קרפור בישראל: 50 חנויות נפתחות בבת אחת, המחירים לא זהים בכולן

קרפור בישראל: 50 חנויות נפתחות בבת אחת, המחירים לא זהים בכולן

רשת קרפור בישראל כוללת חנויות עירוניות (קרפור סיטי), רגילות ומוזלות (קרפור Hyper), אבל בכל מקרה היא מבטיחה מחירים נמוכים ומותג פרטי זול. פואנטה תעקוב

קרפור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

דיברנו על זה הרבה והנה זה קורה: רשת קרפור (Carrefour) הצרפתית נפתחה רשמית בישראל. אחרי חודשים של הכנה ואחרי שחלק ממוצרי המותג הפרטי של קרפור כבר נמכרים בארץ, מגיע שלב פתיחת החנויות עצמן. 50 חנויות קרפור נפתחות בבת אחת בכל רחבי הארץ, בשלושה פורמטים: Carrefour City (החנויות השכונתיות), Carrefour Market ו-Carrefour Hyper (חנויות הדיסקאונט). זה אומר שהמחירים בחנויות קרפור יהיו שונים – וכדאי שתשימו לב לאיזה סוג של חנות אתם נכנסים (בדומה להבדל בין שופרסל דיל או שופרסל שלי, ובדומה להבדל בין ויקטורי לויקטורי סיטי).
מה ההבדל? סניפי קרפור סיטי הם סניפים עירוניים, אפילו שכונתיים, שמתחרים בעיקר בחנויות נוחות. מי שיקנה בסניפי בקרפור סיטי ישלם יותר ממי שיקנה בחנויות המרוחקות יותר, המוגדרות חנויות דיסקאונט (קרפור הייפר). עם זאת, ברשת מתחייבים שרמות המחירים של הרשת יהיו תחרותיים ונמוכים, הן בסניפים השכונתיים והן בדיסקאונט.

בין המיקומים אפשר למצוא 9 חנויות קרפור בתל אביב, 3 חנויות באשדוד, שתיים בבאר שבע, 4 בהרצליה, חנות בגבעתיים ועוד (הרשימה המלאה בהמשך). מדובר בסניפים שהוסבו מחנויות מגה, יינות ביתן ו-SUPER לקרפור.

רוצים להישאר מעודכנים? אל תישארו מחוץ לקבוצת הוואטס אפ שלנו – לחצו כאן (ואל דאגה, אנחנו לא חופרים 🙂

לרגל הפתיחה הרשת מציגה הנחות על מותגים מוכרים (כמו ברילה ועוד), ובעיקר מבליטה את המותג הפרטי שלה. בנוסף, יעלה אתר קרפור אונליין שבו יימכר כל המגוון. אזורי החלוקה יורחבו בהדרגה.

נכון להיום, מחירי הירקות והפירות בקרפור מרקט עומדים על 5 ש"ח לק"ג עגבניות, 5 ש"ח לק"ג מלפפונים, 3.5 ש"ח לק"ג אבטיח, כ-15 ש"ח לאבוקדו, כ-25 ש"ח לאננס. באגף המאפייה אפשר למצוא קרואסון צרפתי בכ-4 ש"ח, לחמניות דגנים בכ-4 ש"ח ליחידה ובאגט בכ-4.5 ש"ח ליחידה.

המותג הפרטי של קרפור – זול ותחרותי

תחרות לא רק לרשתות השיווק, אלא גם ליצרנים וליבואנים

הבשורה לצרכן הישראלי חשובה בעיקר בהיבט של מגוון המוצרים שיתחרו במוצרים ובמותגים מובילים שאנחנו מכירים מתחומים שונים, ביניהם ג'ילט בתחום מוצרי הגילוח, תלמה בתחום הקורנפלקס, יד מרדכי בתחום שמן הזית, קפה עלית בתחום קפסולות הקפה או ויסוצקי בתחום התה.

בחנויות קרפור נמכרים מ-1,000 מוצרים שמיוצרים במסגרת המותג הפרטי של Carrefour או כאלה שמיובאים על ידה. על חלק כבר פרסמנו כאן סקירות, כמו בירות (במבחן שלנו גילינו שמדובר בבירות זולות מאוד ביחס למחיר בירה היינקן או בירה אחרת).

בין המוצרים יש לא רק מוצרי מזון – שחלקם כבר הושקו בישראל (דגני בוקר, תחליפי חלב, שוקולדים ועוד), אלא גם מוצרי היגיינה לנשים, מוצרי טואלטיקה וניקיון ועוד.

דוגמאות למחירי המותג קרפור:

תה: 7 ש"ח ל-25 שקיקים

קרפור מותג פרטי
אריזת תה ב-7 ש"ח. צילום: לנס הפקות

דוגמה לפערים עצומים אפשר למשל לראות באגף התה – שם אריזה של 25 שקיקים נמכרת בכ-7 ש"ח, לעומת יותר מ-20 ש"ח עבור תה ויסוצקי.

קפסולות קפה: 7-8 ש"ח לעומת 15-20 ש"ח

קפסולות תואמות נספרסו של קרפור עולות כ-7 ש"ח לאריזה, לעומת מחיר של 15-20 ש"ח לקפסולות קפה עלית, לנדוור ואחרות (אריזות של 10 יחידות).

פסטה: 2.90 ש"ח ל-500 גרם

בזמן שאסם מוכרת בלי להתבלבל את הפסטה של בכ-5-6 ש"ח ל–500 גרם, פסטה של קרפור נמכרת ב-2.90 ש"ח לאותה כמות.

מרכך כביסה: 10 ש"ח לליטר וחצי

מרכך כביסה קרפור בנפפח 1.5 ליטר עולה כ-10 ש"ח (לעומת כ-20 ש"ח ל-2 ליטר של מרכך כביסה שופרסל, למשל).

מרכך כביסה קרפור. צילום: דפנה הראל כפיר
מרכך כביסה קרפור. צילום: דפנה הראל כפיר

משקה שקדים ומשקה שיבולת שועל (תחליף חלב): 8-9 ש"ח

קרפור מייבאת לכאן תחליף חלב במגוון טעמים במחירים של 7-9 ש"ח לליטר. כך למשל, משקה שקדים עולה 8 ש"ח לליטר ומשקה שיבולת שועל עולה כ-9 ש"ח.

צילום: דפנה הראל כפיר

וגם – מועדון לקוחות של קרפור

רשת Carrefour מגיעה ארצה באמצעות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, שהיא גם הבעלים של יינות ביתן ומגה. התחרות לרשתות השיווק הגדולות, החל משופרסל, דרך יוחחנוף ועד רמי לוי, תגיע גם באמצעות הקמת מועדון לקוחות. השבוע הודיעה רשות התחרות כי היא מאשרת לקבוצת אלקטרה להקים מועדון לקוחות לרשתות הקבוצה בשיתוף חברת כאל ו-BIT.

חברי המועדון יקבלו הטבות בקנייה בכל רשתות הקבוצה וכן ברשתות הבינלאומיות שאלקטרה קיבלה עליהן את הזיכיון (נכון לעכשיו – רשת הסופרמרקטים Carrefour ורשת חנויות הנוחות סבן אילבן).

רשימת חנויות קרפור

– אור יהודה – המפעל 13
– אור עקיבא – רח' האילן 2, א.ת. צפוני
– אשדוד (שאשא) – רח' השייטים 9
– אשדוד (ד') – רח' רוגוזין 25
– אשדוד (יב') – רח' תמוז 14
– אשקלון ברנע – הודית לייפר מילר 6
– באר שבע (נווה זאב) – יוהנה ז'בוטינסקי 32
– באר שבע (שדרות י-ם) – שד' ירושלים 42, שכ' ט'
– בית שמש (מרכז ביג) – שדרות יגאל אלון (מרכז ביג)
– גבעת שמואל – רח' האורנים 1 (מרכז מסחרי)
– גבעתיים – רח' ויצמן 71, קניון גבעתיים
– גני תקווה – הגליל 78, גבעת סביון
– הוד השרון – רח' בן גוריון פינת רח' שלום עליכם
– הרצליה (רבי עקיבא) – רבי עקיבא 50
– הרצליה (נוף ים) – רח' שער הים 10 , נוף ים
– הרצליה (ככר הציונות) – רח' זוהר-טל 34
– הרצליה (נווה אמירים) – רח' בן גוריון 82
– זכרון יעקב – החלוצים פינת רח' הכובשים
– חולון – המרגנית 2
– חיפה (רמות אלון) – יגאל אלון 31
– חיפה (גרינברג) – גרינברג 12, רמת בגין
– ירושלים – רח' אביזוהר 1, רמת בית הכרם
– כפר יונה – מנחם בגין 44
– כפר סבא – רח' י. כהן 2
– מודיעין – עמק בית שאן
– מזכרת בתיה – שד' אליהו פינת לילך
– מעלות תרשיחא – רח' שלמה שרירא 3
– מתן – רח' הדר 84
– נס ציונה – אבנר בן-נר 1
– נתניה (הפלדה) – הפלדה 13
– נתניה (עיר ימים) – שד' בן גוריון פינת שז"ר, רמת פולג
– נתניה (אלוני השרון) – טום לנטוס 26
– נתניה (ירושלים) – רח' ירושלים 29
– פתח תקווה – רח' קפלן 13
– צור יצחק – א.ת מסחרי
– קרית אונו – הנשיא 57
– ראש העין – יהושוע בן נון 77
– רמלה – שד' הרצל 45
– רמת השרון – רח' סוקולוב 33
– רעננה (רמה) – זרחין 12
– רעננה (ותיקים) – רח' הסתדרות 11
– תל אביב (לה גרדיה) – רח' לה גרדיה 76
– תל אביב (כיכר דיזינגוף) – דיזינגוף 7
– תל אביב (מעוז אביב) – רח' בני אפרים 209
– תל אביב (ויצמן) – רח' ויצמן 20
– תל אביב (המשתלה) – אלי תבין 9
– תל אביב (תל ברוך) – אהרון בקר 8
– תל אביב (רמת החייל) – רח' ד.מ מרכוס 13
– תל אביב (נווה אביבים) – רח' אופנהיימר 13
– תל אביב (רמת אביב ג') – רח' אבא אחימאיר 35

אתם בטלגרם? גם אנחנו! ושם הכי נוח להתעדכן. לחצו כאן >


בקרוב – גם רשת SPAR – אבל האם התחרות אמיתית?

פתיחת קרפור בישראל היא סנונית ראשונה. לאחרונה פרסמנו באתר פואנטה כי גם רשת SPAR צפויה לעשות עלייה לארץ הקודש. כאן צריך להזכיר שאמנם כל תחרות אמורה להיות מבורכת ולעזור לצרכנים הישראלים להתמודד עם יוקר המחיה הגבוה בישראל, אך חבל שבסופו של דבר, השחקנים בשוק רשתות המזון נשארים אותם שחקנים. כאמור, הזיכיון לרשת Carrefour נמצא בידי חברת אלקטרה, בעלת "יינות ביתן", והזיכיון לרשת ספאר ניתן לקבוצה בבעלות עמית בן זאב ושופרסל.

שופרסל, כידוע גם מחזיקה בכמעט 50% מהשליטה בפייבוקס, ומועדון הלקוחות שופרסל SUPREME מתבסס גם על מימושים בפייבוקס. כעת רשות התחרות אישרה לאלקטרה לשתף פעולה עם חברת כאל ואפליקציית ביט (שנשלטת ע"י בנק הפועלים) לצורך הקמת מועדון לקוחות.


התוצאה היא שני כוחות גדולים שמורכבים מגופים חזקים בכל צד: אלקטרה (יינות ביתן), כאל, ביט (בנק הפועלים) וקרפור, מול שופרסל, פייבוקס (בנק דיסקונט) וספאר.

זה משאיר כרגע את רמי לוי מחוץ למשוואה הזאת, אבל יש להניח שלוי לא ייתן למצב הזה להימשך זמן רב. כידוע, כבר שנים זוכה רשת השיווק של רמי לוי בתואר הרשת הזולה ביותר בכל השוואת מחירי סופר, אז יש למה לחכות.

יש לנו עוד חדשות בעמוד הפייסבוק שלנו – לחצו כאן >

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 

 

תגובות: 1

  1. לא מבין למה עד כשיו אין מידע היכן פריסת קרפור לפי סוגי המקום .
    למה לא מפרסמים הכן שוכנים קרפור היפר ????

נגישות