כמה שווה הרכב שלכם באמת? מחירון רכב יד 2 חדש הושק - מחירון העם

רוצים לדעת כמה שווה הרכב שלכם באמת? זה המחיר ב"מחירון העם" החדש

רוצים לקנות או למכור רכב? מחירון העם הוא מחירון רכב יד 2 שמבוסס על עסקאות אמיתיות ויגלה לכם בכמה נמכרו רכבים דומים

מחירון רכב יד 2
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כמה באמת שווה הרכב שלכם? כמה באמת שווה הרכב שאתם רוצים לרכוש? מחירון העם הוא מחירון חדש שמשיק משרד התחבורה, שמתבסס על עסקאות מכירת רכב. מטרתו לשקף את מחירי המכוניות המשומשות בפועל.

אם אתם מוכרים או קונים רכב משומש, אתם מן הסתם מודעים למורכבות של הסיפור הזה. גם הקונה וגם המוכר צריכים להתבסס על מחירון רכב יד 2, כאשר כבר שנים המחירון הדומיננטי הוא מחירון לוי יצחק – שמתבסס על פרמטרים כמו גיל הרכב, הקילומטראז' וכו'. מחירון אחר שאפשר להיעזר בו הוא מחירון יד 2 – שמתבסס גם הוא על נתונים שונים. בפועל, המחירים בשטח לא פעם שונים. לכן, כפי שפרסמנו בפואנטה, משרד התחבורה יזם את מחירון העם – מחירון רכב יד 2 שמתבסס על מחירי השוק.

את הרעיון הובילה שרת התחבורה מירי רגב, כשברקע נשמעת לא מעט ביקורת. עיקר הביקורת נובע מהעובדה שהמחירון מתבסס על דיווחי המוכרים – שאמורים בעת העברת הבעלות לדווח מה מחיר הרכב שנמכר. אין שום יכולת לפקח אם הדיווח אמין, ובעצם יוצאים מהנחה שמי שמדווח מדווח דיווח אמת.

מחירון רכב יד 2 – איפה מתפרסם "מחירון העם"?

מאגר מחירון העם מופיע באתר "ממשל זמין" והכניסה אליו ללא תשלום. מדובר, כאמור, במחירון רכב יד 2 שמבוסס על דיווח וולונטרי של בעלי רכב, מוכרים וקונים, שביצעו העברות בעלות על רכב בדואר או באינטרנט.

המידע שנמסר נותר אנונימי, ללא זיהוי עם רכב או עסקה ספציפית, לא מועבר לאף גורם חיצוני, ומשמש אך ורק להקמת מחירון.

במשרד התחבורה אומרים כי בחצי השנה האחרונה, מאז הושק מחירון הרכב השיתופי, נאספו עשרות אלפי דיווחים של בעלי רכב שעדכנו על מחיר העסקה, סוג הרכב, שנת עלייה לכביש, רמת גימור, תיבת הילוכים (אוטומטית או ידנית), נפח המנוע, הנסועה (קילומטראז') העדכנית של הרכב, מספר ידיים וסוגי בעלות.

גורמי המקצוע במנהל התנועה במשרד התחבורה, בשיתוף יועצים סטטיסטיים, ניתחו את הנתונים, וגיבשו בהתאם מחירון עדכני ומהימן, המציג לראשונה, ללא תשלום, את מחיר השוק הריאלי של כלי רכב יד שניה.

לפי נתוני המשרד, בישראל מתבצעות מדי שנה למעלה מ-800 אלף עסקאות למכירת רכב משומש. רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית בישראל, אחרי רכישת דירה.

פואנטה בטלגרם

"כיום, מחירי הרכב המשומש בישראל נקבעים באופן כמעט בלעדי על ידי מחירון אחד, שלא תמיד מייצג את המחיר המשולם בפועל", אומרים במשרד. המאגר החדש הוא למעשה מחירו רכב יד 2 שיתופי המבוסס על נתוני אמת מעודכנים. במשרד סבורים כי המחירון עשוי לתרום להוזלת פרמיות הביטוח, המתומחרות כיום על סמך מחירון פרטי שאינו מייצג נאמנה את מחיר השוק.

קישור למחירון העם: https://www.gov.il/apps/mot/carlistprice/

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות