לא רק טסלה. הצצנו ברכב החשמלי Aiways שיימכר בארץ במחיר מפתיע

לא רק טסלה. הצצנו ברכב החשמלי Aiways שיימכר בארץ במחיר מפתיע

החיים ללא תלות בתחנות דלק נראים יותר ויותר קרובים. מותג הרכב החשמלי Aiways יחל להימכר בקרוב. הדגם הראשון הוא SUV במחיר מפתיע, דגם U5

AIWAYS
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם מתחשק לכם להפסיק לתדלק ולעבור לרכב חשמלי, האפשרויות שעומדות בפניכם הולכות ומתרחבות. הפעם לא מדובר בטסלה שמתחילה להימכר בארץ, וגם לא ברכב החשמלי GAC שעליו כתבנו כאן לאחרונה, אלא ברכב החשמלי Aiways – שמחיריו נחשפו השבוע. מותג הרכב החשמלי אייווייס מגיע לישראל מוקדם ביחס לעולם, כאשר ישראל היא המדינה השישית שהוא יתחיל להימכר בה, אחרי גרמניה, נורבגיה ועוד מדינות באירופה. בשלב הראשון יימכר בארץ דגם אחד – SUV 5, בשתי רמות מחיר: בסיסית ופרימיום:

  • Aiways U5 סטנדרט: 157,500 ש״ח
  • Aiways U5  פרימיום: 172,500 ש״ח

המחירים כוללים עמדת הטענה ביתית. ההשקה הרשמית מתוכננת לסביבות יוני 2021.

לגבי תוכניות מימון, בחברה עדיין לא גיבשו הצעה סופית ללקוח, אבל יש להניח שכמו כל חברות הרכב האחרות, גם כאן תהיה אפשרות לפרוס את התשלום למספר תשלומים, לקבל הלוואת בלון ועוד.

Airways U5: רכב SUV חשמלי

כאמור, הדגם הראשון שיימכר בישראל הוא Airways U5. מדובר ברכב SUV עם טווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינה לטעינה. הטעינה יכולה להתבצע בעמדת ההטענה הביתית או בעמדת טעינה ציבורית בתחנות דלק, בקניונים ועוד. העמדה הביתית איטית יותר היא עמדת AC שבה טעימה מלאה מ-0% ל-100% אורכת 10 שעות, כך שההמלצה היא לחבר את הרכב בלילה.

טעינת רכב חשמלי Aiways U5
טעינת רכב חשמלי Aiways U5. צילום: דפנה הראל כפיר

 

הטעינה בעמדות ציבוריות היא טעינת DC שבו זמן הטעינה מ-20% ל-80% נמשך 35 דקות. המשמעות היא שאם אתם נוסעים לאנשהו וצריכים לטעון את הרכב, זה ייקח לכם כחצי שעה בהנחה שהסוללה לא ריקה לחלוטין.

לפי נתוני החברה, מידותיו של Aiways U5 SUV הן מהגדולות בקטגוריה. הוא הוצג לראשונה רק לפני שנתיים בתערוכה בפרנקפורט, אשר אליה הגיע בנסיעה מסין. בשנתיים הקרובות יושקו דגם פנאי קופה וגרסת 7 מקומות ישיבה.

פואנטה בטלגרם

 

היבואנית של Aiways בישראל היא קבוצת בליליוס, וההזמנות יתבצעו דרך אתר החברה. בשבועות הקרובים יעלה ממשק שבאמצעותו אפשר יהיה להזמין נסיעת מבחן הביתה (ממשק Book a Trial).

הגישה של הגעה הביתה לנסיעת מבחן היא חלק מגישה רחבה יותר שבחברה מבטיחים לאמץ במטרה ליצור חוויית רכישה שונה מזו שקיימת כיום בענף הרכב בארץ. בחברה מבטיחים להציע גם חבילה שבה המחיר כולל גם שירות לרכב. עקרונת, אומרים בחברה, בעלי הרכב לא יצטרכו כמעט להגיע למרכז שירות – אלא כעבור 100,000 ק"מ.

מה מחכה בתוך הרכב?

מעבר לעובדה שמדובר ברכב חשמלי, מן הסתם הלקוח מקבל חווייה טכנולוגית בכל היבטי הנהיגה והשימוש.

Aiways U5: מסך מגע בגודל 12.5 אינץ'
Aiways U5: מסך מגע בגודל 12.5 אינץ'. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מבחינת בטיחות, Aiways U5 מגיע עם בלימת חירום אוטומטית בעת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל ואופניים; מערכת התראה קולית בסביבת הולכי רגל, מערכת לגילוי עייפות הנהג, פתיחת דלתות אוטומטית במקרה של תאונה ותמונה פנורמית של 360 מעלות. פתיחת הרכב יכולה להתבצע באמצעות אפליקציית מפתח דרך הבלוטות' בסמארטפון ובתוך הרכב יש משטח טעינה אלחוטי. תא המטען נפתח באמצעות חיישן רגליים.

בחלק הקדמי יש מסך 12.3 אינץ' שמאפשר תפעול של הפונקציות השונות. בשלב זה יש תמיכה באפל Car Play. בחברה אומרים שכעת עובדים על פתרון עבור סמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

ישיבה בתוך הרכב ללא ספק מעניקה תחושת מרחב גם לנוסעים מקדימה וגם לנוסעים מאחור. מול הנוסע היושב ליד הנהג, במקום שבו בדרך כלל יש תא כפפות, ניתן לבחור להתקין מסך לצורך עבודה על לפטופ.

Aiways – רקע על חברת הרכב החשמלי מסין

בדומה לטסלה, שמקורה אינה ביצרנית רכב אלא בחברת טכנולוגיה, כך גם Aiways אינו פיתוח של יצרנית רכב אלא מותג עצמאי. החברה הוקמה בסין בשנת 2017 כחברת סטארט-אפ, אך מייסדיה ומנהליה הבכירים הם כולם יוצאי תעשיית הרכב המסורתית.

פיתוח הרכב מתבצע במטה בשנגחאי ובמטה האירופאי במינכן.

רכב חשמלי – המהפכה כבר כאן

הרבה שנים דיברו בישראל על רכב חשמתי כמעין פנטזיה עתדנית, ועכשיו המהפכה כבר כאן. לאחרונה פרסמתי כאן באתר פואנטה כי מושק בישראל הרכב החשמלי GAC, אשר גם הוא רכב סיני. הרכב הזה מיובא ע"י יבואנית טויטה ומחירו אפילו נמוך יותר מזה של Aiways.

כאמור, הנציגה היוקרתית ביותר של המכוניות החשמליות – טסלה – הודיעה גם היא על תחילת השיווק בארץ. אולם, מחירי טסלה בישראל התייקרו ממש לאחרונה, כפי שפרסמנו כאן במדור חדשות הרכב, וכעת המחיר ההתחלתי שלה לדגם הבסיסי טסלה 3 הוא כ-185,000 ש"ח – ללא כבל טעינה.

בכל אופן, אין ספק שהמעבר לרכב חשמלי יתפוס כעת תאוצה, לאור המגוון שהולך וגדל והמודעות שגדלה יחד איתו.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות