יש לכם מנוי לשירות "זזתי" בפנגו? כדאי שתבדקו על כמה זמן חויבתם

יש לכם מנוי לפנגו? כדאי שתבדקו על כמה זמן חויבתם

אם אתם מנויים על שירות זזתי של פנגו, ייתכן שגם אתם שילמתם על חניה למרות שכבר עזבתם אותה. פואנטה עם הפרטים על עוד ייצוגית נגד פנגו

תלונות על פנגו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שירות "זזתי" של פנגו אמור לתת לכם שקט נפשי ולהפסיק את התשלום באופן אוטומטי כשאתם עוזבים את החניה, וזאת בתמורה לכ-8 ש"ח בחודש. אלא שמסתבר שזה לא תמיד כך, והחניה לפעמים לא נפסקת אוטומטית. כך, הלקוח עלול לשלם לשווא עבור זמן חניה. הדבר נחשף על ידי שני מנויי פנגו, אשר בדקו את החיובים בכמה וכמה הזדמנויות, ובכל פעם גילו שפנגו המשיכה לחייב אותם על חניה זמן רב אחרי שכבר עזבו את המקום. כעת הם מגישים ייצוגית נגד פנגו (ת"צ 630-46-10-20). סכום התביעה עומד על קרוב ל-300 מיליון שקל.

ייצוגית – שירות זזתי של פנגו לא עובד

כדי ששירות זזתי של פנגו יעבוד, בעל הרכב צריך להיות מחובר לבלוטות' והשירות צריך להיות מסומן כפעיל. שני הלקוחות בדקו את שירות זזתי של פנגו במקרים שונים, כדי לוודא שלא מדובר בטעות חד-פעמית אלא בשיטה. זאת, לאחר שווידאו כי הם מפעילים את השירות נכון. אחד משני התובעים ציין בתביעה כי שירות הבלוטות' פעיל אצלו באופן קבוע.

עקרונית, שירות זזתי אמור לזהות כי בעל הרכב פינה את החניה ולהפסיק את התשלום אוטומטית אם הרכב נסע במהירות של יותר מ-35 קמ"ש או התרחק למרחק של למעלה מק"מ. התובעים תיעדו שורת מקרים שבהם למרות שהרכב עזב את החניה למרחק של יותר מק"מ ובמהירות גבוהה מ-35 קמ"ש – החניה לא הופסקה. זה קרה אפילו כשהתובעים נסעו מעיר אחת לעיר אחרת.

במקרים מסוימים, החניה הופסקה על-ידם באופן יזום, משום שהיא לא נפסקה אוטומטית.

גבייה על חניה רצופה למרות שהנהג עבר מעיר לעיר

לפי התביעה, אשר הוגשה ע"י עו"ד טל טל רכניץ ועו"ד טלי קסלר, באחד המקרים התובע עשה סידורים בכמה ערים ובכל פעם הפסיק את החניה והפעיל אותה. הוא התחיל את החניה בבני ברק, ולאחר מכן נסע לכמה מקומות בפתח תקווה ובכפר קאסם. בכל אחת מהנקודות הוא חנה כמה דקות בלבד. למרות זאת, הוא חויב על חניה אחת רצופה של יותר משעתיים בעיר בני ברק.

במקרה אחר, התובע חנה בתל אביב בשעות הבוקר, עזב אותה בצהריים וכבר בשעה 13:30 היה בביתו ברמת גן – אך החניה נפסקה רק בשעה 15:30 (כלומר, חיוב של כשעתיים ביתר!).

פואנטה

במקרה אחר, אחד התובעים חנה בפתח תקווה בשעה 09:15 ועזב את המקום כחצי שעה אחר כך. הוא נסע לרמת גן והיה בטוח שהוא כבר לא משלם על החניה שעזב בזכות שירות זזתי של פנגו. אלא שהשירות לא עבד, ורק בשעה 11:19 הוא גילה זאת וכיבה את החניה.

מקרה נוסף שבו התובע נסע בין שתי ערים אירע ביולי 2019. הוא חנה ביהוד בשעה 09:00 למשך כשעה וחצי ואז נסע לראש העין. בדיעבד הסתבר לו שהחניה לא הופסקה כשעזב את מקום החניה ביהוד בשעה 10:30, אלא רק בשעה 16:20!

במקרה אחר, הלקוח חנה בשוק פתח תקווה בשעה 09:50, ובשעה 10:17 עזב את מקום. בשעה 10:29 הוא כבר בביתו, אך החניה הופסקה רק ב-10:31.

התביעה מפרטת עוד שורת מקרים דומים עם דפוס זהה – התובעים חנו במקום חניה מסוים וסמכו על שירות זזתי של פנגו, אך בפועל הם שילמו על זמן חניה מיותר שבו הרכב כבר מזמן היה במקום אחר.

עוד ייצוגית נגד פנגו – שירות זזתי בעין הסערה

נזכיר כי שירות זזתי של פנגו עומד גם בלבה של סערה אחרת כבר לא מעט זמן. לקוחות רבים טוענים שהם צורפו לשירות ע"י פנגו ללא ידיעתם ובמשך שנים חויבו עליו, גם כאשר אין בכלל רכב על שמם. במרץ 2019 פרסמנו כאן כתבה בנושא ייצוגית נגד פנגו בגין צירוף של מנויים רבים לשירות סימפל וזזתי ללא ידיעתם.

כאן בפואנטה אנחנו עוקבים אחר הסיפור כבר זמן רב.

הסוגיה שבה ועלתה לאחרונה ואף מטופלת במועצה לצרכנות בגין תלונות רבות שהגיעו אליה. אפשר להיכנס ולקרוא את הפרטים בכתבה שפרסמנו רק בספטמבר האחרון, שמתארת שורת תלונות נגד פנגו על בגין חיוב על שירותים שלא הוזמנו.

לצורך התביעה הנוכחית, התובעים מעריכים כי פנגו גבתה מהמנויים על שירות זזתי 112 מיליון ש"ח מאז השקת השירות עד למועד הגשת התביעה. לפי ההערכה שלהם, הנזק שנגרם לצרכנים הן בגין תשלום על מנוי לשירות זזתי והן בשל תשלום על זמן חניה מיותר נאמד ב-296 מיליון שקל מאז השקת השירות.

תגובת פנגו:

מחברת פנגו נמסר בתגובה כך: "החברה קיבלה את הבקשה לידיה, היא תלמד אותה ותגיב לגופו של עניין בבית המשפט".

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות