דחייה בתשלום חשבון חשמל והקלות למפונים וללקוחות בכל הארץ

דחייה בתשלום חשבון חשמל והקלות של חברת חשמל למפונים וללקוחות בכל הארץ

זקוקים לדחייה בתשלום חשבון החשמל בגלל המלחמה? אלה ההקלות שחברת החשמל נותנת. ואל תשכחו לבדוק את החשמל במקלט דחייה בתשלום חשבון חשמל והקלות של חברת חשמל למפונים וללקוחות בכל הארץ

ישראל במלחמה - הקלה בתשלום חשבון חשמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לקוחות שפונו מיישובים בהתאם להוראת פיקוד העורף יקבלו דחייה בתשלום חשבון חשמל ל-30 יום – כך לפי הודעת חברת החשמל ורשות החשמל. בנוסף, הקיבוצים בעוטף עזה יקבלו דחייה של 60 יום מהמועד האחרון לתשלום.

ההודעה מגיעה כאשר אנחנו עדיין בראשיתה של המלחמה, ומראות הזוועה מהקיבוצים על קו הגבול מרמזים שהתושבים שנמלטו משם לא יוכלו וגם לא ירצו לחזור להתגורר בהם למשך זמן רב – לפחות חלקם הגדול. לכן, נראה שדחיית תשלומים היא לא הפתרון, אלא ביטולם. אחת ההחלטות שמדינת ישראל צריכה לקבל היא לספוג את עלויות כל החשבונות, כולל חשבון החשמל. >> מומלץ לעקוב אחרינו בטלגרם כדי להישאר מעודכנים. לחצו כאן >

אגב, חברות התקשורת (כמו בזק, יס, פרטנר וסלקום) הודיעו כי לא יחייבו את המפונים – כל אחת מתחייבת על פרק זמן אחר. פרטים בכתבה על עצירת חיובים לחברות התקשורת.

גם הבנקים בחלקם כבר הודיעו כי יספגו את תשלום המשכנתא עבור חלק מתושבי הדרום – ראו את הפרטים בכתבה על ההקלות בבנקים ובכתבה על הצעד המרשים של בנק דיסקונט. במידה שאתם אובדי עצות מה לעשות לאור הקושי הכלכלי שהולך ומכביד, היעזרו בטיפים שפרסמנו כאן במדריך להישרדות כלכלית במלחמה.

הקלות לכלל לקוחות חברת החשמל: חייבים לא ינותקו

הודעה נוספת שחברת החשמל מעבירה נוגעת לכלל אזרחי ישראל. בחברה הודיעו כי יימנעו מפעולות אכיפה וגבייה ולא ינתקו לקוחות חייבים. עוד חשוב לדעת שלקוחות אשר מתקשים לשלם את חשבון החשמל, יוכלו לקבל הסדרי תשלום מקלים ללא ריביות.

>> מעניין? אל תחמיצו עוד עדכונים כאלה. עקבו אחרינו בטלגרם. לחצו כאן >

גם כאן, מדובר בצעדים חשובים ומתבקשים. בקרוב נתחיל כנראה לראות יותר ויותר אנשים שיחוו קשיים כלכליים, במיוחד כאלה שאינם שכירים, אינם עובדים ואינם משתכרים כעת. בינתיים לא פורסם מתווה ממשלתי שנועד לסייע עם מענקים כספיים לציבור, ורק חלק מתושבי הדרום מקבלים מענק הסתגלות למפונים – שגם הוא בסכום מגוחך של 1000 ש"ח לאדם ועד 5000 למשפחה.

לגבי כלל הציבור, ובפרט לגבי תוושבי הדרום, בנק ישראל פרסם מתווה הקלות מלחמה שממוקד בעיקר בדחיית תשלומי הלוואות ומשכנתאות. נכון לעכשיו לא פורסמה תוכנית להזרמת כספים במזומן למיליוני הישראלים שהכנסתם נפגעה.

בנוסף, זה מעשה מעשה לא הגיוני ולא מוסרי לנתק אנשים מחשמל בעת מלחמה.

יש לכם מקלט? בדקו שהחשמל תקין

בחברת החשמל מדווחים כי למעלה מחמישים מקלטים וחדרי מדרגות חוברו אמש לחשמל בצפון.

>> יש לנו עוד עדכונים באינסטגרם. עקבו אחרינו כאן >

נוסף לעשרות מקלטים שכבר חוברו בימים האחרונים בהמשך להוראת מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר לחיבור כל חדרי המדרגות המנותקים מאספקת החשמל בהמשך להנחייה לחבר לחשמל לאלתר את כל המקלטים בארץ, בהתאם לבקשת ראשי הרשויות המקומיות.

בחברת החשמל קוראים לנציגי בתי מגורים שחדרי המדרגות בהם מנותקים מאספקת חשמל, לפנות למוקד שירות הלקוחות 103, לשם חיבורם.

שירות לקוחות בחברת החשמל

חלק ממרכזי השירות פתוחים לקבלת קהל, ניתן להתעדכן באתר החברה.

ללקוחות בעלי מונה תשלום מראש ( מת״מ) אשר אין באפשרותם לרכוש קודי הפעלה, תתאפשר קבלת קודי חירום במוקדי השירות 103.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות