בתחום המזון.

האסטרטגיה של "אלקטרה מוצרי צריכה" ברורה – היא רוצה להתרחב ולהתפתח, ובשנתיים האחרונות היא שמה דגש על עולם המזון. לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל החברה, החברה חיפשה מותג בינלאומי שיש אליו מודעות גדולה בארץ – אך עדיין לא פעיל כאן. "סבן אילבן הוא המותג השלישי בגודלו בעולם בקטגוריה שלו. פנינו אליהם והם חקרו את המדינה ואת השוק, סיירו בישראל וקיבלו החלטה ללכת איתנו. השלב הבא הוא גיבוש החנות בישראל. חשבנו על כל פרט ועל כל מוצר – החל מהאוכל ועד הקפה. הבאנו בשורה ובידול לישראל. אנחנו בוחרים את המיקומים בקפידה".

שווימר מדגיש שהבידול הוא ברמת המחיר – אבל לא רק, גם ברמת החוויה. לדבריו, החברה ביקשה להכיר את הרגלי האכילה בישראל ושאלה מהן השעות שבהן הישראלים אולכים. התשובה הייתה כל היום. לכן הרשת מציעה פתרון לאחרוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב – במחירים נגישים. שווימר מתחייב: "אלה מחירים מאוד אטרקטיביים, והמחירים האלה יישארו".

למי פונה רשת סבן אילבן?

אחת הקטגוריות הגדולות ביותר בישראל היא קטגוריית הקיוסקים וחנויות הנוחות. אבל – שווימר מדגיש – סבן אילבן זו לא חנות נוחות רגילה, בעיקר בגלל המבחר הגדול של מוצרי המזון שיש שם – החל מחטיפים ועד שניצלונים וסלטים. "אתה תצא שבע מסבן אילבן". לדבריו, יש היום 10,000 חנויות נוחות וקיוסקים בישראל – מתוכם 2000 בתחנות דלק. שווימר מאמין שלסבן אילבן אנשים יגיעו גם באופן מכוון, ולא רק במקרה כשהם חולפים במקום.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות