אחת ולתמיד: כמה אתם משלמים עמלה על תשלום בביט או בפייבוקס?

אחת ולתמיד: כמה אתם משלמים עמלה על תשלום בביט או בפייבוקס?

אז מי משלם עמלה על תשלום בביט או בפייבוקס ומתי? פואנטה מסבירה איך תימנעו מתשלום עמלות על העברות תשלומים ב-bit ו-Paybox

עמלה על תשלום בביט או בפייבוקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בזמן האחרון עולות הרבה שאלות לגבי עמלה על תשלום ביט ופייבוקס, אז בואו נעשה סדר. בנק ישראל אמנם דורש שמשתמשי ביט ופייבוקס ימסרו פרטים אישיים ואף להגדיר את החשבון עסקי או כפרטי, אבל נושא העמלות לא השתנה. הנה תשובות לכמה שאלות.



האם יש עמלה על תשלום בביט / עמלה על תשלום בפייבוקס?

השאלה אם נגבות עמלות על תשלום בביט או בפייבוקס היא שאלה שיש לה יותר תשובה אחת. כן ולא.

ביט לא גובה עמלה על תשלומים שמתבצעים בין הלקוחות שלה. גם פייבוקס לא. מדובר באפליקציות תשלום חינמיות שלא מחייבות בעמלה לא את מי שמעביר את הכסף ולא את מי שמקבל את הכסף – כל עוד מדובר בלקוחות פרטיים. בתי עסק כן משלמים עמלה ל-bit ול-Paybox, אבל גם אז הלקוחות הפרטיים לא משלמים עמלה (לפחות לא כזו שהם רואים). בדיוק כמו כשמשלמים לבית עסק בכרטיס אשראי.

אז למה אתם רואים לפעמים חיוב של עמלה על תשלום בביט כשאתם מסתכלים בחשבון הבנק שלכם?

כי הבנקים גובים תשלום על הפעולה הזאת. מדובר בעמלת פעולה בערוץ ישיר – וכל מי שלא נמצא במסלול עמלות כזה או אחר בבנק שלו, נתקל בה כעמלה נפרדת.

>> יש לכם טלגרם? גם לנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

בבנק דיסקונט מדובר ב-1.85 ש"ח (!) לפעולה, בבנק הבינלאומי מדובר ב-1.80 ש"ח לפעולה, בבנק הפועלים מדובר ב-1.75 ש"ח לפעולה, בבנק לאומי מדובר בכ-1.65 ש"ח לפעולה.

לכאורה מדובר בכסף קטן,  אבל תארו לעצמכם שאם מישהו מחזיר לכם 10 ש"ח בביט על מתנת יום הולדת לחבר, אתם משלמים עמלה של 1.85 ש"ח… זה לא בדיוק משתלם. ועבור מי שמבצע פעולות רבות בביט או בפייבוקס, הסכום הזה כבר לא כל כך קטן.

עמלת ערוץ ישיר הנגבית כשנכנס לכם כסף לחשבון דרך ביט או פייבוקס

בנק דיסקונט 1.85 ש"ח
(רק על קבלת כסף בביט)
הבנק הבינלאומי 1.80 ש"ח
בנק מזרחי טפחות 1.76 ש"ח
בנק הפועלים 1.75 ש"ח
(רק על קבלת תשלום בפייבוקס)
בנק לאומי 1.65 ש"ח

שימו לב שמאחר שאפליקציית ביט שייכת לבנק הפועלים, לקוחות הפועלים לא משלמים עמלה כשנכנס לחשבון שלהם כסף מביט, אבל כן משלמים אותה כשנכנס כסף מפייבוקס. כך לגבי לקוח דיסקונט שמחזיק באפליקציית פייבוקס ולקוחותיו משלמים עמלה רק כשנכנס להם כסף בביט.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

איך אפשר להימנע מתשלום עמלות על תשלום בפייבוקס או בביט?

יש כמה דרכים להימנע מתשלום עמלה על תשלום בביט או בפייבוקס, או לצמצם אותה:

למשתמשי פייבוקס

בפייבוקס ניתן לצבור יתרות באפליקציה – ואז להשתמש בכסף כדי לשלם בפעם אחרת. כך הכסף כלל לא נכנס לבנק, אלא נשמר במעין ארנק פרטי של הלקוח.

נזכיר כי יש אפשרות לצבור ריבית על יתרה בפייבוקס, מה שהופך את האפליקציה למעין אפיק חיסכון עד סכום מסוים. כל הפרטים בכתבה על קבלת ריבית על היתרה בפייבוקס.

למשתמשי פייבוקס

אפשר להימנע מתשלום עמלות שורה לבנק על-ידי העברת הכסף לכרטיס האשראי.

למשתמשי פייבוקס

לקוחות פייבוקס שרוצים בכל זאת לבצע העברה לחשבון הבנק, יכולים לצבור כספים שהועברו להם מאנשים שונים ביתרה שלהם באפליקציית פייבוקס, ולהעביר אחת לתקופה את כל הכסף לחשבון הבנק, תוך תשלום עמלת שורה בגין פעולה בודדת.

ללקוחות בנק דיסקונט או הפועלים

אם אתם לקוחות הפועלים או דיסקונט – העדיפו לקבל את הכסף באפליקציה הרלבנטית (ביט או פייבוקס, בהתאמה).

ללקוחות כלל הבנקים

כאמור, כדי שהעמלה לא תעצבן אתכם בדף החשבון שאתם מקבלים מהבנק, אתם יכולים להצטרף לאחד המסלולים  שמאפשרים תשלום חודשי קבוע על מספר מסוים של פעולות. זה כמובן לא אומר שהבנק לא יגבה את העמלה, אלא שלא תראו אותה. כך למשל, בנק הפועלים, בנק לאומי, מזרחי טפחות, מציעים מסלול בסיסי בעלות קבועה של 10 ₪ לחודש. בבנק דיסקונט ובבינלאומי המסלול הבסיסי יותר זול – 9 ש"ח בחודש. המסלול כולל עד פעולה אחת על ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר. לקוח שבוחר במסלול הזה היה משלם על כל פעולה בנפרד 22-25 ₪.

תזכורת – כך ביט ופייבוקס רוצות שתשתמשו בהן יותר

בשנתיים האחרונות נעשים מהלכים גם בביט וגם בפייבוקס כדי שאפליקציות התשלום הללו יהיו יותר מאשר פלטפורמה להעברת כסף בין אנשים.

לגבי Paybox, צריך לזכור כי היא נמצאת בבעלות של בנק דיסקונט ושל שופרסל. שופרסל השיקה לפני כשנתיים את מועדון שופרסל SUPREME ומבטיחה צבירת נקודות ומימוש משופר למי שמשתמש בפייבוקס – אבל התהליך מורכב עם המון אותיות קטנות. שווה לקרוא את הכתבה על מועדון לקוחות שופרסל SUPREME.

>> יש לנו עוד המון כתבות מעניינות. הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו ולא תפספסו 🙂 לחצו כאן > 

פייבוקס גם השיקה כרטיס אשראי שמבטיח החזר על הקניות – ושוב יש כאן המון אותיות קטנות שווה להכיר. היכנסו לכתבה על כרטיס אשראי פייבוקס. כחלק מהיותו שייך לרשת שופרסל, שמפיצה את "תו הזהב", אפשר גם לממש את התו באמצעות פייבוקס (היכנסו לכתבה על תו הזהב).

כעת פייבוקס גם מציעה לקבל ריבית על יתרה בפייבוקס – ומדובר על ריבית לא רעה בכלל. התנאי לקבל הריבית הוא להחזיק בכרטיס אשראי PAYBOX, מה שכנראה יעודד עוד אנשים להנפיק את הכרטיס.

ביט השיקה עוד לפני פייבוקס כרטיס אשראי משלה ששמו ביטקארד. גם היא מבטיחה החזר כספי על קניות (למעשה, כל חברות האשראי מציעות כיום כרטיסי אשראי עם החזר חודשי – על קניות, אבל בכולן זה לא באמת החזר במזומן). את כל הפרטים על תנאי השימוש אפשר לקרוא בכתבה על כרטיס אשראי ביט.

בנוסף, מועדון לקוחות קרפור קלאב מאגד תחתיו גם את ביט.

 


אתם לא חברים של פואנטה בפייסבוק? לחצו כאן והצטרפו >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות