יונדאי איוניק 5 החשמלית: החל מ-190,000 ש"ח ועד 481 ק"מ בטעינה אחת

יונדאי איוניק 5 החשמלית: החל מ-190,000 ש"ח ועד 481 ק"מ בטעינה אחת

יונדאי איוניק 5 מבטיחה עיצוב עתידני וטווח נסיעה גדול. מחירה לא נמוך, כך שמי שרוצה לשלם פחות יכול לשקול את KONA EV, הקרוסאובר החשמלי של יונדאי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

יונדאי איוניק 5 מושקת בישראל ומצטרפת לרשימה מתארכת של מכוניות חשמליות שמתחרות על הצרכן הישראלי. לצדה מושק דגם חשמלי נוסף של החברה, יונדאי KONA EV, אך הדגם שמעורר את עיקר העניין הוא האיוניק 5 שמציע את חזית הטכנולוגיה של החברה הדרום קוריאנית ומכוון ללקוחות ששוקלים לקנות טסלה.

בניגוד לאיוניק EV ולקונה EV, שבהן החברה הסבה את הפלטפורמה הקיימת למנוע חשמלי, בדגם איוניק 5 יונדאי ייצרה לראשונה פלטפורמה ייעודית לחשמל. התוצאה היא הרבה יותר גמישות בעיצוב ובתכנון הרכב. בהמשך נראה את הפלטפורמה הזאת באה לידי ביטוי גם בדגמים של קיה – אשר שייך גם הוא לקונצרן יונדאי, אבל כרגע IONIQ 5 ייחודית.

יונדאי IONIQ 5 נמכרת בכמה רמות גימור, כאשר הזולה שבהן היא דגם Prestige ומחירה כ-190,000 ש"ח; האמצעית היא דגם Supreme ומחירה כ-200,000 ש"ח והיוקרתית היא דגם Elite, אשר מחירה כ-217,000 ש"ח. ההבדל הוא כמובן ברמות הגימור (ראו בהמשך), כאשר בין שתי הדרגות הראשונות יש הבדל של גג פנורמי נפתח בלבד, ואילו הגרסה היוקרתית כבר מגיעה עם אבזור בטיחות משודרג, מערכת לחניה אוטומטית, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי בהספק של 15W ועוד.




בכל מקרה, בכל הדגמים דירוג הבטיחות הוא 7 מתוך 8, ודרגת הזיהום היא כמובן 1. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 7.4 שניות ומגיע למהירות מרבית של 185 קמ”ש.

יונדי איוניק 5 – סוללה וטעינה

טווח נסיעה

ביונדאי מבטיחים כי בשימוש ממוצע המשקף נסועה של כ-50 ק"מ ביום, טעינה אחת מאפשרת לנהג לנסוע יותר משבוע עד הטעינה הבאה. זאת, בשל הקיבולת הגבוהה של הסוללה (72.6 קילוואט/שעה). לפי נתוני החברה, בגרסאות ה-Prestige וה-Supreme כל טעינה מאפשרת טווח נסיעה של 481 ק"מ ובגרסת Elite אפשר לנסוע 451 ק"מ – מה שמכסה את רוב שטח מדינת ישראל.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

משך הטעינה

בחיבור לעמדת טעינה רגילה (Mode 3) ניתן להטעין את הסוללה במלואה בזמן של 6 שעות ו-43 דקות. הרכב מותאם גם לטעינה בעמדה אולטרה-מהירה, אך זה לא רלבנטי כרגע בישראל. בעיקרון עם עמדת טעינה מהירה של 350 קילוואט ניתן לטעון את סוללת הIONIQ 5 מ-10% ל-80% קיבולת ב-18 דקות בלבד.

עלות הטעינה

קיבולת הסוללה ב-IONIQ 5 עומדת על 72.6 קילוואט כך שטעינה ביתית מלאה תעלה 37 שקלים (51 אג' לקוט"ש).

KONA EV – קרוסאובר חשמלי

יונדאי קונה חשמלית - KONA EV
יונדאי קונה חשמלית – KONA EV. צילום: יח"צ

 

כאמור, במקביל להשקת איוניק 5, היבואנית כלמוביל משיקה גם את יונדאי KONA EV: הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי של החברה. הרכב הזה זול יותר מ-IONIQ 5 ומחירו בארץ כ-143,000 ש"ח. בחברה מציינים כי בעולם נמכרו כבר כ-150 אלף רכבים כאלה, מחציתם באירופה.

בדגם הזה יונדאי מציגה טווח נסיעה קצר יותר, העומד על כ-305 ק"מ בטעינה אחת.

המתחרה העיקרי של יונדאי קונה EV בקטגוריה זו היא הרכב החשמלי הסיני המאוד פופולרי – MG. מחירו ההתחלתי עומד על כ-129,000 שקל.

רכב חשמלי – מגוון הולך וגדל

כאמור, מגוון המכוניות החשמליות בישראל הולך וגדל במהירות, החל מפיאט 500e שהושקה ממש לאחרונה במחיר נמוך במיוחד, דרך המותגים הסיניים כמו GAC ו-AIWAYS ועד טסלה, שמחיריה כבר קפצו לפחות פעמיים מאז הכרזה וכבר אפשר לראות אותה לא מעט בכבישי ישראל. נכון להיום, טסלה מודל 3 נמכרת במחיר התחלתי של כ-192,000 ש"ח – כמעט אותו מחיר של יונדאי איוניק 5.

באופן כללי, רכב חדש הוא לא עניין זול, אבל ככל שגדל מספר הדגמים החשמליים בישראל, התחרות על הצרכנים מתחממת וזה טוב גם מבחינת התחרות על הצרכנים וגם מבחינת התשתית. ככל שיהיו יותר רכבים חשמליים, כך יהיו יותר עמדות טעינה. ועוד לא אמרנו מילה על החיסכון בצריכת הדלק ועל התועלת הגדולה לסביבה.

פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות