ההתחייבות החשובה של שטראוס. האם יצרניות המזון האחרות יצטרפו?

ההתחייבות החשובה של שטראוס. האם יצרניות המזון האחרות יצטרפו?

שטראוס היא הראשונה שמודיעה על צעדים שמצביעים על התחשבות במצב המלחמה ובקושי הכלכלי שיבוא בעקבותיו. אלה הצעדים שהיא תנקוט

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל אחד ואחת מאיתנו צפוי להרגיש בכיס כבר בקרוב את השפעות המלחמה, ובמדינה שבה יוקר המחיה גבוה – יש חשש גדול שרבים ייקלעו למשבר כלכלי. לכן, ההודעה ששטראוס מפרסמת היום חשובה: החברה התחייבה כי בעת הזו היא לא תעלה מחירים. ההודעה מגיעה אחרי כמה עליות מחיר של שטראוס בחודשים האחרונים.

מחיר חלב יטבתה יוזל

בנוסף, שטראוס מפחיתה את מחירו הקמעונאי של החלב המועשר, באופן שיצמצם את פער המחיר הקמעונאי בין החלב המפוקח למועשר בכ-50%. נזכיר כי שטראוס היא הבעלים של יטבתה, ויטבתה משווקת אך ורק חלב מיוחד מסוגים שונים (כמו חלב מועשר בוויטמין D, חלב נטול לקטוז ועוד).

>> יש לנו עוד הרבה עדכונים מעניינים – עקבו אחרינו כאן בטלגרם >

כפי שדיווחנו כאן לאחרונה, כבר כמה חודשים קיים מחסור בחלב מפוקח – שמחירו כ-6.90 ש"ח לליטר, והצרכנים נאלצים לשלם מחירים גבוהים על החלב המועשר. הסיבה למחסור הזה היא מדיניות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), שהפר הסכם מול המחלבות. לפי ההסכם, מחיר החלב היה אמור לעלות – כדי שהמחלבות לא יפסידו כסף על ייצורו.

סמוטריץ' בלם את ההתייקרות, מה שגרם למחלבת טרה להפסיק לייצר חלב בפיקוח באופן מוחלט. התוצאה היא שרק תנובה ומחלבות רמת הגולן מייצרות חלב בפיקוח – והוא אוזל במהירות מהחנויות. השר סמוטריץ' אף פתח את שוק החלב לייבוא כדי ללחוץ על המחלבות, במקום לטפח את הייצור המקומי. התוצאה היא שעכשיו בעת מלחמה – עלול להיווצר מחסור גדול יותר בחלב מפוקח.

>> עקבו אחרינו באינסטגרם וקבלו עדכונים בסטורי. לחצו כאו >

מפעלים בדרום חוזרים לייצר

היום ביקר שר הכלכלה יחד עם אנשי התאחדות התעשיינים במפעלים בדרום, ביניהם המפעלים של אסם ושל שטראוס. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר בגאווה: "לראשונה מאז פרוץ הלחימה, אנו בהתאחדות התעשיינים שמחים לדווח כי מפעלי שדרות ושער הנגב, בהם מפעלי מזון כמו אסם ושטראוס, חזרו בזכות העובדים המדהימים של התעשייה, לעבוד בהיקף כמעט מלא. המפעלים והעובדים הללו מבטיחים שלמדינת ישראל לא יחסר דבר על מנת לנצח במלחמה. כל זאת בזכות התעשייה הישראלית, שמעולם לא הייתי גאה בה יותר מהיום, שבאומץ ובנחישות ממשיכה לייצר גם תחת מטחי הטילים, ומבטיחה את העצמאות היצרנית של מדינת ישראל".

בשטראוס ציינו כי אלפי עובדות ועובדי שטראוס עושים מאמצים אדירים ועובדים לילות כימים בכדי לשמור על רציפות אספקת מזון סדירה ככל הניתן בתקופת המלחמה על מנת שמזון יגיע לחנויות לאזרחים ולחיילים.

האם יצרניות נוספות יתחייבו לא להעלות מחירים?

ההצהרה של שטראוס חשובה, ויש לקוות שיבואו בעקבותיה יצרניות מזון ומוצרי צריכה נוספים. כל החברות העלו מחירים בזמן האחרון, כפי שפרסמנו כאן בפואנטה – החל מעליית מחירים באסם ועד עליית מחירים בתנובה. עם זאת, קשה לדעת למה אפשר לצפות מתנובה. תנובה היא חברה בשליטה סינית, וסין כרגע לא תומכת בישראל. סין כידוע אינה מדינה חופשית וחברות במדינה לא יכולות לעשות מה שהן רוצות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות