אין בושה. גם אסם מעלה (שוב) מחירים - פחות משנה אחרי הפעם הקודמת

אין בושה. גם אסם מעלה (שוב) מחירים – פחות משנה אחרי הפעם הקודמת

אסם לא נשארת בחוץ: מעלה מחירים של שורת מוצרים. לא מדובר במוצרי צריכה בסיסיים, והצרכנים הישראלים צריכים לשקול את צעדיהם

אסם מעלה מחירים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת אסם, שבימים האחרונים מריצה קמפיין לבמבה שמנגן על הפטריוטיות שלנו בימי המלחמה, מעלה שוב מחירים של מוצרים רבים. ההתייקרות מגיעה במקביל לעליית מחירי החשמל ולעליית מחיר הדלק – וכמובן במקביל לעליית מחירים של רוב מוצרי המזון והצריכה של הספקיות הגדולות.

מוקדם יותר הודיעה גם יוניליוור על העלאת מחירים בשיעור של עד 15%. הציבור הישראלי נמצא תחת התקפה לא רק של חמאס וחזבאללה, אלא גם של חברות מסחריות ששום דבר לא מעניין אותן. לא פחות מ-12 חברות כבר הודיעו על ייקור מוצריהן החל ממחר, בהן שטראוס, ויליפוד, ויסוצקי וסלטי שמיר. אגב, רק לפני חצי שנה ויסוצקי הוכרזה כמונופול ע"י רשות התחרות, אבל זה לא מונע ממנה להעלות מחירים כי היא בטוחה שהצרכן הישראלי ימשיך לקנות את התה שלה בכל מחיר. חשוב לזכור כי יש לא מעט יצרניות תה שמוצריהן נמכרים בחנויות, ואין שום סיבה לקנות דווקא תה ויסוצקי.

העלאת המחירים של אסם מגיעה שבועיים אחרי דוח מבקר המדינה על יוקר המחיה, שחשף כי מחירי המזון בישראל גבוהים ב-51% מהמחירים באיחוד האירופי. לדברי המבקר, המדינה ממעיטה בשימוש בכלי של פיקוח מחירים, וכושלת באכיפת הפרות בתחום.

עליית מחירים באסם – אלה המוצרים שמתייקרים

המוצרים שמתייקרים הם סלטי צבר, טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד.

אסם הודיעה לקמעונאים כי "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד", היא נאלצת לעדכן את המחירון. בהודעה נכתב שההתייקרות נוגעת "רק לחלק קטן ממוצרי החברה שמושפעים בצורה המשמעותית ביותר מהתייקרויות אלו. מוצרים אלה מהווים כ-14% מסך מוצרי החברה בלבד אשר רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום. המחירון יעודכן בטווח של כ-9%-3%, המהווה כ- 1% מכלל מחירון החברה".

עוד הוסיפה החברה בהודעתה: "במהלך השנה האחרונה החברה השלימה מהלכי התייעלות עמוקים ביחידות החברה, לצד השקעה של 150 מיליון ₪ בבניית מפעל טבעול חדש בצמידות למפעל צבר, לטובת ייעול תהליכי הייצור. עם זאת, ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג".

יורים ובוכים – אסם מתנצלת ומייקרת

אפשר לראות מהניסוח של אסם כי היא מרגישה צורך להתנצל על התייקרות ולתרץ את העלאת המחירים – אבל לאור העובדה שאסם העלתה מחירים ממש לא מזמן – כפי שפרסמנו גם כאן באתר פואנטה, ההתנצלויות והתירוצים לא מרככים את המכה.

הצצה לרשימת המוצרים שאסם מייקרת מגלה מוצרים שאינם מוצרי צריכה בסיסיים, כמו קטשופ או סלטי צבר. ההמלצה שלנו בפואנטה היא פשוט לצמצם את צריכתם לחלוטין, או לבחור במוצרים מתחרים – כדי להעביר לאסם את המסר שהיא כנראה מעולם לא הפנימה: הצרכנים הישראלים אינם לקוחות שבויים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות