רוצים רכב חסכוני? היכנסו לדירוג וגלו כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם קונים

רוצים רכב חסכוני? היכנסו לדירוג וגלו כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם קונים

איזה רכב חסכוני יותר? מה עדיף, טויוטה, יונדאי או סוזוקי? היכנסו לדירוג החדש שמגלה כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם רוצים לקנות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם ידעתם שדאצ'יה סנדרו הוא הרכב החסכוני ביותר בקטגוריית מכוניות המיני מבחינת העלות של חלקי החילוף? גם סוזוקי איגניס וסוזוקי סוויפט מככבים בדירוג החדש של משרד התחבורה – שמגלה לצרכנים לראשונה איזה רכב משתלם להם לקנות מבחינת תחזוקה שוטפת. לפי הדירוג, אם אתם מתלבטים איזו מכונית משפחתית הכי משתלמת, מיצובישי אטראז' היא הרכב הכי זול לתחזוקה – בפער עצום מטויוטה קורולה. בקטגוריית כביש-שטח, מי שמחפש רכב חסכוני מבחינת חלקי חילוף, מזדה CX30 תהיה עבורו הרבה יותר משתלמת מאשר טויוטה ראב 4.

איזה רכב הכי חסכוני מבחינת חלקי חילוף? הפערים עצומים

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, משרד התחבורה מתחיל לפרסם דירוג של עלויות החזקת רכב, כדי לאפשר לצרכנים לקבל החלטה מושכלת איזה רכב לקנות, לא רק על בסיס מחיר הרכב אלא על בסיס ההוצאה הקבועה שנגזרת מעלות חלקי החילוף שלו.




מדובר בפיילוט שיימשך שנה, ובמסגרתו בכל חודש הדירוג יתעדכן. במשרד שואפים שהדירוג לא רק יקל על הצרכנים, אלא יגרום ליבואנים להוזיל את המחירים.

סל המוצרים נבחר לפי סוגי מוצרי התעבורה הנפוצים ביותר וכולל כ-80 סוגים שונים.

הדירוג מתפרסם ל-5 קטגוריות רכב שונות:

  1. מיני וסופר מיני
  2. רכב משפחתי
  3. רכב כביש-שטח SUV
  4. ג'יפים (כולל יוקרה)
  5. רכבים חשמליים (קטגוריה זו תוצג בהמשך)

איזה רכב הכי חסכוני בקטגוריית המיני והסופר מיני?

כאמור, בראש דירוג הרכב החסכוני של משרד התחבורה בקטגוריית המיני והסופר מיני מככבת דאצ'יה סנדרו, ובמקום השני והשלישי שני דגמים של סוזוקי. סוזוקי איגניס הוא רכב חסכוני מבחינת חלקי חילוף הרבה יותר מאשר קיה פיקנטו, למשל, ובטח הרבה יותר חסכוני מיונדאי i10, יונדאי i20, טויוטה יאריס והונדה ג'אז. למעשה, חלקי החילוף של הונדה ג'אז הם הכי יקרים, ויהפכו את החזקת הרכב הזה לנטל כלכלי ביחס לרכבי מיני אחרים.

איזה רכב הכי חסכוני בקטגוריית המיני והסופר מיני

איזו מכונית משפחתית חסכונית יותר מבחינת תחזוקה שוטפת?

הטבלה שמפרסם משרד התחבורה בקטגוריית המכוניות המשפחתיות מגלה כי הרכב המשפחתי החסכוני ביותר לתחזוקה שוטפת הוא מיצובישי אטראז'.

לעומת זאת, מי שירכוש טויוטה קורולה ייאלץ לשאת בהוצאות תחזוקה גבוהות, שצריכות לגרום לו לבחון אם מדובר בעסקה משתלמת לאורך זמן.

איזו מכונית משפחתית חסכונית מבחינת תחזוקת הרכב

איזה רכב SUV (רכב כביש-שטח) הכי חסכוני לתחזוקה?

הצצה בטבלה של משרד התחבורה בקטגוריית רכבי SUV מגלה פערים עצומים שללא ספק כדאי להביא בחשבון כשמחליטים על קניית הרכב. הפער בין רכב השטח החסכוני ביותר (מזדה CX30) לבין ה-SUV הכי יקר לתחזוקה (טויוטה ראב 4) עומד על כמעט 200%!


 

המשמעות היא שכל ביקור במוסך למי שמחזיק בטויטה ראב4 יכאב בכיס לבעלי הרכב יותר מאשר לבעלי רכבים מקבילים. אגב, גם כאן יש לסוזוקי דגם שמככב בצד החסכוני של הטבלה: סקודה קאמיק מדורגת שנייה במדרג הרכב החסכוני לתחזוקה, וסוזוקי קרוס אובר גם הוא רכב חסכוני, הרבה יותר מאשר שני הדגמים הפופולריים של קיה למשל (קיה נירו וקיה XCEED).

איך מתבצע דירוג הרכב החסכוני של משרד התחבורה?

הדירוג מבוסס על מחירי מוצרי תעבורה כפי שמופיעים במחירון הרשמי של יבואני הרכב הישירים. משרד התחבורה גיבש סל מוצרי תעבורה הנצרכים ביותר הכולל עד-80 סוגי מוצרים מהמשפחות הבאות:

  • מוצרי תעבורה מכנים הנצרכים בדרך כלל בטיפולים תקופתיים (כגון רפידת בלם, מסנן שמן, מסנן אוויר וכדומה).
  • חלקי מעטפת הנצרכים בדרך כלל במקרי של פגיעות פח ותאונות (כגון פנס, פגוש, כנף וכדומה);

הסל אחיד לכלל דגמי הרכב שנבחרו.

דגמי הרכב במדגם הם אלו הנפוצים ביותר לפי נתוני המכירות של שנת 2020 (מעל כ-1000 יחידות), והינם דגמים ממשיכים בשנת 2021 ולא כוללים רכבים חשמליים בשלב זה. סה"כ נדגמו כ- 60 דגמי רכב.

פואנטה בטלגרם

לכל דגם רכב חושבה עלות סל מוצרי התעבורה עבורו. בכל קטגוריה בנפרד, דורג דגם הרכב לפי עלות הסל, כך שבמקום הראשון דגם הרכב בעל הסל הזול ביותר, ויתר הדגמים דורגו ביחס לאותו דגם רכב.

דגם הרכב שהגיע למקום האחרון הינו דגם הרכב בעל סל מוצרי התעבורה היקר ביותר בקטגוריה. החישוב נעשה לכל הדגמים לפי הקטגוריה לה שייך דגם הרכב.

בשורה התחתונה

כאמור, אם אתם מתלבטים איזה רכב לקנות – אתם חייבים גם לדעת איזה רכב הכי חסכוני. בין אם אתם קונים מכונית מיני בין אם מכונית משפחתית ובין אם רכב SUV – אל תסתכלו רק על מחיר הרכב. מחיר הרכב הוא רק חלק קטן מהוצאות הרכב, והמחיר האמיתי לאורך זמן נגזר גם מעלות הביטוח, עלות הדלק (או החשמל) וכמובן, עלות הטיפולים וחלקי החילוף.

לכן, כבר בשלב חיפוש הרכב והבחירה – כדאי לחפש רכב חסכוני, כשהכוונה היא לא רק להוצאות הדלק (או החשמל), אלא גם לתחזוקת הרכב ולעלות חלקי החילוף שלו.

במשרד התחבורה מדגישים שמדובר בפיילוט ומשקיעים בו הרבה – אך אם כעבור שנה לא תורגש שום השפעה על התחרות ועל מחירי חלקי החיילוף, יש להניח שהיוזמה החשובה הזאת לא תימשך.

חשוב שהצרכנים יהיו מודעים לכלי הזה וישתמשו בו בתהליך קבלת ההחלטות שלהם, ויש לקוות שמשרד התחבורה יידע למדוד את השפעת המדרג על המתרחש בשוק ולא יפסיק לפרסם את הדירוג.

 לדירוג הרכב החסכוני של משרד התחבורה – לחצו כאן

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

קראו עוד כתבות צרכנות מעניינות באתר פואנטה

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!




    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות