ספאר בישראל: עדיפה על רמי לוי או שופרסל?

זה מה שעושה רשת SPAR כדי שתעדיפו אותה על פני שופרסל או רמי לוי

עם מסלול באולינג, בית קפה ומשתלה, רשת ספאר בישראל מתמקדת בחוויית קנייה, ולא מציעה אתר אונליין. מה עם המחירים?

ספאר ישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ברשת ספאר הבינלאומית שנפתחת בארץ לא תמצאו מחירי רצפה, אלא מחירים שהרשת מגדירה כ"הוגנים". את המחירים הנמוכים תמצאו בעיקר במותג הפרטי SPAR – כמו למשל 2 ק"ג אורז פרסי בכ-10 ש"ח או פסטה באריזת 1 ק"ג ב-7 ש"ח, בעוד שפסטה של אסם נמכרת באריזת חצי ק"ג בכ-6 ש"ח. בעלי הזיכיון של רשת SPAR בישראל הם עמית זאב ויצחק מיראשווילי, הבעלים של ערוץ 14.



הם לא מבטיחים מחירים שוברי שוק, אלא כאמור מחירים "הוגנים". במדינה שבה יוקר המחיה מרקיע שחקים, הם מציעים לנו להתבסס על המותג הפרטי – שבשלב זה כולל 750 פריטים ותוך שלוש שנים אמור לצמוח ל-2000 פריטים.

בכל מקרה, מי שציפה למהפכה או לתחרות מטורפת בזכות כניסתה של עוד רשת שיווק בינלאומית לארץ אחרי קרפור, צריך להבין שהפריסה של ספאר בישראל תהיה איטית. בשלב ראשון ייפתח סניף ראשון של SPAR בישראל בכפר סבא (הפתיחה ב-19.3), ובהמשך תיפתח חנות ספאר בבאר שבע. המועד לא נמסר.

המדרגה הראשונה תהיה 10 סניפים, ולאחר מכן ייפתחו עוד עד פריסה של 35 סניפים. זה לא הרבה, בטח לא ביחס לשופרסל או לרמי לוי.

חנות אוטומטית גם כשהסניף סגור

אחד החידושים שספאר מביאה איתה היא חנות אוטומטית ללא קופות בכניסה לחנות, הפועלת 24 שעות ביממה (גם כשהסניף סגור). נמכרים שם 200 המוצרים הנמכרים בישראל, והתשלום מתבצע ללא שימוש בכרטיס האשראי בסוף הקנייה. הלקוח מבצע הרשמה בתחילת הקנייה, ואחריה המערכת מזהה את פניו והוא יוצא מהחנות האוטומטית בלי לעבור בקופה. התשלום מתבצע ברקע.

בשעות שבהן הסניף פתוח, הלקוחות יכולים להצטייד בעגלה חכמה. המוצרים נסרקים בעגלה או באמצעות סמארטפון או באפליקציית SPAR&GO לנייד – ובתום הקנייה אין צורך לעמוד בתור כדי לשלם.

להפוך את הקניות לבילוי

כאמור, ספאר לא מתכוונת לעורר מלחמת מחירים עזה. את הקונים היא רוצה למשוך באמצעות חוויית קנייה – שחלקה מוכרת לנו מחנויות אחרות וחלקה ייחודית.

קצת כמו שבאיקאה הופכים את הקניות לבילוי, גם בספאר רוצים למסד את התפיסה הזאת. כאן לא מתכננים שתיכנסו לחמש דקות ותצאו עם קוטג' וחלב. יש כאן משתלה ויש בית קפה שנמכרים בו קפה, נקניקייה ב-5 ₪, פיצה בכ-20 ש"ח וטוסטים ב-10 ₪.

אחד הגימיקים הוא מערת הבירה (Beer Cave) בסופר: חדר מקורר ובו כ-300 בירות ישראליות. בסמוך למערת הבירה יש מחלקת יין ואלכוהול.

בנוסף, יש מסלול באולינג באורך מלא הממתין ללקוחות לאחר הרכישה, ומציע הנחות לביקור הבא שלהם.

מבחינת נוחות הקנייה, מדובר בחוויית קנייה מאוד דיגיטלית (כולל עגלות חכמות ומשקל שמזהה את הפירות והירקות).

למרות הדיגיטליות, אין לספאר ישראל אתר אינטרנט. רוצים לקנות אונליין כי זו בכל זאת שנת 2024…?  לא בספאר ישראל. ההחלטה התמוהה הזאת מן הסתם תבריח לפחות חלק מהקונים.

מועדון לקוחות – של ספאר ובלי כרטיס אשראי

בעוד שלשופרסל יש מועדון לקוחות המבוסס על כרטיס אשראי ועל פייבוקס (שופרסל SUPREME), לקרפור יש מועדון לקוחות קרפור קלאב עם אפליקציית ביט ועוד, לספאר יש מועדון לקוחות עצמאי. אין צורך להנפיק כרטיס אשראי כדי להצטרף, וההצטרפות חינם.

ברשת מבטיחים הטבות מותאמות אישית, מבצעים מתחלפים, קפה עשירי חינם והזדמנות להתנסות במוצרים חדשים שמגיעים לארץ.

אפליקציית המועדון מעניקה גישה לפתיחת מכשיר הקרח בתוך הסניף – למי שמבקש להצטייד בקרח חינם…

ספאר ישראל: מבטיחים לעודד יצרנים מקומיים קטנים

המחלקות הטריות כוללות קצביה, מעדנייה, דגים, אגף טבע ואורגני, כאשר במחלקת הירקות והפירות יש עמדת חיתוך.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות >


ברשת אומרים כי ישווקו מוצרים המיוצרים במיוחד בשביל ספאר על ידי יצרנים וחקלאים ישראלים. עוד מבטיחים כי מדי שבוע, יגיעו מוצרים חדשים אל המדף מכל העולם, לרבות מוצרים כחול לבן של יצרנים קטנים אשר לא נמצאים כיום בשום סופרמרקט בישראל.

ממחזרים בקבוקים? ספאר מעלה את ערך הפיקדון

אם אתם מאלה שמתעצלים לקחת את הבקבוקים למיחזור בסופר, אולי המדיניות של ספאר תעודד אתכם: על כל בקבוק שמזכה ב-30 אגורות, הרשת מבטיחה להוסיף 10 אגורות משלה.

התחייבויות נוספות שיהיה צורך לעקוב אחריהן – צמצום את אובדן המזון בשיטות חדשות, מסלול קידום ועתודה ניהולית לעובדים והשתתפות בלימודים האקדמיים של העובדים, סיורים מקצועיים בסניפי SPAR בחו"ל לעובדים מצטיינים.

אגב, פירוש המילה SPAR בהולנדית הוא "עץ" – וספאר ישראל מבטיחה לטעת מיליון עצים חדשים בישראל בשיתוף לקוחותיה. יהיה קשה לעקוב אחרי ההבטחה הזאת – אבל ננסה.

איך לצאת מהסופר בשלום?

אז כאמור, ספאר לא מתכוונת לעשות בית ספר לרמי לוי ולא יוצאת בהצהרות על מהפכה ביוקר המחיה. הציבור הישראלי סובל מיוקר מחיה מטורף שאף החמיר לאחרונה, לאור עליית המחירים של שטראוס, עליית המחירים של אסם ועוד. רק לאחרונה פורסם דוח מבקר המדינה שלפיו מחירי המזון בישראל גבוהים ב-51% מאשר באיחוד האירופי.

הצרכנים בישראלים גילו שגם כניסתה של רשת בינלאומית כמו קרפור לא הביאה ארצה את המחירים של אירופה, למרות ששר הכלכלה ניר ברקת התפאר בעת ההשקה ואף הצטלם קונה בסניף.


אתם עוד לא חברים שלנו בפייסבוק? זה הזמן, לחצו כאן 🙂


אז מה עושים? אם אתם רוצים לצמצם הוצאות, אין לכם ברירה אלא לקנות בתבונה. כפי שאנחנו מקפידים להזכיר כאן באתר פואנטה, חשוב שצרכנים לא יילכו שבי רק אחרי המותגים המוכרים. כל צרכן צריך להביא בחשבון כמה נקודות כשזה נוגע להרגלי הקנייה שלו:

1. לא לקנות מותגים

הצרכן עצמו חייב להיות זה שמעודד את התחרות בכך שלא יקנה על אוטומט את המותגים המוכרים (שטראוס, אסם, סנפרוסט, וכו').

2. העדפת יצרנים ישראלים קטנים

חשוב להקפיד לקנות מוצרים של יצרנים ישראלים קטנים.

3. להתנסות במותג הפרטי

בספאר, כמו ברשתות אחרות, מחירי המותג הפרטי לעתים קרובות נמוכים יותר משל המותגים הגדולים. חשוב להתנסות ולתת הזדמנות. הדבר נכון גם לגבי המותג הפרטי של רשת קרפור – שעליו כתבתי בהרחבה בעבר.

4. השוו את התכולה ולא רק את המחיר

חשוב לשים לב לתכולה ולא רק למחיר. לעתים קרובות האריזות נראות זהות אך התכולה שונה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות