מרצדס EQS בישראל: חשמלית ויוקרתית, במחיר שמגיע ל-1.4 מיליון ש"ח

מרצדס EQS בישראל: חשמלית ויוקרתית, במחיר שמגיע ל-1.4 מיליון ש"ח

מרצדס EQS החשמלית מציעה את טווח הנסיעה הגדול ביותר ברכב חשמלי שנמכר בישראל, מסך ענק ואמצעי בטיחות מתקדמים. המחיר מתחיל בכ-900 אלף ש"ח

מרצדס EQS
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מ-890,000 ש"ח ועד כ-1.4 מיליון ש"ח – זה טווח המחירים של מרצדס EQS – המרצדס החשמלית שהחלה להימכר בישראל. מדובר במכונית פאר חשמלית ראשונה שתוכננה ונבנתה ככזאת מההתחלה, בניגוד לדגמי מרצדס שנמכרו עד כה ועברו הסבה ממנוע בנזין.

כפי שניתן לצפות ממרצדס, EQS מציעה בדגם היוקרה הזה טווח נסיעה עצום. מדובר בטווח נסיעה של 770 ק"מ בטעינה אחת (על פי תקן WLTP), מה שיאפשר לנסוע איתה מהרצליה לאילת וחזרה. זהו טווח הנסיעה הארוך ביותר ללא טעינה למכונית חשמלית שנמכרת כיום בישראל. זאת, באמצעות סוללות ייחודיות שפיתחה מרצדס.

ו-EQS לא תישאר לבד. מרצדס תציג בשנת 2022 שבעה דגמים חשמליים, כך שכמעט לכל דגם יוקרה של מרצדס תהיה גרסת בנזין וגרסה חשמלית.

מרצדס EQS – יוקרה בכל פרט

מרצדס EQS היא המקבילה החשמלית של ה-S קלאס.

כמכונית מנהלים, כל פרט בה משדר יוקרה – החל מהאורך (522 ס"מ!) ועד חיישן LiDAR.

היא משווקת בשתי גרסאות הנעה, 450+ ו-580, ועם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט (523 כ"ס). ל-450 מנוע חשמלי בודד והספק של 333 כ"ס, ואילו ל-580 יש מנוע נוסף והספק של 523 כ"ס. בדגם הזה התאוצה מהירה יותר (4.3 שניות לעומת 6.2 שניות), אך טווח הנסיעה המירבי ללא טעינה נמוך יותר (627 ק"מ לעומת 700). בשני המקרים המהירות המירבית היא 210 קמ"ש.

הרכב מאפשר טעינה מהירה עד 200 קילוואט, מ-20% ל-80% ב-30 דקות, ל-300 או ל-280 ק"מ (לפי הגרסה) תוך 15 דקות.

האבזור משתנה בין הדגמים, אבל יש גם תכונות משותפות, כמו למשל בולמי זעזועים שמטים את המכונית בניגוד לכיוון הפנייה. למה זה טוב? משום שכך הרכב נשאר מאוזן. המושבים כמובן חשמליים ומחוממים/מאווררים.

תכונות נוספות כוללות מפתח חכם, מערכת שמע עם 15 רמקולים, 10 כריות אוויר, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ומעבר נתיב עצמאי. בנוסף, מי שיושב מאחור יכול לשלוט במה שקורה ברכב באמצעות פקודות קוליות או באמצעות טאבלט.

מרצדס EQS – עיצוב אווירודינמי למקסום היעילות

בחברה מתגאים בעיצוב הייחודי, אשר תורם ליעילות האווירודינמית. כך למשל הרכב מעוצב ב"קשת אחת" (One Bow), עם צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות לאוויר.

מסך לאורך הדשבורד

מרצדס WQS: מסך לאורך כל הדשבורד
מרצדס WQS: מסך לאורך כל הדשבורד. צילום: מרצדס

 

כשמדובר ברכב חשמלי, המסך הוא חלק מהותי כמובן. במרצדס EQS היצרנית שילבה מסך זכוכית שנמתח מול היושבים לאורך כל הדשבורד. המסך הוא המוח ומערכת העצבים של המכונית. הוא מחובר לכל מרכיבי הרכב ומתקשר איתם. המערכת לומדת את הנהג ועם נזמן מספקת חוויית נהיגה ובידור מותאמת אישית.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

נהיגה אוטונומית ב- EQS

כאשר מדברים על רכב חשמלי, מן הסתם קשה להתעלם מטסלה, אשר מאפשרת (לא בארץ) גם מצב של טייס אוטומטי מוחלט ונהיגה אוטונומית. בארה"ב כבר אירעו כמה תאונות טרגיות שהסתיימו במוות, כאשר טסלה לא זיהתה רכבי חירום שעמדו בצד הכביש. לכן, במרצדס מדגישים כי ב-EQS יש מערכות בטיחות משופרות.


לפי הצהרת החברה, מרצדס EQS כוללת מערכת מצלמות וחיישנים היקפים כחלק מחבילת הסיוע לנהיגה שמרצדס רואה כהכרחיים לנהיגה אוטונומית בטוחה. החבילה כוללת חיישן LiDAR, מצלמה בשמשה האחורית ומיקרופונים, שהם שימושיים במיוחד לזיהוי האורות הכחולים המהבהבים ושאר אותות מיוחדים של רכבי חירום.

מרצדס WQS – מחירים

450 EQS

מנוע רמת גימור מחירון 
EQS 450+ Platinum plus EV 890,000 ₪
EQS 450+ Platinum plus AMG Line EV 990,000 ₪

 

 

 

 

580 EQS

מנוע רמת גימור מחירון 
EQS 580 4Matic Platinum plus EV 1,290,000 ₪
EQS 580 4Matic Platinum plus AMG Line EV 1,390,000 ₪

 

 

 

התחזית החשמלית של מרצדס ל-2022

כאמור, מרצדס EQS לא תישאר לבד בקטגוריית החשמליות של החברה. להפך, היא מהווה סנונית ראשונה מתוך כמה דגמים.

לדברי גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל, על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE וגרסאות SUV ל-EQE ו-EQS, אשר ירחיבו עוד את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים".


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות