המענק המיידי של המדינה לניצולים ולמפונים: עלוב ומעליב

הסיוע המיידי של המדינה לניצולים ולמפונים: עלוב, מעליב ומוגבל ליישובים מעטים

לקרוא ולא להאמין – סכום המענק למפונים ולניצולים שמוגדר מענק התארגנות ראשונית הוא סכום מגוחך, שלאור יוקר המחיה מספיק בערך לזוג נעליים וחולצה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהערכת מצב על מענק למפונים. מלחמה בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי 6 ימים שבהם מדי נחשפים ממדי הזוועה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריז על מענק כספי לניצולים ולמפונים. הסכום שיועבר להם עלוב ומעליב: 1,000 ש"ח לנפש ועד 5,000 ש"ח למשפחה. סמוטריץ' מגדיר זאת כ"מענק התארגנות מיידי", ומבטיח שלא יבוא על חשבון הפיצוים בשל נזק ישיר שנגרם.

כן, אתם קוראים נכון לולא נפל לנו שום 0 מהסכומים האלה. 1000 ש"ח לאדם ועד 5000 למשפחה. משפחה שייתכן מאוד שקוברת את יקיריה, שביתה נחרב, שנמלטה בחוסר כל. על מה בדיוק אדם פרטי יכול להתארגן ב-1000 ש"ח, כשזוג נעליים עולה 500 ש"ח? על מה בדיוק משפחה יכולה להתארגן ב-5000 ש"ח כשקנייה אחת בסופרמרקט מגיעה ל-1000 ש"ח?

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

מענק למפונים – יש תנאים

היישובים הזכאים למענק יהיו היישובים המרוחקים עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה בלבד. משפחות מיישובים מטווחים כמו שדרות, אשקלון ואופקים – לא זכאיות.

המענק אפילו לא ניתן אוטומטית – למרות ששמות המפונים מן הסתם ידועים ומוכרים ולמרות מצבם הנפשי הנורא של הניצולים. מהמפונים נדרש להגיש בקשה באתר רשות המיסים – וכל בקשה תעבור בחינה. רק מי שיעמוד בקריטריונים יקבל את המענק – והקריטריונים טרם פורסמו.

ברור כי בהמשך הממשלה תדאג כלכלית למפונים לניצולים, אבל לאור חלוקת המיליארדים שאנוו עדים לה בחודשים האחרונים למגוון אוכלוסיות ולצרכים לא חיוניים, ההחלטה להעביר מענק מיידי כה עלוב היא החלטה מקוממת ואף פוגענית. היא מקוממת במיוחד כי במהלך השבוע הכנסת הייתה עסוקה מלאשר העברות של תקציבים קואליציוניים. היא מקוממת אף יותר לאור העובדה שהשר סמוטריץ' סירב לבקשה להסיט את התקציבים שמיועדים לישיבות אל שיקום ילדי העוטף.

והיא מקוממת במיוחד כשמעמידים אותה אל מול הנדיבות של האנשים הפרטיים ושל המגזר הפרטי. כך למשל, פורום העסקים למען יישובי העוטף נותן גיפט קארד של 1000 ש"ח לכל המפונים – ללא הגבלה למשפחה וללא תנאים. כל הפרטים בכתבה על המחווה של פורום העסקים.

נזכיר גם כי שכרו של כל אחד מחברי הכנסת עומד 47,583 שקלים בחודש ושכר של שר עומד על 50,673 ש"ח. כלומר – שכר חודשי של שר שווה ערך למענק של 50 ניצולים. שכר של 120 ח"כים שווה ערך למענקים של 5710 ניצולים.

המדינה איטית ונוקשה? זה הזמן שלנו לתרום

לאור הסכומים המגוחכים האלה, מתגלה כמה נחוצה תרומתם של האזרחים – כפי שהיה לאורך כל השבוע. אין ישראלי שלא נחשף למפגן התמיכה והערבות ההדדית, ומי שטרם יצא לו – זה הזמן לתרום. פרטים על חלק מהיוזמות אפשר למצוא כאן באתר פואנטה תחת התגית "מלחמה".

דוגמה אחת היא התרומה דרך טרמינל X ועמותת לתת – שם אפשר לתרום מארזים של בגדים ומגבות.

כדאי גם לדעת כי פייבוקס העלתה את תקרת הסכומים שאפשר לצבור, כך שמי שפותח קבוצה לתרומות יכול להתרים סכום גבוה יותר מהתקרה של 20,000 שהייתה עד השבוע. כל הפרטים בכתבה על התקרה בפייבוקס.

>> אתר פואנטה מעלה את כל העדכונים גם לפייסבוק. הצטרפו אלינו כאן > 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות