מעכשיו: פטור מוויזה לארה"ב לישראלים. ממתי ומה כן צריך לעשות?

מעכשיו: פטור מוויזה לארה"ב לישראלים. ממתי ומה כן צריך לעשות?

מי יכול לקבל פטור מוויזה לארה"ב ומי לא? כמה זמן תוכלו לשהות שם ומה ההבדל המהותי בין המסלול הזה לבין ויזת תייר רגילה? קראו לפני שאתם מחליטים

פטור מויזה לארה"ב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הפטור מוויזה לארה"ב היה אמור להיכנס לתוקף רק בסוף אוקטובר 2023, אבל לאור המלחמה הוא הוקדם. מדובר בהקלה עצומה לישראלים שרוצים להיכנס לארצות הברית.. אחרי שנים של ציפייה, ישראל התקבלה למועדון האקסקלוסיבי של 41 מדינות שאזרחיהן נהנים מפטור מוויזה לארה"ב. זה לא אומר שבשום מקרה לא נדרשת ויזה לארה"ב, אבל זה אומר שברוב המקרים זה כך. למה הכוונה? הפטור מוויזה לארה"ב כלול בתוכנית ששמה ESTA (ראשי תיבות של Electronic System for Travel Authorization). זהו אישור כניסה אלקטרוני שעלותו 21 דולר, ומי שמחזיק בו לא צריך להוציא ויזת תייר (שמחירה 185 דולר). אבל שימו לב, לא מדובר בפטור נצחי. הוא תקף לשנתיים ומאפשר לנסוע לארצות הברית למטרות תיירות, עסקים או מעבר עד 90 יום ללא קבלת ויזה רגילה (b1/b2).

>> אוהבים כתבות כאלה? אתם בטלגרם? הכי נוח לעקוב אחרינו שם, לחצו להצטרפות 🙂

במידה שאתם מתכננים טיול ארוך יותר, עדיין תצטרכו לבקש ויזה ולקבל אשרת תייר לחצי שנה. שימו לב, לא כדאי להקל בראש במגבלה הזאת. מי שקיבל באמצעות מסלול ESTA פטור אך יישאר במדינה יותר מ-90 יום, תישלל ממנו האפשרות ל-esta לצמיתות, ואולי גם בכלל האפשרות להוציא ויזה לארה"ב. לכן, אם אתם לא בטוחים לגבי התוכניות שלכם – עדיף לבקש ויזת תייר.

חשוב לדעת שכניסה לארה"ב באמצעות פטור מוויזה לא מאפשרת הארכה מעבר ל-90 יום. לעומת זאת, כניסה עם ויזת תייר מאפשרת בקשת הארכה.

מידע נוסף על פטור מוויזה לארה"ב

  • קבלת הפטור מהירה ואורכת עד שלושה ימים.
  • אפשר להוציא פטור רק אם יש דרכון ביומטרי. אם אין לכם דרכון כזה, תצטרכו לבקש ויזת תייר רגילה.
  • אי אפשר ללמוד או לעבוד בארה"ב עם ויזת תייר.
  • הפקיד בכניסה לארה"ב עלול שלא לאפשר לכם להיכנס אם לא יהיה משוכנע שאכן בכוונתכם לחזור תוך חודש וחצי. מומלץ להגיע עם כל ההוכחות הנדרשות, כמוו כרטיס טיסה חזרה, שם מלון ועוד.
  • אם יש לכם כרגע וויזה תקפה לארה"ב, אפשר להשתמש בה כרגיל.

בשורה התחתונה, אם אתם יודעים שבכוונתכם לטוס מתישהו בשנתיים הקרובות לארה"ב לצורך טיול של עד חודש וחצי, יהיה חכם אם תנפיקו לעצמכם את האישור האלקטרוני הזה.



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות