סלקום משיקה את סלקום EV: עמדת טעינה לרכב חשמלי בתשלום חודשי קבוע

סלקום משיקה את סלקום EV: עמדות הטענה לרכב חשמלי בתשלום חודשי קבוע

יש לכם רכב חשמלי או שאתם מתכוונים לקנות כזה? סלקום EV הוא שירות חדש של החברה, שמבטיח לכם עמדת טעינה לרכב חשמלי במחיר קבוע, בלי לריב עם השכנים. כל הפרטים – בכתבה

עמדת טעינה לרכב חשמלי של סלקום EV
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

יותר ויותר ישראלים כבר נוהגים ברכב חשמלי, מה שאומר שהם זקוקים לעמדת טעינה לרכב חשמלי. טעינת רכב חשמלי יכולה אמנם להתבצע בעמדות ציבוריות, אבל מן הסתם, אין יותר נוח ויעיל מטעינה ביתית. חברת סלקום מתחילה לשווק עמדות טעינה לרכב חשמלי – ולראשונה גם תציע זאת במסגרת מינוי חודשי. סלקום מציעה שני סוגים של חבילות – חבילה בסיסית שבה משלמים כ-50 ש"ח בחודש בגין השירות וחיוב בסך 0.3 ₪ בתוספת תעריף חשמל לפי קביעת רשות החשמל לקוט"ש; או חבילה מורחבת שבה גם מחיר החשמל כלול, ועלותה כ-200 ש"ח בחודש עבור 300 קוט"ש בחודש, שהם שווי ערך לנסועה ממוצעת של 1650 ק"מ בחודש. החבילה הבסיסית מתאימה למי שנוסע עד כ-10,000 ק"מ בשנה.

סלקום EV
עמדת הטענה לרכב חשמלי סלקום EV. צילום: דפנה הראל כפיר

בשני המקרים יש עלות ראשונית של כ-6000 ש"ח על התקנת העמדה בחניון תת קרקעי. העלויות יכולות להשתנות כאשר ההתקנה מתבצעת בחניון חיצוני. לקוחות שיצטרפו לסלקום EV יקבלו גם הטבה של שלושה חודשים חינם על סיב אופטי במהירות 1GB והטבות נוספות (ראו בהמשך).

חבילות חודשיות לדיירי בית משותף עבור עמדות טעינה לרכב חשמלי של סלקום EV

כיום, טעינת רכב חשמלי מהווה לעתים אתגר – במיוחד עבור מי שגר בבית משותף. ההצעה של סלקום EV מנסה לתת מענה למי שמחפש פתרון מקיף עבור עמדת טעינה לרכב חשמלי, החל מהתקנת העמדות והתשתיות, דרך הגבייה ועד מעקב באמצעות אפליקציה. קהל היעד העיקרי של החברה הוא כאמור בניינים משותפים ובניינים עסקיים. כך למשל, ללקוחות עסקיים השירות מאפשר לטעון את הרכב בעמדה הפועלת על כרטיסי העובד.

כאשר מדובר בבתים משותפים, מדובר למעשה בהתקשרות שמתבצעת גם בין סלקום לבין ועד הבית וגם בין בעל הרכב לבין ועד הבית. מבחינת בעל הרכב מדובר בעסקה ללא התחייבות, וכאשר הוא עובר דירה הוא יכול לקחת את העמדה איתו. מבחינת ועדת הבית, יש התחייבות ארוכת טווח (בדרך כלל לכ-10 שנים).

בנוסף, החברה פונה גם לבעלי בתים פרטיים, אשר יוכלו לקבל הצעה מותאמת לצרכים שלהם.

לדברי מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר, "חבילה שמאפשרת תשלום קבוע היא חבילה חדשנית בארץ, והיא מאפשרת ללקוח להבין באמת כמה עולה לו תחזוקת הרכב החשמלי. הוודאות הזאת תסיר את החסם שמרתיע חלק מהצרכנים מלרכוש רכב חשמלי". בסלקום מסבירים כי כיום, בעל רכב בנזין רגיל שנוסע 1650 ק"מ, מוציא על הדלק יותר מ-850 ש"ח.

השוואת עלויות בין הוצאות דלק להוצאות חשמל בהצטרפות לחבילת סלקום EV

  • הטבלה משקללת את עלות ההתקנה (6000 ש"ח) בפריסה ל-36 חודשים.

סלקום EV: מה עוד צריך לדעת על עמדת טעינה לרכב חשמלי של סלקום?

סלקום מציעה כמה אפשרויות, ביניהן עמדת טעינה לרכב חשמלי עבור מקום עבודה – שבו אפשר לשלם באמצעות כרטיס העובד ועמדת טעינה לחניון תת קרקעי בבית משותף – שבו אפשר לשלוט בטעינה באמצעות אפליקציה.

אפליקציית סלקום EV

אפליקציית סלקום EV עבור עמדת טעינה לרכב חשמלי
אפליקציית סלקום EV ע. צילום: דפנה הראל כפיר

האפליקציה מאפשרת לפקח שרק מי שמורשה לכך יוכל לטעון את הרכב. כך למשל, אם מדובר ברכב משפחתי שנוהגים בו כמה בני משפחה, אפשר לתת לכל אחד מהם גישה לאפליקציה. בנוסף, אם מדובר במשפחה עם שני רכבים חשמליים, אפשר לטעון בעמדה את שני הרכבים. האפליקציה מאפשרת לקבוע את קצב הטעינה ואת שעות הטעינה.

הטבות למצטרפים

כאמור, סלקום מעודדת את בעלי הרכבים החשמליים להצטרף אליה ולרכוש עמדת טעינה לרכב חשמלי באמצעות הטבות על באנדלים (חבילות שמשלבות שני שירותים. המצטרפים יקבלו 3 חודשי חודשים חינם אם יצטרפו גם לשירות האינטרנט על גבי סיב אופטי במהירות 1 גיגה, וכן 5% הנחה על תעריפי החשמל הביתי אם יצטרפו בסלקום Energy.

כמו כן, בסלקום מבטיחים לשתף פעולה עם חברת ביטוח גדולה ששמה טרם נחשף, ולהציע הנחות על ביטוח הרכב.

מה עם עמדת טעינה לרכב חשמלי של סלקום EV לבעלי בתים פרטיים?

לקוחות בעלי בתים פרטיים או דירת מגורים המעוניינים לרכוש עמדת טעינה בסיסית, יוכלו לקבל שובר הנחה בסך 300 ש״ח לרכישה באתר EV METER.

סלקום EV: המשך ישיר להשקת סלקום אנרג'י לשיווק חשמל

מי שבוחן את ההתנהלות של סלקום בשנים האחרונות, יכול ללמוד לא מעט מהשמות הבאים: פעם הייתה רק סלקום, אחר כך גם סלקום TV, אחר כך סלקום פייבר, בשנה שעברה סלקום אנרג'י (שירות שבו סלקום מספקת חשמל ללקוחות עסקיים, ובקרוב ללקוחות פרטיים), ועכשיו סלקום EV.

מחברת סלולר, סלקום הפכה את עצמה לחברת תקשורת וכעת גם לחברה שמספקת חשמל. בכך, סלקום גם מרחיבה את הקהל ואת מקורות ההכנסה, וגם מנצלת את מאגר הלקוחות הקיים והגדול שלה כמאגר לקוחות פוטנציאלי לכלל השירותים שהיא מציעה.

פואנטה בטלגרם

ההחלטה של סלקום להיכנס לתחום חדש ולהציע עמדת טעינה לרכב חשמלי מתבססת על ניתוח הגיוני מאוד של הנתונים. מספר המכוניות החשמליות בישראל הולך וגדל, החל מטסלה, דרך MG, אייווייס ו-GAC ועד פיאט 500e, סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5, מרצדס EQS ועוד ועוד. למעשה, כמעט שני שלישים מהישראלים שמתכננים לקנות רכב בשנתיים הקרובות, יקנו רכב חשמלי. יש מדינות שכבר הודיעו שבעוד מספר שנים תיאסר מכירת רכב בנזין וגם ישראל מתווה מדיניות בנושא.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

לסלקום קל מאוד להגיע ללקוחות ולהציע להם שירותים חדשים. לפי הנתונים שהיא מפרסמת, נכון לאפריל 2022 יש כרבע מיליון לקוחות מנויים לסלקום TV וכ-300,000 איש מנויים לאינטרנט של סלקום. החברה מציעה פריסת סיבים אופטיים ביותר מ-1.5 מיליון משקי בית.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 2

  1. לא משתלם, עלות העמדה יקרה מאוד ביחס לכל המתחרים, צריכת הקילוואט / חישוב הקילומטרים לא נכונה בסטייה של 50% לרעת הלקוח ועוד כמה נושאים לא מדויקים בתחשיב שלהם

  2. תחום גדול על סלקום במיוחד שהם אחרונים שנכנסים אליו, נגיד והם הסתדרו רוב המתקינים שלהם זה אנשי תקשורת, הם נדרשים להעסיק חשמלאים וכו

נגישות