רשת הסופרמרקטים SPAR תוריד את יוקר המחיה בישראל? היכנסו לפרטים

הנשק הסודי של שופרסל מגיע מחו"ל: רשת הסופרמרקטים המצליחה עושה עלייה

עם הבטחה למחירי חו"ל מצד אחד, והסכם בלעדיות עם שופרסל מצד שני – רשת SPAR הבינלאומית תפתח בקרוב סניפים ראשונים בישראל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם נוסעים מדי פעם לאירופה, אתם ודאי נתקלים ברשת הסופרמרקטים SPAR. בקרוב תראו את הלוגו המוכר שלה גם כאן בערי ישראל. זאת, בתנאי שרשות התחרות תאשר את העסקה. מדובר בעסקה עם פוטנציאל בעיייתי מבחינת תחרות, משום שמדובר במזכר הבנות בין קבוצה בראשותו של עמית זאב, לבין שופרסל – שהיא כיום רשת השיווק הגדולה בישראל. ההסכם מקנה לשופרסל בלעדיות למכירת המותג הפרטי של רשת ספאר. הכוונה היא לפתוח בישראל לפחות 10 סניפים בשלוש השנים הקרובות. מוצרי SPAR יימכרו כמובן ברשת עצמה, וכן, כאמור בחנויות השונות של שופרסל.

על פי מזכר ההבנות, הקבוצה תקים חברה משותפת עם עמית זאב, המייצג את הרשת הבינלאומית SPAR שבסיסה בהולנד. זאב, שהיה עד לא מזמן מנכ"ל יינות ביתן, ישמש כמנכ"ל החברה. הוא מבטיח שאנחנו הישראלים נהנה מהמחירים שאנחנו רואים בחנויות SPAR בחו"ל, ואת ההבטחה הזאת נצטרך לבחון במבחן התוצאה.

הפעילות של SPAR בארץ צפויה לבוא לידי ביטוי גם בפתיחת חנויות פיזיות וגם בשיווק המותג הפרטי של ספאר, כאשר לחברה המשותפת של זאב ושופרסל תהיה הזכות לייבא למעלה מ-10,000 מוצרי המותג SPAR.

כאמור, עמית זאב מבטיח לנו את מחירי חו"ל: "אני סמוך ובטוח שיחד נוכל להביא לשינוי אמיתי, לתת ללקוח חווית קניה חדשה הכוללת את איכות המוצרים והשירות שכולנו מכירים מאירופה לצד מחירים שמפתיעים כל ישראלי בביקורו בסופרמרקט ברחבי היבשת.

SPAR בישראל: אורי וטרמן ועמית זאב חותמים על מזכר הבנות
מימין: אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל. משמאל: עמית זאב. צילום יח"צ

פואנטה בטלגרם

שופרסל רואה בספאר מנוע צמיחה

אמנם נחתם הסכם הבנות בין שופרסל לבין עמית זאב, אבל עסקה כזאת דורשת אישור של רשות התחרות. בעבר, כאשר קרסה רשת קלאבמרקט ורשות התחרות אישרה לשופרסל לקנות אותה, היו לדבר השלכות בעייתיות על השוק.

שופרסל מצדה מכריזה שהעסקה עם זאב לגבי SPAR היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות שלה ומהווה צעד נוסף במנועי הצמיחה שלה.

כיום יש לשופרסל מותג פרטי שמונה כ-5,900 מוצרים. מכירות המותג הפרטי של שופרסל מהווה כ-26.7% מסך מכירות קמעונאות המזון (נכון לרבעון השלישי של שנת 2022).

הסכם הזיכיון והסכם ההבנות יאפשר לשופרסל, שהיא רשת השיווק הגדולה בישראל, לפתוח בארץ סניפים ולרכוש אלפי מוצרים של המותג הפרטי SPAR.

תחרות לרמי לוי, ויקטורי ושאר רשתות המזון

אם מניחים רגע בצד את המעורבות של שופרסל, כניסתה של עוד רשת שיווק לישראל היא כעיקרון צעד חיובי. היא אמורה להגדיל את התחרות ולעודד את הרשתות הקיימות להוזיל את המחירים. בין הרשתות הבולטות שיצטרכו להגיב למהלך כזה אפשר למנות את רמי לוי, שכיום זוכה בעקביות בתואר הסופר הכי זול בכל ההשוואות של משרד הכלכלה. רשתות נוספות הן כמובן ויקטורי, יינות ביתן, מחסני השוק, טיב טעם, חצי חינם ואחרות.

לדברי זאב, בחודשים האחרונים הוא עסק בגיבוש הרכב השותפים אשר יחד יקימו את רשת SPAR בישראל: "ניהלתי מו"מ עם מספר רשתות קמעונאיות בישראל ושופרסל היא הגדולה והמקצועית ביותר ואני שמח וגאה בשותפות".

נזכיר כי עמית זאב היה מנכ"ל יינות ביתן החל מאוקטובר 2011, והתפטר לאחרונה מתפקידו. לפני כן שימש מנכ"ל דור אלון במשך שבע שנים.

החברה המשותפת תוכל לפתח מוצרים מקומיים תחת המותג הפרטי של ספאר (לדוגמה חומוס או חטיף בוטנים – המותאמים לחיך הישראלי). את המוצרים שהיא תפתח היא תוכל לשווק גם בחנויות ספאר אחרות בעולם.

ובינתיים – קרפור כבר עושה צעדים ראשונים

רשת הסופרמרקטים SPAR לא תהיה הראשונה שעושה עלייה לארץ הקודש. לפני מספר חודשים דיווחנו כאן בפואנטה על כך שרשת קרפור הצרפתית צפויה לפתוח סניפים בישראל. גם קרפור מגיעה לארץ באמצעות קבוצה שיש לה כבר אחיזה בענף רשתות המזון. מדובר בחברת "אלקטרה מוצרי צריכה", המחזיקה ביינות ביתן ובמגה, ואף רכשה את הזיכיון לפתוח בארץ את רשת חנויות הנוחות סבן-אילבן (7Eleven).

קרפור כבר החלה לשווק את המותג הפרטי שלה בחנויות מגה ויינות ביתן, ומדובר במוצרים הרבה יותר זולים ממוצרים מקבילים. כך למשל, אפשר לקנות שישיית בירות שמיובאות ע"י קרפור במחיר של כ-15 ש"ח בלבד. פרטים נוספים אפשר לקרוא בכתבה על מוצרי קרפור בישראל.

רקע נוסף על SPAR

רשת SPAR פועלת ב-48 מדינות בעולם במודל של שותפים מקומיים. ברחבי העולם פרוסות 13,623 חנויות של SPAR, המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ-41.2 מיליארד אירו.

קצב הצמיחה השנתי של SPAR עומד בממוצע של כ-5.1%. על פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות