רכב חשמלי GAC - הרכב הסיני החדש בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת

רכב חשמלי GAC – הרכב הסיני החדש בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת

הכירו – רכב חשמלי GAC. פואנטה יצאה לנסיעת מבחן ברכב הסיני החדש שמבטיח לחתוך לכם את הוצאות הדלק – וחזרה עם כל התשובות. חדשות הרכב

רכב חשמלי GAC
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




רכב חשמלי הוא ללא ספק פתרון מצוין לחיסכון בדלק והוא גם לא מזהם את הסביבה. לכן, ברור מדוע ההתעניינות ברכבים חשמליים הולכת וגדלה. המבחר בארץ עדיין לא גדול, אבל אנחנו עדים לשינוי. לאחרונה החל להימכר בארץ רכב חשמלי GAC – שהוא הרכב הסיני הראשון שנמכר בישראל. זהו רכב חשמלי לחלוטין (לא היברידי) אשר מגיע עם הבטחות מעניינות. יבואנית GAC היא חברת אוריון מוביליטי, מקבוצת יוניון (יבואנית טויטה ולקסוס, הנמצאת בבעלות משפחת חורש).

הדגם הראשון של רכב חשמלי GAC המשווק בארץ הוא ה-SUV דגם GE3. עד סוף השנה יצטרף אליו לפחות דגם אחד נוסף מסדרת AION.

כרגע יכולים להימכר בישראל עד 400 רכבים לדגם בלבד, משום שאין לרכב תקינה אירופאית. "עם הגידול בביקוש עבור הדגמים הבאים, תהליך התקינה יהיה ללא מגבלת כמות", אומרים בחברת אוריון.

בתוכנית "צרכנות עם פואנטה" ראיינתי את דור פיקל, מנכ"ל אוריון מוביליטי. הנה כמה תשובות לשאלות בנושא רכב חשמלי GAC, שמן הסתם מעניינות כל לקוח פוטנציאלי:

רכב חשמלי GAC – טעינה ונסיעה

כמה קילומטרים אפשר לנסוע בכל טעינה של GE3 ?

כל טעינה של הסוללה במלואה מאפשרת טווח נסיעה של 309 ק"מ.

בכמה ייחתכו הוצאות הדלק?

לפי המחשבון של GAC, עבור נסיעה של כ-100 ק"מ נדרש תשלום של כ-10 ש"ח על חשמל. זאת, לעומת כ-54 ש"ח על דלק עבור נסיעה של 100 ק"מ.

עלות קוט"ש בעמדת הטעינה משתנה לפי מפעיל העמדה, ונעה בין 80 אג' ל-2 ש"ח.

ההוצאה על הטעינה נגזרת מקיבולת הסוללה. בדגם GE3 הסוללה היא 54.75 קוט"ש, כך שבעמדה שבה העלות היא 1 ש"ח לשעה, טעינה של סוללה מלאה תעלה כ-55 שקל, ובעמדה שהעלות בה היא 2 ש"ח לקוט"ש, טעינה מלאה תעלה כ-110 ש"ח לטעינה מלאה.

פואנטה

"מי שמתגורר בבית משותף צריך להגיע לסיכום עם ועד הבית ולהתקזז עם ועד הבית עבור עלויות החשמל", אומר פיקל.

בחברה מדגישים שהטעינה הזולה ביותר היא טעינה בעמדת טעינה ביתית ואז לדבריהם ניתן להגיע לחיסכון של 80% בהוצאות האנרגיה.

כמה זמן לוקח לרכב להיטען?

זה תלוי במספר גורמים (עמדת הטעינה, סוג הרכב וגודל הסוללה). במקרה של GE3, לרכב אין טעינה מהירה וטעינה מלאה יכולה לקחת 8 שעות.

לדברי פיקל, ככל שהסוללה גדולה יותר, טווח נסיעה גדול יותר והזמן ארוך יותר: "מפרט עמדת הטעינה והרכב משפיע על הקצב. טעינה בייתית ל- GE3 יכולה להגיע עד ל- 40 ק"מ נסיעה בכל שעה של טעינה". 

לכן, לא מומלץ להגיע למצב שהסוללה כמעט ריקה כאשר אתם בדרכים או ממהרים. ההמלצה היא לטעון את הרכב בלילה.

הסוללה בעלת קיבולת מהגבוהות הקיימות כיום בשוק – 54.75 קוט"ש, נטענת באמצעות טעינת AC.

איפה אפשר לטעון את הרכב?

הרכב מסופק עם עמדת טעינה ביתית ועם כבל לטעינה בעמדות ציבוריות. הדרך היעילה ביותר היא לטעון את הרכב בבית.

עמדות טעינה פרוסות במקומות שונים בארץ, למשל בקניונים. הטעינה בעמדות אלה כרוכה בתשלום, לעומת טעינה בבית שמצריכה תשלום לחברת החשמל.

העמדות מספקות קצב טעינה משתנה. לדברי פיקל, תהליך פריסת העמדות מתקדם ויש כיום 2,500 עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ. "בשלב זה הרכב החשמלי פונה בעיקר ללקוחות שיכולים להתקין עמדת טעינה בחנייה הצמודה שלהם, בין אם בבית פרטי או בבניין משותף", אומר פיקל. "לקוח שאין לו חנייה צמודה, יכול להישען על טעינה ציבורית, וזה פחות מומלץ, משיקולי שימושיות".

רכב חשמלי GAC – מוסך וטיפולים

איפה יש מוסך לרכב חשמלי GAC?

הטיפולים ניתנים במוסכי השירות של הרשת – וכיום יש רק שני מוסכים ל-GAC, בתל אביב ובחיפה. זה כמובן מגביל מאוד, אך בחברה אומרים שבחודשים הקרובים יוסמכו מוסכים נוספים. לדברי פיקל, עד סוף השנה ייפתח מוסך שירות בדרום הארץ.

מה עלות הטיפולים?

הרכב מוצע במסלול של 3 שנים / 45000 ק"מ טיפולים ללא עלות.

לדברי פיקל, לאחר מכן מחירי הטיפולים נמוכים מטיפולים ברכב רגיל: כ-500 ש"ח לטיפול רגיל ו-900 ש"ח לטיפול גדול.

צרכנות עם פואנטה

העיתונאית דפנה הראל כפיר מאתר פואנטה עם טיפים שווים על החופשה הקרובה שלכם, על הכסף שתוכלו למצוא בבנק ולא ידעתם עליו, על רכב חשמלי שמבטיח לחסוך לכם 80% מהוצאות התדלוק ועל סמארטפונים זולים! מרואיינים: זיו רוזן, מנכ"ל אתר התיירות גוליבר; עו"ד אלעד מן – היועץ המשפטי של עמותת הצלחה ודור פיקל, מנכ"ל אוריון מוביליטי – יבואנית הרכב החשמלי הסיני GAC.

פורסם על ידי ‏פואנטה – צרכנות עם שורה תחתונה‏ ב- יום שלישי, 9 ביוני 2020

דגם GE3 של GAC – מידע, אבזור וגימור

בחברה מבטיחים 177 כ"ס, מומנט של 29.5 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות.

כדי להוות אלטרנטיבה אטרקטיבית, הדגם מושק עם כמה צ'ופרים ברמת האבזור, כמו מושבים מעור (אשר יש צרכנים שזה דווקא מרתיע אותם), מערכת מולטימדיה ומערכת ניווט, מצלמות חיווי (מצלמות רוורס והחלק הקדמי של הרכב) ועוד:

  • מערכת מולטימדיה בעברית בה הוטמעה אפליקציית WAZE
  • מושבי עור
  • חימום למושבים הקדמיים
  • מושב נהג חשמלי
  • חלון גג חשמלי
  • תאורת LED
  • כניסה והנעה ללא מפתח
  • משטח הטענה לטלפון הנייד (עד גודל מסך מסוים)
  • מצלמת 360
  • לנוסעים במושב האחורי – פתחי מיזוג ייעודיים + שקע USB

בטיחות

לרכב יש 6 כריות אוויר, מצלמת 360 מקורית וחיישני חניה אחוריים מקוריים.

בנוסף מותקן בו הדור המתקדם ביותר של מערכת מובילאיי, המציע מגוון פונקציות: התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על סכנת התנגשות, זיהוי סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

קיימת אפשרות לקבע את המהירות לנסוע במצב שיוט.

אתר פואנטה לא ביצע מבחן בטיחות לרכב, כך שהמידע מתבסס על נתוני החברה.

לפי GSC, דגם GE3 מאופיין בשלדה מתקדמת שקיבלה את הציון 5 כוכבים במבחני הריסוק C-NCAP – שהוא מבחן סיני.

מערכת הבלמים ברכב היא מבית BOSCH והצמיגים של מישלן, הכוללים ניטור לחץ אוויר בכל צמיג. בחברה אומרים כי השילוב בין השניים מייצר ביצועי בלימה טובים.

מחיר רכב חשמלי GAC והטבות

כאמור, היבואנית מבינה שצריך להיות כאן תהליך של חינוך ושיש כאן לא מעט חסמים שצריך להתגבר עליהם. לכן, ל-100 הלקוחות הראשונים מציעה החברה חבילה שכוללת תקופת התנסות, התחייבות לטרייד-אין וחבילת טיפולים.

  • תקופת ניסיון: החברה נותנת תקופת ניסיון של חצי שנה שבסיומה (ובתנאי שלא חלפה שנה ממועד הרכישה) יוכל הרוכש להחזיר את הרכב ולקבל זיכוי לרכישת רכב מדגמי טויוטה או לקסוס. הסכום שיעמוד לזכותו הוא הסכום ששולם בניכוי דמי שימוש חודשיים בסך 2,700 ש"ח ובניכוי עלות עמדת הטעינה בגובה 4,500 ש"ח.
  • התחייבות לטרייד-אין עתידי: לאחר 3 שנים ניתן יהיה לקבל מחיר מחירון בעבור הרכב, בשדרוג לדגם חדש.
  • טיפולים ללא עלות: טיפולים ללא עלות למשך 3 שנים, או עד 45,000 ק"מ.

רכב חשמלי GAC

כמה עולה רכב חשמלי GAC דגם GE3?

מחיר דגם GE3: כ-139,000 ₪.

המחיר עמדת הטענה ביתית וכבל לשימוש בעמדות ציבוריות.

GAC – רקע כללי

כאמור, GAC הוא רכב סיני. זו הפעם הראשונה שמגיע לישראל רכב סיני, והישראלים יצטרכו לעבור גם חסם פסיכולוגי בנושא הזה. הסינים לא ידועים כמי שכל המוצרים שלהם עומדים בתקני איכות מחמירים, והיבואנית תצטרך לעבוד קשה כדי לשכנע את הצרכנים שכאן מדובר בחברה אמינה.

חברת GAC, שהוקמה בשנת 1995, מגיעה מגוואנז'ו שבסין (Guangzhou Automobile Corporation). זו אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, המייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. יש לה שיתופי פעולה עם יצרנים בינלאומיים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי.

כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון.

אוריון מוביליטי – רקע כללי

אוריון מוביליטי, כאמור, שייכת לקבוצת יוניון מוטורס. נכון להיום, אוריון היא יבואנית הרכב הראשונה והיחידה בישראל המשווקת רכבים חשמליים בלבד. בשנה הבאה יכלול פורטפוליו הרכבים של החברה כ-4 דגמים חשמליים ממגוון סגמנטים ורמות מחיר.

החברה מספקת שיווק, מכירה ושירות עבור רכבי GAC החשמליים ותפעיל אולמות תצוגה ומרכזי שירות בפריסה ארצית. אולם התצוגה הראשון של המותג ממוקם ברחוב יגאל אלון בת"א.

"דגם הבכורה שלנו, ה- GE3, זוכה להצלחה רבה בסין ונמכר שם בעשרות אלפי יחידות", אומר המנכ"ל פיקל. "בארץ, הוא מושק במחיר תחרותי, אשר יאפשר לנו לייצר נוכחות ונראות בשוק הרכב המקומי".

חוויית הנהיגה של פואנטה

נהגתי מספר ימים על רכב GE3 של GAC, כדי לבחון את חוויית הנהיגה. כמי שאינה עיתונאית רכב אלא נהגת מן המניין, התרשמתי מהתפעול ומחוויית הנהיגה שזוכה לה כל נהג פוטנציאלי.

הרכב מספק חוויית נהיגה נעימה מאוד, והתפעול נוח ואינטואיטיבי.

הרכב שקט מאוד ומהיר מאוד. הוא מאיץ במהירות ובקלילות. הגימור האלגנטי נותן תחושה יוקרתית.

על הצג שמול הנהג מופיע בגדול מספר הקילומטרים שנותר עד לסיום הכוח בסוללה, וחשוב להיות עירניים לכך. מערכות הבטיחות (מצלמת 360 למשל) יעילות ושימושיות. הגג הנפתח הוא צ'ופר נחמד, אבל בקיץ הישראלי העדפתי את המזגן.

בלימת הזעזועים אינה מושלמת, ובכבישים של מדינת ישראל זה די בולט. מבחינה זו, הילדים שישבו מאחור חשו חוויית נעימה פחות מוצלחת מזו של היושבים מקדימה.

מערכת המדיה המובנית ברכב מפנקת וכוללת תחנות רדיו אינטרנטיות. דווקא שיחות הטלפון התגלו כלא מוצלחות משום שהאנשים שדיברנו איתם אמרו שאינם שומעים טוב.

 

בשורה התחתונה, מבחינת חוויית הנהיגה התרשמתי זהו רכב מפנק, נעים ומרווח.

היה לכם מעניין? איזה יופי. נעריך מאוד אם תפרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 







היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות