יום שוק בסופר- ההשוואה שמגלה מתי העגבניות עולות לכם הכי הרבה

יום שוק – השוואה שמגלה באיזה יום משתלם לקנות ירקות בסופר (לא חמישי)

אם אתם קונים ירקות ופירות בסופר, כדאי לדעת שיום שוק הוא לגמרי היום הנכון לעשות את זה. לא מאמינים? הציצו בהשוואת מחירים שמגלה פערי מחיר בין ימות השבוע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות קבועים של סופר מסוים – אבל קונים בו רק ביום חמישי, שימו לב לזה. כמעט כל רשת מזון קבעה לעצמה יום שוק, והכוונה ביום שוק בסופר היא שביום הזה יש הנחה על פירות וירקות. ברוב רשתות המזון מדובר ביום שלישי, אך יש כאלה (מחסני השוק) שאצלן יום שוק חל בימי רביעי. כך או כך, מעניין לבדוק אם באמת יותר זול לקנות ירקות ופירות בסופר ביום שוק, או שזה רק פיתיון להכניס את הלקוחות לשם ביום חלש. במועצה לצרכנות בדקו את הדבר וגילו שכן, הירקות והפירות ביום שוק בסופר זולים יותר מאשר ביום אחר.

המועצה לצרכנות: יום שוק בסופר תמיד משתלם יותר משאר הימים

אחת המסקנות המעניינות מהבדיקה שעשתה המועצה לצרכנות היא שכדי להוזיל את המחירים ביום שוק, הרשתות מעלות את המחירים של הירקות והפירות בשאר הימים. במילים אחרות, הלקוחות שקונים ירקות ופירות בשאר הימים, כולל אלה שעושים קנייה שבועית גדולה בימי חמישי, מסבסדים את המחיר לאלה שקונים ירקות ופירות ביום שוק בסופר ביום שלישי (או רביעי).

במועצה לצרכנות עשו השוואה מאוד מקיפה כדי לסייע לצרכנים לקבל תמונה מדויקת על רמת המחירים של הירקות והפירות ביום שוק לעומת ימים אחרים. הבדיקה בוצעה בעזרת אתר פרייסז ובליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ, המכללה האקדמית אשקלון.

נבדק סל של 65 פירות וירקות (מחיר לקילו או ליחידה), במהלך 20 יום בחודשים יוני-יולי 2023, בכל אחת מהרשתות המכריזות על יום שוק.

מסקנות השוואת מחירי ביום שוק ברשתות המזון

  • מחיר סל הירקות והפירות ביום השוק (שלישי או רביעי) זול יותר בכל הרשתות, (מוזלות ועירוניות) מבימים אחרים.
  • הרשת הזולה ברוב ימי הבדיקה הייתה רמי לוי. היקרה: שופרסל דיל
  • הרשת העירונית: הרשת הזולה: מחסני השוק בסיטי. היקרה: מגה בעיר
  • הרשתות המוזלות זולות מהרשתות העירונית, גם ביום השוק וגם ביום 'רגיל'.
  • ברשת ויקטורי הפער באחוזים בין יום השוק ליום ה' (שנחשב ליום הקנייה העיקרי) הגיע ליותר מ30% במחיר סה"כ הסל.

מה היום היקר ביותר בשבוע לקניית ירקות ופירות?

התשובה לא חד משמעית

מבדיקת המועצה לצרכנות אפשר לראות בצורה מובהקת שבכל רשתות המזון שיש בהן יום שוק, היום הזה הוא היום הכי זול לקניית ירקות ופירות. בכל הרשתות כאמור מדובר ביום שלישי, ואילו במחסני השוק יום שוק הוא יום רביעי.

השוואת מחירי ירקות ביום שוק לעומת הימים האחרים. בדיקה בשבוע ביוני 2023

רמי לוי ויקטורי יוחננוף ביתן
מרקט
יינות
ביתן
קרפור
היפר
קרפור
מרקט
שופרסל
דיל
מחסני
השוק
יום א 429 555 482 514 519 436 505 543 518
יום ב 427 551 486 513 518 452 510 541 532
יום ג 415 455 454 495 497 430 475 501 534
יום ד 428 545 484 505 522 444 509 544 465
יום ה 431 515 484 503 518 440 505 544 548
פער בין היום היקר לזול 16
ש"ח
100
ש"ח
32
ש"ח
19
ש"ח
25 
ש"ח
22
ש"ח
35
ש"ח
43
ש"ח
83
ש"ח

 

חשוב לזכור שפירות וירקות מהווים יחד בממוצע שליש מסל הקניות שלנו בסופר, כך שאם נשכיל לקנות ביום שוק בסופר, נוכל לצמצם משמעותית את ההוצאה שלנו.

עם זאת, יש לזכור שגם למוצרים אחרים יש משקל משמעותי, כמו בשר, גבינות וחומרי ניקוי, כך שכל אחד צריך כמובן לעשות את השיקולים שלו בהתאם לסל הקניות שלו. כדי לבדוק איזה סופר הכי זול באופן כללי או איזה סופר הכי זול אונליין, מומלץ לעקוב אחרי הכתבות שלנו כאן באתר פואנטה על השוואת מחירי סופר.

מומלץ גם לזכור כי בתוך הסופר יש כל מיני טריקים שגורמים לכם לשלם יותר על מוצרים כאלה ואחרים. כך למשל, אם תקנות גבינה במשקל תשלמו הרבה פחות מאשר גבינה זהה באריזה (דוגמה בכתבה על השיטה לחסוך בקניית גבינות).

לא חייבים לקנות פירות וירקות בסופר

בכל מקרה, כדאי לזכור כי קניית ירקות ופירות ממש לא חייבת להתבצע בסופר, אפשר ורצוי לקנות בחנויות קטנות או בשוק. מן הסתם, כשאתם קונים ירקות ופירות חשוב לכם לא רק המחיר, אלא הטעם, העסיסיות והטריות. הלקוחות הקבועים בשווקים, שוק תלפיות בחיפה, שוק הכרמל בתל אביב, שוק רמלה, שוק מחנה יהודה וכו', לא פעם מספרים שהם בוחרים לקנות דווקא שם כי המחירים זולים יותר והפירות טעימים יותר.

יש גם אחרים שמזמינים ישירות מהחקלאים – גם אם לא תמיד זה זול יותר. בסופו של דבר, כל אחד קונה בהתאם לשיקוליו, מה שחשוב הוא להכיר את האפשרויות ולקנות מתוך מודעות. ועוד דבר חשוב, כדאי לקנות רק כמה שצריך, כי מסתבר שחלק גדוול מהאוכל במשפחה ישראלית מוצא את דרכו לפח. מתוך המזון שנזרק לפח, חלק גדול הוא ירקות ופירות. חשוב לאכול ירקות ופירות, על זה אין ויכוח, אבל אל תאכלו בעיניים – קנו מה שאתם באמת צריכים.

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות